lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
De dakrand lekte afgelopen weekend. ... alle kit eruit gestoken en nieuwe geplaatst...
Wat een k.. klus. ...
- Rene en Madeleine
- Berichten: 99
- Lid geworden op: vr jun 20, 2008 9:58 am
- Locatie: Vlaardingen
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Ik weet wat je bedoeld, heb het van de winter ook allemaal vervangen.
Maar ja zo blijf je in de running.
Maar ja zo blijf je in de running.
Hou het maar bij een VWeetje.
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Wat voor kit is het beste voor de dakrand ?
Ik bedoel niet alleen de soort maar ook het merk ivm het verweken en levensduur .
Bij mij begint de kit zwart te verkleuren , het lijkt haast of er wat in groeit ....
Mooi busje geworden trouwens alleen de verschillende wielen lijkt wat vreemd .
Harrie
Ik bedoel niet alleen de soort maar ook het merk ivm het verweken en levensduur .
Bij mij begint de kit zwart te verkleuren , het lijkt haast of er wat in groeit ....
Mooi busje geworden trouwens alleen de verschillende wielen lijkt wat vreemd .
Harrie
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Sikaflex, maar daar heb je ook weer heel veel verschillende van...
Stefan
Stefan
De Vries LT45 4X4 ACL, De Vries LT40 4x4 CP, LT45 DV lwb, LT45 DV Brandweer
- Rene en Madeleine
- Berichten: 99
- Lid geworden op: vr jun 20, 2008 9:58 am
- Locatie: Vlaardingen
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Sikaflex heb ik ook gebruikt en later wit geverfd met polyesterverf.
René
René
Hou het maar bij een VWeetje.
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Mijn dank voor de info !
Harrie
Harrie
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Ik had speciale kit voor polyester en ijzer gehaald
Andere halve maand geleden heeft een beginnende spuiter het dak voor me gedaan, maar heeft niet alle kit eruit gekrabd.
Bleek ook nog dat t sileconenkit was. .. had ie niet gezien. ...
Ik heb nu zo goed als t wilde alles eruit gekrabd en het opnieuw met sileconenkit gedaan...
T zit nu wel vast.
Sikaflex of raamkit met primer is het beste...
Andere halve maand geleden heeft een beginnende spuiter het dak voor me gedaan, maar heeft niet alle kit eruit gekrabd.
Bleek ook nog dat t sileconenkit was. .. had ie niet gezien. ...
Ik heb nu zo goed als t wilde alles eruit gekrabd en het opnieuw met sileconenkit gedaan...
T zit nu wel vast.
Sikaflex of raamkit met primer is het beste...
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
het grote nadeel van siliconenkit is, dat wanneer het koud wordt en het is aangebracht op vervormende delen, deze kit de hechting verliest en het weer gaat lekken. al meerdere malen mensen met een lekkend luik gehad die ze zelf hadden ingebouwd......... met siliconen kit. gebruik een polymeer of zoals hier al vaker is gezegd sikaflex op zeg maar een soort bitumen basis.
gr harm
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Na een lange reis van 2500 km door Denemarken zijn we weer thuis.
De lt heeft de reis prima doorstaan en we hebben het erg naar onze zin gehad.
Ot het nou vlak was, of 8/9/10 % omhoog, de lt ging gewoon door.
Het verbruik was gemiddeld 1 op 8,7.
Ik had op 1-10 gehoopt...
Ach, veel wind tegen, stukken snelweg waar we redelijk met het verkeer meereden (120) en de pittige heuvels, dan valt t ook nog wel mee.
De lt heeft de reis prima doorstaan en we hebben het erg naar onze zin gehad.
Ot het nou vlak was, of 8/9/10 % omhoog, de lt ging gewoon door.
Het verbruik was gemiddeld 1 op 8,7.
Ik had op 1-10 gehoopt...
Ach, veel wind tegen, stukken snelweg waar we redelijk met het verkeer meereden (120) en de pittige heuvels, dan valt t ook nog wel mee.
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Tja , hoe dieper de rechtervoet gaat des te harder gaat 't .
Ook uit de tank
Ook uit de tank
Groeten Wim
De LT is verbouwd tot een Renault Master II
http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
De LT is verbouwd tot een Renault Master II
http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
- lleoo
- Site Admin
- Berichten: 3166
- Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
- Locatie: veendam
- Contacteer:
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Ik heb van mn pontiac geleerd dat diep drukken zeer doet in de beurs
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo nov 07, 2021 10:56 pm
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Hoi goedenavond.
Ik vroeg me af of die fotos van de volvo 5 cilinder conversie misschien nog ergens te zien zijn? De tinypic urls werken niet meer.
Ik wil dit ook gaan doen met onze LT.
Of zou je die naar me toe willen sturen?
Heel erg bedankt.
Groetjes,
Koen
Ik vroeg me af of die fotos van de volvo 5 cilinder conversie misschien nog ergens te zien zijn? De tinypic urls werken niet meer.
Ik wil dit ook gaan doen met onze LT.
Of zou je die naar me toe willen sturen?
Heel erg bedankt.
Groetjes,
Koen
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Hoi Koen,
Ik zal moeten zoeken.
De tel waar het op stond is stuk gegaan.
Op zich is het wel te doen.
Als je een liggende motor hebt dan past er bak er gewoon achter.
Ik heb het vliegwiel vd volvo laten zitten met een koppelingsplaat van een golf 2.0 tdi.
Je moet het carter en aanzuigbuis inkorten en weer aan elkaar lassen.
Een v70 2.5 tdi motor is gewoon een 6 cil diesel in de basis - 1 cilinder.
Groet wilco
Ik zal moeten zoeken.
De tel waar het op stond is stuk gegaan.
Op zich is het wel te doen.
Als je een liggende motor hebt dan past er bak er gewoon achter.
Ik heb het vliegwiel vd volvo laten zitten met een koppelingsplaat van een golf 2.0 tdi.
Je moet het carter en aanzuigbuis inkorten en weer aan elkaar lassen.
Een v70 2.5 tdi motor is gewoon een 6 cil diesel in de basis - 1 cilinder.
Groet wilco
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di aug 03, 2021 10:25 am
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Dankjewel voor de info, ook ik ben me alvast aan het inlezen.
Had je de carterpan van de volvo aangepast, of die van de LT ingekort?
En welk druklager heb je gebruikt?
Groet Sander
Had je de carterpan van de volvo aangepast, of die van de LT ingekort?
En welk druklager heb je gebruikt?
Groet Sander
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: lt 1 2.4 75 pk diesel naar 2.5 tdi 140 pk ...
Sander, Ik heb de pan vd lt ingekort en de olie buis ook.
Ik moest een paar gaatjes boren in het carter voor 2 boutjes.
Ik heb het orginele druklager gebruikt.
Gr wilco
Ik moest een paar gaatjes boren in het carter voor 2 boutjes.
Ik heb het orginele druklager gebruikt.
Gr wilco