LT 35 Bus ombouw tot camper

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

jolan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 5:11 pm

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door jolan »

Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik zal nog wat meer opzoeken.

Je zegt dat de kleppen waarschijnlijk de zuigers raken. Maar hij draait mooi als ik de vervroeging aanzet. Kan dit dan?
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door lleoo »

ga de instellingen nog eens na lopen, ik denk dat je een tandje naast staat en dan raken de kleppen en zuigers elkaar nog niet, een slecht lopende diesel beter niet starten maar afstellen is wel een goede tip/raad
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Barny
Moderator
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door Barny »

oke iets verkeert gelezen/begrepen je schreef ergens dat er een zware schok in de motor zat, dat las ik als een zwaar punt,,,

maar gewoon van voor af aan beginnen, de achterste tandwiel weg dan kan je de nokkenas precies op tijd zetten en dan pas de pomp op tijd, dat hoef je maar 1 keer te doen, max uurtje werk, en dan moet hij goed zijn, zo niet dan weet je 100% zeker dat het niet aan de distrubutie of pomptiming ligt

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
jolan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 5:11 pm

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door jolan »

Heb na mijn werk nog eens vlug nokkenas tandwiel distributi gedemonteerd, vervolgens krukas op punt gezet en weer gemonteerd. Draad al een pak mooier.

Ben nu juist aan het twijfelen als ik toch noch kleppendeksel zou demonteren om te kijken als de distributie pomp ook wel 100% staat.

Morgen avond verder gaan lassen. Deze week volgen er nog foto's.

Nogmaals bedankt voor de hulp mannen.
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door lleoo »

kleppendeksel gaat er bij mij af om zeker te weten dat het allemaal goed staat met de nokjes in de eerste cilinder
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
jolan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 5:11 pm

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door jolan »

kleppendeksel is er af, nokken van de eerste cyl staan omhoog, maar hoe weet ik nu dat ze precies goed staan?

Morgen ga ik nog eens foto's gaan maken van de LT :-)
Barny
Moderator
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door Barny »

achter op de nokkenas zit een sleuf, foto's, als voorbeeld, zijn zat te vinden hier op het forum #Alweer

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
jolan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 5:11 pm

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door jolan »

Alweer een tijdje geleden.

Maar ondertussen al een paar zaken veranderd.

Maar eerst en vooral zit ik weer met een probleem. Ik heb dus de nokkenas afgesteld met de sleuf. Motor draait perfect. Afgelopen week demonteer ik nog eens de distributiekap, ter controle omdat ik naar de keuring wil gaan. Zie ik dat de riem helemaal opschuift tot bijna tegen het blok, waardoor de riem dus ook een beetje tegen de beschermplaat loopt. Ik heb de riem al eens terug in het midden gelegd, daar blijft hij liggen zolang hij op rolantie draait, van zodra ik gas geef loopt hij weer helemaal tot tegen het blok.

Ik ben hier toch niet te gerust in en zou dit graag opgelost krijgen. wat kunnen de mogelijke oorzaken zijn? Geen correcte riemspanning?.

Hier alvast nog wat foto's van de lt. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Dakrekje gaan halen :-)
Afbeelding Afbeelding Staat nog niet helemaal klaar hoor, zijn ook niet zo heel tevreden van het grijze kleur met de salamander, maar dat is bijzaak, eerst maken dat hij technisch in orde staat. dus morgen eens kijken om de riemspanning aan te passen en eens te kijken wat er gebeurd
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door harm.eikelkamp »

riemspaning te laag iets strakker zetten
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Erwin LT 28
Berichten: 85
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 5:06 pm

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door Erwin LT 28 »

Of te strak gespannen. Zelf meegemaakt laatst. Gaat dan vaak gepaard met joelen.

Mvg
Ronaldnicolaas
Berichten: 60
Lid geworden op: vr sep 28, 2012 9:10 pm
Locatie: Leusden

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door Ronaldnicolaas »

Zoemen?
jolan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 5:11 pm

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door jolan »

Ik heb hem deze ochtend al eens minder gespannen, met gevolg dat de riem blijft opschuiven naar het motorblok toe. Je kan ook zien dat de riem tegen iets wrijft.

Daarna de riem weer harder gespannen, maar blijft het zelfde. Zou dit kunnen aan een schuine pouli liggen? Hoewel deze conisch zijn dus kan daar toch niet veel verkeerd mee zijn? Of dat het de waterpomp zelf is, waardoor deze ook zoemt op een bepaald toerental.

Ik ben vandaag naar de keuring geweest, en jawel. Gekeurd. :lol:

Ben ik heel tevreden van. Maar tijdens het rijden heb ik de indruk dat hij veel moeilijker aan 90 km/h komt en iets minder trekt dan vroeger. Zal dit ook aan de pompafstelling liggen?
jolan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 5:11 pm

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door jolan »

Dag iedereen, weer efkes verder.

Heb de meelooprol , waterpomp en nokkenas pouli nog eens gecontroleerd maar deze zijn in orde, dus de enig doodoender zal waarschijnlijk het krukaspouli zijn.

Nu de vraag, zouden jullie het riskeren om zo te rijden, met de riem die een beetje afloopt, als de distributie kast er om zit loopt hij wel nergens tegen. Maar het blijft niet goed hé. :x

Ondertussen ook een raampje gemonteerd en nog wat andere zaken.

Hier wat foto's Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Hier zie je mooi hoe ver de riem tot aan het blok loopt, verder dan dit komt hij niet. Zouden jullie het hier bij laten of is dat te gevaarlijk? Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door lleoo »

zo zitten ze bij mij bijna altijd hoor, raakt hij het blok niet dan gewoon laten zitten, vrij lopen is vrij lopen bijna raken is 100% niet raken
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
jolan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 5:11 pm

Re: LT 35 Bus ombouw tot camper

Bericht door jolan »

oke, dan zullen we rijden.

Bedankt :-)
Plaats reactie