Bussie en Adriaan

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DanielS
Berichten: 49
Lid geworden op: di feb 23, 2016 1:51 am
Contacteer:

Bussie en Adriaan

Bericht door DanielS »

Nee ik heet geen Adriaan, maar ik ben wel acrobaat. Daarover meer in het komende LTtje!

LT35 uit 1985. Ik ben frisse eigenaar en permanente bewoner van deze verlengde camper :D

Afbeelding

TODO lijst:

- Roest buitenkant wegschuren, geel verven klaar
- Goot herstellen, zit nu vol met kit en roest
- Plaat lassen over schuifdeur rails
- Dorpels lassen en onderkant netjes maken
- Nog eens schilderen, maar dan beter
- Doucheput aanleggen
- Voorruit vervangen
- Zijraam rubbers vervangen
- Velgen spuiten (wit)

Binnen:
- Verlichting vervangen, alles LED
- Auto radio: minijack in woongedeelte, stroombron verwisselen naar huishoudaccu, nieuwe speaker voor


Er gebeurt vanalles en nog wat, afgelopen week heb ik via Knuttsel iemand laten helpen met roest verwijdering/lassen onder de auto.
Deze week heb ik 4 dagen vrij, en ging ik beginnen aan het schilderen, hij wordt knalgeel!

Bij het wegkrabben van roest onder alle kit & verf kwam ik een verassing tegen... Over de oude schuifdeur rails (ik heb een camper deur) zat een stuk kunstof, wat vastgeplakt zat op een stuk hout. Het stuk hout zat in de rails vast, maar was helemaal verrot, en al het metaal er omheen ook! :shock:
oeps! Flink wat van de plaat er boven zal moeten worden weggesneden, en in plaats van het plastic is het misschien handiger om er een heel stuk ijzer overheen te laten lassen? Ook aan de linker kant loopt het plastic (of is het glasvezel?) nog door, maar hier zit gelukkig geen hout achter.
De mieren, en de losse roest heb ik al weggekrabt op de 2e foto. Er zitten gaten rechtstreeks naar mijn isolatielaag....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Tips zijn welkom... :roll:

Morgen nog wat onderdelen losschroeven, roest omvormer aanbrengen op de schoongeslepen delen, en de hele verflaag opschuren. Ik hou jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door DanielS op za mei 28, 2016 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DanielS
Berichten: 49
Lid geworden op: di feb 23, 2016 1:51 am
Contacteer:

Re: Bussie en Adriaan

Bericht door DanielS »

Na 4 dagen non stop werken zit de verf er op! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden van de honderd vliegjes die op de bus zijn gaan zitten, volgende keer zal ik een bordje "pas op, nat!" ophangen....

Ik ben nog niet helemaal tevreden. Bij elk rondje kom ik toch weer een nieuw roestplekje tegen wat ik eerder niet zag, al zijn verreweg de meeste nu opgelost.
Plamuren moet ik doen met plamuur die iets minder snel droogt, zodat deze beter te manipuleren is.
Bij de 2e laag verf kon ik niet meer zien hoe netjes ik gerold had, helaas zie je dat nu bij schemerlicht wel, lelijke strepen.

Oftewel, over een jaar gewoon nog een keer, maar dan met meer tijd, hopelijk ergens binnen. Ook zal ik dan de auto verder moeten strippen, maar sommige onderdelen kan ik waarschijnlijk niet af krijgen zonder ze te slopen :roll:

Genoeg te doen nog, dat gat zit tijdelijk dichtgekit en is niet geschilderd om me er aan te herinneren, de goot zit vol met kit en wil ik naar origineel herstellen, grote en kleine klusjes waarvan ik nu in de eerste post een todo list zal bijhouden!
WillemS
Berichten: 292
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 11:05 pm
Contacteer:

Re: Bussie en Adriaan

Bericht door WillemS »

dacht al dat ik deze eerder had gezien. Ja dus. VOLT. Veel plezier met je LT!
VW LT 28D verlengde uitvoering bj 1983
https://www.facebook.com/groups/1612558285737772/
Gebruikersavatar
KemperHenk
Berichten: 249
Lid geworden op: di jul 14, 2015 12:15 pm
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Bussie en Adriaan

Bericht door KemperHenk »

Mooi kleurtje. :D

Henk
De opmerkelijkste ervaring,
met een LT28 D.
Dat insecten zich tegen de achterkant doodvliegen,
tijdens het rijden!
toetie
Berichten: 20
Lid geworden op: vr mei 22, 2020 3:15 pm
Locatie: hoogland
Contacteer:

Re: Bussie en Adriaan

Bericht door toetie »

goed bezig
al wel heel veel gedaan zie ik
en
verborgen gebreken ken ik ook maar dan meer op het technische vlak
Plaats reactie