Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Stap voor stap beschrijvingen van reparaties.
Quintus
Berichten: 384
Lid geworden op: za okt 13, 2007 7:58 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Bericht door Quintus »

bedankt voor de reacties! Afgelopen weekend is de koppeling er mee op gehouden. Kon geen kant meer op. Mijn vermoeden dat ie aan vervanging toe was bleek juist :wink:
Ik zal proberen nog wat foto's te maken, dan kunnen die mooi in deze handleiding.
edit: zie ook topic: http://www.vwltclub.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=4553
Laatst gewijzigd door Quintus op wo aug 03, 2011 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Quintus
Berichten: 384
Lid geworden op: za okt 13, 2007 7:58 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Bericht door Quintus »

:!: Overigens nog een opmerking, ik heb me laten vertellen dat het prise-naaldlager met code HK1816, zoals Wim beschreef, voor een diesel is en dat het lager voor een benzine anders is. Ik heb de benzineversie besteld bij mijn onderdelenman, als het allemaal klopt zal ik deze code ook posten
Wim
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 9:28 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Bericht door Wim »

Tja , daar is dus weer iets wat ik ben vergeten . :oops:
Het betreft in mijn geval een DW diesel van "84 .
Groeten Wim

De LT is verbouwd tot een Renault Master II

http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
Quintus
Berichten: 384
Lid geworden op: za okt 13, 2007 7:58 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Bericht door Quintus »

we vergeten allemaal wel eens wat, met zn alle komen we er uit! :D
Quintus
Berichten: 384
Lid geworden op: za okt 13, 2007 7:58 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Bericht door Quintus »

Nog even voor de volledigheid, dit is het (lastig te vinden) toplager voor de benzine uitvoering (bj ' 78):
Afbeelding
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Bericht door lleoo »

Volgens de zeer behulpzame en zeer ervaren dame van de dealer hier om de hoek kunnen de meeste mensen het juiste toplager gewoon niet vinden in hun schermen, ik heb echt lange tijd gezocht en meerdere gebeld maar zij had het binnen 3 minuutjes gevonden
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
ReneB
Berichten: 47
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 10:55 am

Re: Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Bericht door ReneB »

Mischien een tip voor iedereen, om de koppelingsplaat te centreren kan je het tuutje gebruiken van een tube kit. Die schroef je van de sileconen kit of wat ever, stop hem in het gat van de koppelingsplaat en hij zit precies in het midden. Drukgroep vast zetten en klaar is klara, wel eruit halen als je de rest monteert. Suc6.

Dit deed ik ook bij mijn kever en echt het werkt perfect, je kan ook een apparaat kopen maar die zijn prijzig. Dit kost een drol, en werkt net zo goed.
Gebruikersavatar
Harmless
Berichten: 94
Lid geworden op: do apr 03, 2008 4:49 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Koppeling vervangen (gewoon op straat)

Bericht door Harmless »

Gisteren jullie recepten gevolgd. Maar het was zo lastig om bij de bovenste bouten te komen die de versnellingsbak aan het blok vastmaken. Ik zou dit nooit op straat willen doen, wij waren in een Doe-het-zelf garage en dat was echt nodig...

Maar het is gelukt! :D :D
Binnen 1 dag (netaan)
Plaats reactie