LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI of 3.6 V8?
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
leuk getop chopt. wanneer komen leepu en bernie langs
en dan de andere cabine erop denk ik. mooie klus.
gr harm
en dan de andere cabine erop denk ik. mooie klus.
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Eerst ga ik de TDI pas maken, nu kan ik er namelijk heel erg makkelijk bij.. als alles loopt dan komt de andere cabine erop.
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Motor in de bok gehangen om de carterpan te demonteren:
Ook even het vliegwiel gemonteerd aan de TDI motor om te kijken wat de afstand van de motor tot buitenkant(steekt bak in) vliegwiel, bij beide motoren is dat 52mm, er ontstaan dus geen problemen met de oude bak.
2.5TDI motor, 140PK. Motor draait zonder problemen rond(lag er al sinds 11-2011)
Aangezien ik een 79-er heb met staande motor en hoge motorkap(had), is de carterpan blijkbaar anders dan Willies zijn carterpan. Ik heb er dus voor gekozen om aan de voorzijde een modificatie te maken ipv aan de achterzijde een stukje ertussenweg omdat het anders niet past.
Zaakje aan elkaar gelast en likje verf.
Aangepaste steun voor de oliezeef omdat de bevestiging van 1 punt net iets anders zit.
En gemonteerd...
Het inlaatspruitstuk ligt te weken in de petroleum, die steek ik morgen in de hens.. kan ie mooi schoon branden.
Ook even het vliegwiel gemonteerd aan de TDI motor om te kijken wat de afstand van de motor tot buitenkant(steekt bak in) vliegwiel, bij beide motoren is dat 52mm, er ontstaan dus geen problemen met de oude bak.
2.5TDI motor, 140PK. Motor draait zonder problemen rond(lag er al sinds 11-2011)
Aangezien ik een 79-er heb met staande motor en hoge motorkap(had), is de carterpan blijkbaar anders dan Willies zijn carterpan. Ik heb er dus voor gekozen om aan de voorzijde een modificatie te maken ipv aan de achterzijde een stukje ertussenweg omdat het anders niet past.
Zaakje aan elkaar gelast en likje verf.
Aangepaste steun voor de oliezeef omdat de bevestiging van 1 punt net iets anders zit.
En gemonteerd...
Het inlaatspruitstuk ligt te weken in de petroleum, die steek ik morgen in de hens.. kan ie mooi schoon branden.
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
De laatste restantjes van de oude cabine zijn er zon beetje af, doordat ik een stukje had laten zitten kwamen we erachter dat een voor-1986 LT een smallere toegang heeft tot de motorruimte en de motor NIET GAAT PASSEN!!!
Ik was nl al even met de takel en motor gaan passen, bleek dat er van alles in de weg zat.
Van dynamo tot pompriemkap etc, ik kreeg hem er gewoon niet mooi in. Even wezen meten bij de 86-er cabine bleek dat die breder was.
Ik heb het naaldlager uit de oude motor uitgehaald en schoongemaakt. De motor hangt nu tijdelijk weer in het chassis, aan de bak vast.
3 mogelijke uitdagingen, turbo, dynamo en inlaat ga ik aankomende week mee beginnen.
Ik was nl al even met de takel en motor gaan passen, bleek dat er van alles in de weg zat.
Van dynamo tot pompriemkap etc, ik kreeg hem er gewoon niet mooi in. Even wezen meten bij de 86-er cabine bleek dat die breder was.
Ik heb het naaldlager uit de oude motor uitgehaald en schoongemaakt. De motor hangt nu tijdelijk weer in het chassis, aan de bak vast.
3 mogelijke uitdagingen, turbo, dynamo en inlaat ga ik aankomende week mee beginnen.
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Heb je een na 86 cabine ?
Je kan met een andere bak ook de motor schuin plaatsen, moet je alleen wel je carterpan aanpassen.
Heb voor mijn tdi de carterpan er ook al onder zitten, daar zit het reservoir aan de bakvisje van de motor dus
In feite omgedraaid. Voordeel van liggende motor is de veel lagere motorkap met mogelijkheid tot tweezitsbankje.
Als je tipt nodig hebt dan laat maar weten, bouw als het goed is aankomende week mijn tdi in mijn 86er oprijwagen
Met liggende motor.
Grt Johan
Je kan met een andere bak ook de motor schuin plaatsen, moet je alleen wel je carterpan aanpassen.
Heb voor mijn tdi de carterpan er ook al onder zitten, daar zit het reservoir aan de bakvisje van de motor dus
In feite omgedraaid. Voordeel van liggende motor is de veel lagere motorkap met mogelijkheid tot tweezitsbankje.
Als je tipt nodig hebt dan laat maar weten, bouw als het goed is aankomende week mijn tdi in mijn 86er oprijwagen
Met liggende motor.
Grt Johan
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Ik word er helemaal blij van als ik zulke projecten tegen kom
Volgens mij kun je er beter een liggende motor van maken met een ander carter.
Die heb ik evt nog wel liggen. Had ik gekocht voor mn reserve motor...
Succes ermee.
Groet wilco
Volgens mij kun je er beter een liggende motor van maken met een ander carter.
Die heb ik evt nog wel liggen. Had ik gekocht voor mn reserve motor...
Succes ermee.
Groet wilco
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Ik heb het oude carter al aangepast, maar kan ik mijn huidige bak dan wel gebruiken?
Anders heb ik wel belang bij het carter Wilco.
Ik heb wel een 86-er cabine staan.
Anders heb ik wel belang bij het carter Wilco.
Ik heb wel een 86-er cabine staan.
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Daar zit ik aan te twijfelen. Ik denk dat daar ook een probleempje zit.. ik denk dat Harm of Leo wel weten hoe dat met de bak zit.
Is de breedte tussen de balken hetzelfde als bij een 86er?
Is de breedte tussen de balken hetzelfde als bij een 86er?
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Ik was ook bang dat de breedte zou verschillen, meten bracht uitkomst, tussen de kokerbalken is het bij zowel de LT45(1979) als bij de LT55(1986) ca 77,5cm
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Aansluiting op de bak is anders, waarschijnlijk alleen het koppelingshuis, als je de bak toch open haalt kun je dat gelijk vervangen.
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Als je Bakken gaat wisselen houd je dan ook rekening met de achteras en tussenlager .
Voor 1986 heeft dacht ik het diferencieel in het midden en daarna niet meer .
Heeft ook al iemand eerder problemen mee gehad en lang naar gezocht wat het probleem was .
Voor 1986 heeft dacht ik het diferencieel in het midden en daarna niet meer .
Heeft ook al iemand eerder problemen mee gehad en lang naar gezocht wat het probleem was .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
- lleoo
- Site Admin
- Berichten: 3166
- Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
- Locatie: veendam
- Contacteer:
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
klopt benno dan zal je ook de achteras moeten vervangen, klein klusje als je al zo veel gaat doen
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI
Bij ons zeggen ze das een muggendreet.
BUSJE KOMT ZO
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI of 3.6
Gezien de wijzigingen in de MRB is het misschien beter om een 3.6L V8 in te bouwen ipv een diesel..
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: wo mei 30, 2012 10:14 pm
- Locatie: Plekje naast Grou ( Friesland)
Re: LT45 autotransporter, ombouw van 2.4D naar 2.5TDI of 3.6
Als je een "rijdbare" oldtimer hebt dan kun je ook meerijden met de protest tocht tegen de wegenbelasting op zaterdag 11mei.
Je kunt hem natuurlijk ook op een aanhanger zetten.
Je kunt hem natuurlijk ook op een aanhanger zetten.