Sluitring cardanas.

Stap voor stap beschrijvingen van reparaties.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene en Madeleine
Berichten: 99
Lid geworden op: vr jun 20, 2008 9:58 am
Locatie: Vlaardingen

Sluitring cardanas.

Bericht door Rene en Madeleine »

:D Beste mensen ik heb een vraag.
Deze zal best al eens zijn behandeld, maar ik kan hem nergens terug vinden op het forum.
De vraag is.
Ik heb een kleine lekkage op de sluitring cardanas versnellingbak.
Het gaat om een LT28 bj 1977 bezine.
Deze sluitring wil ik vervangen, kan ik dat zelf, heb ik daar bepaalde gereedschap voor nodig.
Heeft iemand de cijvercode van deze afsluitring.
Kan ik deze bij de VW bestellen of bij Brezan.
Hou het maar bij een VWeetje.
ozzy-osborne
Berichten: 38
Lid geworden op: di okt 04, 2011 8:31 pm

Re: Sluitring cardanas.

Bericht door ozzy-osborne »

Gaarne de "plaats reactie" knop gebruiken. Liever niet quoten in een direct antwoord. Is namelijk al duidelijk waar het over gaat.
Dank je, Sander. Mod.


Bedoel je de simmerring (oliekeerring) niet ? De simmerring van het koppelinghuis is nog gewoon leverbaar bij VW dealer dus deze zal ook nog wel leverbaar zijn .Of je de olie moet aftappen ,of dat je kunt volstaan met de achterzijde een eind op te krikken ? .Cardanasflens verbinding achteras zitten 8? m6 boutjes losnemen', cardanas iets naar voren in de bak schuiven , dan kun je de as eruit halen - cardanasbeschermkap(is nog leverbaar) verwijderen; is met slangeklem bevestigd . Simmerring eruit halen PAS OP dat je niet met een grote schroevendraaier tussen buitenrand slaat , dan breekt er stuk van het aluminiumhuis af .Simmerring monteren met de veer naar binnen van de bak , dus naar voorkant auto .Kijk naar oude keerring .Voordat je de cardan monteert keerring in vetten/olieen , en het pasvlak van de cardan kontroleren dit moet een glad oppervlak zijn , want anders is het zo weer lek .De rest in omgekeerde volgorde monteren , succes . Nog iets vergeten ? , vraag niet begrepen ?
Gebruikersavatar
robinrobin
Berichten: 122
Lid geworden op: ma mar 26, 2012 5:44 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sluitring cardanas.

Bericht door robinrobin »

Duidelijk verhaal dit.

:D
Vrijheid is een groot goed, onderhoud je LT'tje goed !
Plaats reactie