lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

willies
Berichten: 555
Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door willies »

Afbeelding
Afbeelding
De dakrand lekte afgelopen weekend. ... alle kit eruit gestoken en nieuwe geplaatst...
Wat een k.. klus. ...
Gebruikersavatar
Rene en Madeleine
Berichten: 99
Lid geworden op: vr jun 20, 2008 9:58 am
Locatie: Vlaardingen

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door Rene en Madeleine »

Ik weet wat je bedoeld, heb het van de winter ook allemaal vervangen.
Maar ja zo blijf je in de running. :D
Hou het maar bij een VWeetje.
Harrie Drenth
Berichten: 230
Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door Harrie Drenth »

Wat voor kit is het beste voor de dakrand ?
Ik bedoel niet alleen de soort maar ook het merk ivm het verweken en levensduur .
Bij mij begint de kit zwart te verkleuren , het lijkt haast of er wat in groeit ....
Mooi busje geworden trouwens alleen de verschillende wielen lijkt wat vreemd .

Harrie
MCBKat
Berichten: 1619
Lid geworden op: za aug 08, 2009 8:08 pm
Locatie: Midden-Nederland

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door MCBKat »

Sikaflex, maar daar heb je ook weer heel veel verschillende van...

Stefan
De Vries LT45 4X4 ACL, De Vries LT40 4x4 CP, LT45 DV lwb, LT45 DV Brandweer
Gebruikersavatar
Rene en Madeleine
Berichten: 99
Lid geworden op: vr jun 20, 2008 9:58 am
Locatie: Vlaardingen

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door Rene en Madeleine »

Sikaflex heb ik ook gebruikt en later wit geverfd met polyesterverf.

René
Hou het maar bij een VWeetje.
Harrie Drenth
Berichten: 230
Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door Harrie Drenth »

Mijn dank voor de info !

Harrie
willies
Berichten: 555
Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door willies »

Ik had speciale kit voor polyester en ijzer gehaald
Andere halve maand geleden heeft een beginnende spuiter het dak voor me gedaan, maar heeft niet alle kit eruit gekrabd.
Bleek ook nog dat t sileconenkit was. .. had ie niet gezien. ...
Ik heb nu zo goed als t wilde alles eruit gekrabd en het opnieuw met sileconenkit gedaan...
T zit nu wel vast.

Sikaflex of raamkit met primer is het beste...
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door harm.eikelkamp »

het grote nadeel van siliconenkit is, dat wanneer het koud wordt en het is aangebracht op vervormende delen, deze kit de hechting verliest en het weer gaat lekken. al meerdere malen mensen met een lekkend luik gehad die ze zelf hadden ingebouwd......... met siliconen kit. gebruik een polymeer of zoals hier al vaker is gezegd sikaflex op zeg maar een soort bitumen basis.

gr harm :D
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
willies
Berichten: 555
Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door willies »

Na een lange reis van 2500 km door Denemarken zijn we weer thuis.
De lt heeft de reis prima doorstaan en we hebben het erg naar onze zin gehad.
Ot het nou vlak was, of 8/9/10 % omhoog, de lt ging gewoon door.
Het verbruik was gemiddeld 1 op 8,7.
Ik had op 1-10 gehoopt...
Ach, veel wind tegen, stukken snelweg waar we redelijk met het verkeer meereden (120) en de pittige heuvels, dan valt t ook nog wel mee.
Afbeelding
Wim
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 9:28 pm
Locatie: Alkmaar

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door Wim »

Tja , hoe dieper de rechtervoet gaat des te harder gaat 't .
Ook uit de tank :mrgreen:
Groeten Wim

De LT is verbouwd tot een Renault Master II

http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door lleoo »

Ik heb van mn pontiac geleerd dat diep drukken zeer doet in de beurs

:twisted:
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Kaneelschep
Berichten: 4
Lid geworden op: zo nov 07, 2021 10:56 pm

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door Kaneelschep »

Hoi goedenavond.

Ik vroeg me af of die fotos van de volvo 5 cilinder conversie misschien nog ergens te zien zijn? De tinypic urls werken niet meer.

Ik wil dit ook gaan doen met onze LT.
Of zou je die naar me toe willen sturen?

Heel erg bedankt.

Groetjes,
Koen
willies
Berichten: 555
Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door willies »

Hoi Koen,

Ik zal moeten zoeken.
De tel waar het op stond is stuk gegaan.
Op zich is het wel te doen.
Als je een liggende motor hebt dan past er bak er gewoon achter.
Ik heb het vliegwiel vd volvo laten zitten met een koppelingsplaat van een golf 2.0 tdi.
Je moet het carter en aanzuigbuis inkorten en weer aan elkaar lassen.
Een v70 2.5 tdi motor is gewoon een 6 cil diesel in de basis - 1 cilinder.


Groet wilco
Ome Sander
Berichten: 10
Lid geworden op: di aug 03, 2021 10:25 am

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door Ome Sander »

Dankjewel voor de info, ook ik ben me alvast aan het inlezen.
Had je de carterpan van de volvo aangepast, of die van de LT ingekort?
En welk druklager heb je gebruikt?

Groet Sander
willies
Berichten: 555
Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)

Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...

Bericht door willies »

Sander, Ik heb de pan vd lt ingekort en de olie buis ook.
Ik moest een paar gaatjes boren in het carter voor 2 boutjes.
Ik heb het orginele druklager gebruikt.

Gr wilco
Plaats reactie