Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
Re: Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
Erg gaaf! Leuk dat je dit project zo visueel maakt
Re: Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
Ik heb 9,5 mm isolatiematten bij Isoproq besteld, deze kwam ik via andere topics tegen. Zelf geen ervaring mee, dus het effect moet ik nog gaan zien (of horen eigenlijk), maar het voelt nu al een stuk stiller aan in de cabine.KemperHenk schreef:Mooi gedaan alemaal.
Welk materiaal heb je gebruikt voor onder het tapijt als geluidsdemping? Heb je ervaring mee of is het op hoop van zegen m.b.t. geluidsdemping.
Henk
Er komt ook nog vloerbedekking op, hiervoor heb ik 2 meter droogloopmat van de rol gekocht, gewoon bij de Karwei..
Re: Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
Een poosje niet meer de tijd gevonden om dit topic up to date te maken, dus bij deze..
Wat hebben we inmiddels allemaal gedaan:
- alle naden weer voorzien van verse kit:
- alle ramen rondom afgekit:
- vloerbedekking in de cabine gelegd en de instap in de rubbercoating:
- en natuurlijk alle verlichting, bumpers, roosters en dergelijke gemonteerd:
Verder de nieuwe stoelen geplaatst (foto's volgen nog) en klaar gemaakt voor de eerste rit!
Aangezien de motorwissel het belangrijkste was van dit project was ik erg benieuwd natuurlijk.
De motor had al een paar keer gelopen, dus dat was geen verrassing, maar hoe zou het rijden gaan?
De rit naar huis ging probleemloos, eerst even rustig opgewarmd en toen wat meer gas gegeven.
Man, wat een verschil maakt zo'n turbo zeg!
Hellingen waren altijd een uitdaging, maar nu was zelfs viaduct op van 80 naar 100 geen punt..
Thuis nog een aantal dingen afgewerkt binnen, wandje vervangen, een paar kleine aanpassingen in het interieur, de standaard dingetjes.
Ook daarvan volgen nog wat foto's.
In de meivakantie was de eerste echte trip een feit.
Ook volbeladen rijdt de bus nu prima, vermogen genoeg.
Zelfs in Duitsland een paar pittige klimmetjes gemaakt, maar daar heeft-ie nu een stuk minder moeite mee!
Er staan nu nog wat kleine verbeteringen op de planning, onder andere een koudere thermoswitch voor de koelvin.
Nu gaat-ie pas aan als de meter al voorbij de helft staat, dus die schiet me wat te ver door nu.
Nieuwe schakelaar is al binnen, moet alleen nog worden ingebouwd.
Verder nog wat kleine dingetjes ter verbetering, maar dat volgt nog.
Voor de toekomst heb ik het plan opgevat om er toch nog een intercooler in te bouwen, dan hebben we in ieder geval pk's genoeg..
Kortom, veel bereikt, erg tevreden, maar wordt vervolgd!
Wat hebben we inmiddels allemaal gedaan:
- alle naden weer voorzien van verse kit:
- alle ramen rondom afgekit:
- vloerbedekking in de cabine gelegd en de instap in de rubbercoating:
- en natuurlijk alle verlichting, bumpers, roosters en dergelijke gemonteerd:
Verder de nieuwe stoelen geplaatst (foto's volgen nog) en klaar gemaakt voor de eerste rit!
Aangezien de motorwissel het belangrijkste was van dit project was ik erg benieuwd natuurlijk.
De motor had al een paar keer gelopen, dus dat was geen verrassing, maar hoe zou het rijden gaan?
De rit naar huis ging probleemloos, eerst even rustig opgewarmd en toen wat meer gas gegeven.
Man, wat een verschil maakt zo'n turbo zeg!
Hellingen waren altijd een uitdaging, maar nu was zelfs viaduct op van 80 naar 100 geen punt..
Thuis nog een aantal dingen afgewerkt binnen, wandje vervangen, een paar kleine aanpassingen in het interieur, de standaard dingetjes.
Ook daarvan volgen nog wat foto's.
In de meivakantie was de eerste echte trip een feit.
Ook volbeladen rijdt de bus nu prima, vermogen genoeg.
Zelfs in Duitsland een paar pittige klimmetjes gemaakt, maar daar heeft-ie nu een stuk minder moeite mee!
Er staan nu nog wat kleine verbeteringen op de planning, onder andere een koudere thermoswitch voor de koelvin.
Nu gaat-ie pas aan als de meter al voorbij de helft staat, dus die schiet me wat te ver door nu.
Nieuwe schakelaar is al binnen, moet alleen nog worden ingebouwd.
Verder nog wat kleine dingetjes ter verbetering, maar dat volgt nog.
Voor de toekomst heb ik het plan opgevat om er toch nog een intercooler in te bouwen, dan hebben we in ieder geval pk's genoeg..
Kortom, veel bereikt, erg tevreden, maar wordt vervolgd!
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
Mijn temperatuurmeter staat altijd in het midden onder het rijden , de thermoschakelaar moet pas aan gaan als hij warmer dan normaal word .
De bedoeling van zo'n zelfdenkende vin is dat hij uitstaat als je koeling genoeg hebt ander kun je wel een vaste monteren .
Een turbo maakt idd een groot verschil en maakt van een loom oud ding een prima rijdbare bus .
Ikzelf had vroeger ook geen turbo maar nu zit er een turbo met intercooler in ( ACL ) en ben ook als ik 4 ton weeg ( de mijne is 3.5 ton max officieel ) sneller als de vrachtwagens bovenaan de berg .
Harrie
De bedoeling van zo'n zelfdenkende vin is dat hij uitstaat als je koeling genoeg hebt ander kun je wel een vaste monteren .
Een turbo maakt idd een groot verschil en maakt van een loom oud ding een prima rijdbare bus .
Ikzelf had vroeger ook geen turbo maar nu zit er een turbo met intercooler in ( ACL ) en ben ook als ik 4 ton weeg ( de mijne is 3.5 ton max officieel ) sneller als de vrachtwagens bovenaan de berg .
Harrie
-
- Moderator
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
gebruik wel goeie motorolie met een turbomotor
de olie word met klimmen verschrikkelijk (te) warm
Barny
de olie word met klimmen verschrikkelijk (te) warm
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
Heb er tegenwoordig 10W40 half synthetisch in van Repsol .
Re: Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
Erg interessant topic Jean, veel informatie.
Zon soort ombouw g ik waarschijnlijk mee meehelpen. van diesel naar turbodiesel.
Alleen jammer dat de plaatjes niet meer werken.
Ik weet niet of je de foto nog hebt, ik zou ze graag willen zien.
Zon soort ombouw g ik waarschijnlijk mee meehelpen. van diesel naar turbodiesel.
Alleen jammer dat de plaatjes niet meer werken.
Ik weet niet of je de foto nog hebt, ik zou ze graag willen zien.
Re: Blauwe bus opknappen & CP eruit, 1G erin..
De foto's heb ik zeker nog!
Ik zal eens kijken of ik ze nog geüpload krijg, anders stuur ik ze wel op een andere manier naar je toe.
Waar zou je foto's van willen hebben?
Dan kan ik gerichter zoeken.
Ik zal eens kijken of ik ze nog geüpload krijg, anders stuur ik ze wel op een andere manier naar je toe.
Waar zou je foto's van willen hebben?
Dan kan ik gerichter zoeken.