Wij hebben recent een VW LT35 van 2005 met een 95pk sterke 2.5tdi aangekocht, met het idee deze in te richten als camper.
De bus rijdt top en de motor trekt goed, maar als we op de autosnelweg 110-120km per uur rijden gaat de temperatuurmeter naar een 95 graden ongeveer.
Eens we van de autosnelweg gaan zakt deze terug naar 90 graden.
Wagen heeft een 10000km terug nieuwe riem en waterpomp etc gekregen (nog van vorige eigenaar).
Thermostaat heb ik reeds vervangen en systeem ontlucht probleem blijft het zelfde.
Wel is er een stuk plastic van het ventilatorhuis afgebroken zou deze aan de oorzaak kunnen liggen?
Of moet ik het eerder ergens anders gaan zoeken in het koelsysteem/motor?
Alvast bedankt om mee te helpen denken.
Temperatuur probleem
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Temperatuur probleem
95 graden is niet verkeerd,,,
Barny
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Re: Temperatuur probleem
*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Temperatuur probleem
Temperatuur afleesbaar op het dashboard.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: ma mei 19, 2008 11:08 am
- Locatie: ruurlo(gld)
Re: Temperatuur probleem
Op basis van je gegevens lijkt me dit niet verkeerd, je zou eens kunnen controleren of je ventilator(visco fan) goed werkt, maar verder lijkt me dit niet verkeerd.
hou er wel rekening mee dat een motor niet echt op temperatuur komt als deze stationair loopt.
hou er wel rekening mee dat een motor niet echt op temperatuur komt als deze stationair loopt.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr feb 15, 2019 6:16 pm
Re: Temperatuur probleem
Wij hebben een LT2 van 2006 2.5 tdi met origineel 109 pk geloof ik, onze is gechipt naar +-140pk is ons gezegd.
Nu werd onze bus bij normaal gebruik op de snelweg 90/100 km per uur ook altijd richting de 95 graden. Nu hebben wij er op vakantie 3500 km mee gereden waarvan ook stukken constant 120 km per uur en nu blijft de temperatuur netjes 90 graden bij snelweg gebruik.. hoe het kan weet ik niet maar er is iets veranderd na de vele km´s en hogere snelheid.
Ik maakte me overigens geen zorgen om de 95 graden, als hij verder op gaat lopen is dat inderdaad niet normaal lijkt me
Nu werd onze bus bij normaal gebruik op de snelweg 90/100 km per uur ook altijd richting de 95 graden. Nu hebben wij er op vakantie 3500 km mee gereden waarvan ook stukken constant 120 km per uur en nu blijft de temperatuur netjes 90 graden bij snelweg gebruik.. hoe het kan weet ik niet maar er is iets veranderd na de vele km´s en hogere snelheid.
Ik maakte me overigens geen zorgen om de 95 graden, als hij verder op gaat lopen is dat inderdaad niet normaal lijkt me
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Temperatuur probleem
simpel....meer rijwind en meer toeren per minuut waardoor er meer koeling plaats vindt. dit ivm verplaatsing van meer koelvloeistof door de motor en radiateur.....
daf 800 still going strong pride of the east