NMVB Werkbus project

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

Gebruikersavatar
Jarno_m
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 28, 2016 8:13 am
Locatie: Berendrecht België

NMVB Werkbus project

Bericht door Jarno_m »

Hallo iedereen, ik ben relatief nieuw in het LT gebeuren maar hier is mijn project.

Ik heb een LT31 (swb tintop)met 225.000 km's op de 2.4D DW-Motor uit 1991 die ik ga ombouwen tot een werkbus voor dubbel gebruik (Camper of laadezel) met een schildering gebaseerd op de kleuren van de vroegere belgische autobusmaatschappij NMVB (nationale maatschappij van Buurtspoorwegen)
Eerst en vooral een paar foto's van toen ik de bus gekocht had.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langs de buitenkant zou dit het uiteindelijk resultaat moeten worden (in grote lijnen want de details zullen nog veranderen)

Afbeelding

Ik ga jullie hier op de hoogte houden van de vooruitgang van de werken en natuurlijk advies of hulp vragen aan mijn mede-forumleden
Als jullie iets willen weten van mij of de bus, stuur me gerust een pb'tje
1991 VW LT31 swb, tintop, NMVB 8128
Gebruikersavatar
Jarno_m
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 28, 2016 8:13 am
Locatie: Berendrecht België

Re: NMVB Werkbus project

Bericht door Jarno_m »

In de eerste weken die ik nu heb, is er al heel wat gebeurd aan de bus (voornamelijk afbreken)
Eerst en vooral de laadruimte maar eens aanpakken namelijk:
verwijderen van de houten platen op de laadvloer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer genoeg ook een typische roestplaats blootgelegd vlak naast en voor de wielkasten:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ook de rest van de laadruimte geïnspecteerd,
Oppervlakteroest aan het plafond:
Afbeelding

Afbeelding

en natuurlijk ook roest gevonden aan de linkerkant van de laadvloer,
thv de linkerkant:
Afbeelding

en de linkerachterhoek:
Afbeelding
1991 VW LT31 swb, tintop, NMVB 8128
Gebruikersavatar
Jarno_m
Berichten: 11