Temperatuur probleem

Volkswagen LT 2 (1996-2006)
Plaats reactie
sebv91
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 21, 2020 8:06 pm

Temperatuur probleem

Bericht door sebv91 »

Wij hebben recent een VW LT35 van 2005 met een 95pk sterke 2.5tdi aangekocht, met het idee deze in te richten als camper.
De bus rijdt top en de motor trekt goed, maar als we op de autosnelweg 110-120km per uur rijden gaat de temperatuurmeter naar een 95 graden ongeveer.
Eens we van de autosnelweg gaan zakt deze terug naar 90 graden.
Wagen heeft een 10000km terug nieuwe riem en waterpomp etc gekregen (nog van vorige eigenaar).
Thermostaat heb ik reeds vervangen en systeem ontlucht probleem blijft het zelfde.
Wel is er een stuk plastic van het ventilatorhuis afgebroken zou deze aan de oorzaak kunnen liggen?
Of moet ik het eerder ergens anders gaan zoeken in het koelsysteem/motor?
Alvast bedankt om mee te helpen denken.
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Temperatuur probleem

Bericht door Barny »

95 graden is niet verkeerd,,,
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: Temperatuur probleem

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
sebv91
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 21, 2020 8:06 pm

Re: Temperatuur probleem

Bericht door sebv91 »

Temperatuur afleesbaar op het dashboard.
vwboyruurlo
Berichten: 887
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 11:08 am
Locatie: ruurlo(gld)

Re: Temperatuur probleem

Bericht door vwboyruurlo »

Op basis van je gegevens lijkt me dit niet verkeerd, je zou eens kunnen controleren of je ventilator(visco fan) goed werkt, maar verder lijkt me dit niet verkeerd.
hou er wel rekening mee dat een motor niet echt op temperatuur komt als deze stationair loopt.
dutchbluevwvan
Berichten: 6
Lid geworden op: vr feb 15, 2019 6:16 pm

Re: Temperatuur probleem

Bericht door dutchbluevwvan »

Wij hebben een LT2 van 2006 2.5 tdi met origineel 109 pk geloof ik, onze is gechipt naar +-140pk is ons gezegd.

Nu werd onze bus bij normaal gebruik op de snelweg 90/100 km per uur ook altijd richting de 95 graden. Nu hebben wij er op vakantie 3500 km mee gereden waarvan ook stukken constant 120 km per uur en nu blijft de temperatuur netjes 90 graden bij snelweg gebruik.. hoe het kan weet ik niet maar er is iets veranderd na de vele km´s en hogere snelheid.

Ik maakte me overigens geen zorgen om de 95 graden, als hij verder op gaat lopen is dat inderdaad niet normaal lijkt me
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Temperatuur probleem

Bericht door harm.eikelkamp »

simpel....meer rijwind en meer toeren per minuut waardoor er meer koeling plaats vindt. dit ivm verplaatsing van meer koelvloeistof door de motor en radiateur.....
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Plaats reactie