Het grote joecan LT opknap topic
Het grote joecan LT opknap topic
In dit topic ga ik de komende maanden wat fotootjes plaatsen van mijn LT opknap project.
De vorige eigenaar vond het nogal nodig om het beestje te verkopen met wat extra plamuur en achterstallig onderhoud
Aangezien ik em erg lief vind, ga ik em maar opknappen
Hieronder een lijstje van de dingen die ik al gedaan/vervangen heb:
- achteras keringen + lagers + nieuwe olie
- Remmen rondom gereviseerd
- Diverse remslangen vervangen
- Wielkasten achter gelast + getectyleerd
- Olie + kering versnellingsbak vervangen
- Distributie snaar, krukaskering, olie + filter vervangen
- Beide dieselfilters + brandstof slangen vervangen
- Fuseekogel links voor
- Dynamo gereviseerd
- uitgelijnt
- Gaten in de bodum dicht gelast
- Dakrand gerepareerd
Nu de dingetjes die ik nog wil gaan doen......
- Volvo Turbo blokje + intercooler
- Stuurbekrachtiging
- Bladveren + schroefveren vervangen
- achterkant van nieuw plaatwerk voorzien
- Voorkant van nieuw plaatwerk voorzien
- Beide instappen van nieuw plaatwerk voorzien
- Standaard hoog dak + verstevingings balken monteren
Als dat allemaal gelukt is het busje eens goed isoleren en van een nieuw interieur voorzien...
Aankomende zomer moet ie weer klaar zijn
Kortom..... Ik vrees dat ik me niet ga vervelen
zo was ie toen ik em kocht! vers in de verf....
Na elke maanden kwam de roest tevoorschijn
mooie vloermat
Krimpring, lager en kering eraf
Nieuwe parts
De hardcore montage tools
Als nieuw!
Pimp my remtrommel????
Tectyl!!!
oude interieurtje
Busje stond meteen 5cm hoger op z'n pootjes
gaatjes in de vloer....
Passend maken voor de schuur!
eerste bak en braad werk....
Mooie donor bus voor diverse onderdelen!
Truck of the year!!!! Freekkie
Ff blokje opgehaald met geizzie
Kijk em eens kwijlen die ouwe!
De spuiter
ehhh.. Lekkende voorruit???
Ach wat lief, je kan de grond zien
foto's verplaatst naar andere host
De vorige eigenaar vond het nogal nodig om het beestje te verkopen met wat extra plamuur en achterstallig onderhoud
Aangezien ik em erg lief vind, ga ik em maar opknappen
Hieronder een lijstje van de dingen die ik al gedaan/vervangen heb:
- achteras keringen + lagers + nieuwe olie
- Remmen rondom gereviseerd
- Diverse remslangen vervangen
- Wielkasten achter gelast + getectyleerd
- Olie + kering versnellingsbak vervangen
- Distributie snaar, krukaskering, olie + filter vervangen
- Beide dieselfilters + brandstof slangen vervangen
- Fuseekogel links voor
- Dynamo gereviseerd
- uitgelijnt
- Gaten in de bodum dicht gelast
- Dakrand gerepareerd
Nu de dingetjes die ik nog wil gaan doen......
- Volvo Turbo blokje + intercooler
- Stuurbekrachtiging
- Bladveren + schroefveren vervangen
- achterkant van nieuw plaatwerk voorzien
- Voorkant van nieuw plaatwerk voorzien
- Beide instappen van nieuw plaatwerk voorzien
- Standaard hoog dak + verstevingings balken monteren
Als dat allemaal gelukt is het busje eens goed isoleren en van een nieuw interieur voorzien...
Aankomende zomer moet ie weer klaar zijn
Kortom..... Ik vrees dat ik me niet ga vervelen
zo was ie toen ik em kocht! vers in de verf....
Na elke maanden kwam de roest tevoorschijn
mooie vloermat
Krimpring, lager en kering eraf
Nieuwe parts
De hardcore montage tools
Als nieuw!
Pimp my remtrommel????
Tectyl!!!
oude interieurtje
Busje stond meteen 5cm hoger op z'n pootjes
gaatjes in de vloer....
Passend maken voor de schuur!
eerste bak en braad werk....
Mooie donor bus voor diverse onderdelen!
Truck of the year!!!! Freekkie
Ff blokje opgehaald met geizzie
Kijk em eens kwijlen die ouwe!
De spuiter
ehhh.. Lekkende voorruit???
Ach wat lief, je kan de grond zien
foto's verplaatst naar andere host
Laatst gewijzigd door joecan op ma sep 27, 2010 10:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LT28D 1980 zonder roest
Mods: Volvo turbo motor 109PK/205Nm, stuurbekrachtiging,
H4 pitten, chromen handgrepen
Mods: Volvo turbo motor 109PK/205Nm, stuurbekrachtiging,
H4 pitten, chromen handgrepen
De rode verf is gewoon lood/ijzermenie, dat hecht perfect op het materiaal!
Het plaatje op de bodem heb ik voorzichtig afgelast. Dat is gelukkig allemaal goed gelukt zonder gaatjes te branden
In principe is een klein hechtje om de 1 cm ook voldoende, maar was zo lekker bezig
De chasssis balken zien er allemaal nog goed uit. Is er toch nog iets van een LT wat niet roest
Het plaatje op de bodem heb ik voorzichtig afgelast. Dat is gelukkig allemaal goed gelukt zonder gaatjes te branden
In principe is een klein hechtje om de 1 cm ook voldoende, maar was zo lekker bezig
De chasssis balken zien er allemaal nog goed uit. Is er toch nog iets van een LT wat niet roest
LT28D 1980 zonder roest
Mods: Volvo turbo motor 109PK/205Nm, stuurbekrachtiging,
H4 pitten, chromen handgrepen
Mods: Volvo turbo motor 109PK/205Nm, stuurbekrachtiging,
H4 pitten, chromen handgrepen
Vandaag even de zelfgemaakte achterkant van 2mm ijzer in het LT-tje gelast
De nieuwe achterkant en het stuk roest met plamuur
De nieuwe achterkant en het stuk roest met plamuur
Het zit er weer netjes in
Helaas nog wat meer rotte stukken aan de achterkant gevonden......
Het ophangpunt van de bumper, was geheel verrot....
komende week hoop ik de boel weer te herstellen, zodat ik volgende week aan de schuifdeur en aan de voorkant kan beginnen
foto's verplaatst naar andere host
De nieuwe achterkant en het stuk roest met plamuur
De nieuwe achterkant en het stuk roest met plamuur
Het zit er weer netjes in
Helaas nog wat meer rotte stukken aan de achterkant gevonden......
Het ophangpunt van de bumper, was geheel verrot....
komende week hoop ik de boel weer te herstellen, zodat ik volgende week aan de schuifdeur en aan de voorkant kan beginnen
foto's verplaatst naar andere host
Laatst gewijzigd door joecan op ma sep 27, 2010 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LT28D 1980 zonder roest
Mods: Volvo turbo motor 109PK/205Nm, stuurbekrachtiging,
H4 pitten, chromen handgrepen
Mods: Volvo turbo motor 109PK/205Nm, stuurbekrachtiging,
H4 pitten, chromen handgrepen
@ quintus de onderkant van mijn schuifdeur hebben ze al aardig opgeknapt, alleen hebben ze de spant net boven het slot doormidden geslepen!! en weer aan elkaar gelast
Daardoor staat de hele schuifdeur nu naar buiten en sluit niet lekker meer. Zie foto 1 van het topic
Ik moet em dus weer ff doorslijpen en weer goed aanelkaar lassen
Daardoor staat de hele schuifdeur nu naar buiten en sluit niet lekker meer. Zie foto 1 van het topic
Ik moet em dus weer ff doorslijpen en weer goed aanelkaar lassen
LT28D 1980 zonder roest
Mods: Volvo turbo motor 109PK/205Nm, stuurbekrachtiging,
H4 pitten, chromen handgrepen
Mods: Volvo turbo motor 109PK/205Nm, stuurbekrachtiging,
H4 pitten, chromen handgrepen
ja! lijkt verdacht veel op mijn deur!
Althans, die slechte sluiting.. Helaas is dat niet het enige gebrek.. (Op een één of andere manier is de onderdorpel waar de deur langs gaat naar onder verbogen, zodat de gehele schuifdeur er af en toe uit donderd, wat weer een hoop deuken etc oplevert waardoor hij nog slechter sluit).
maar goed dat heb je met 30 jaar oude schuifdeuren..
zucht
Althans, die slechte sluiting.. Helaas is dat niet het enige gebrek.. (Op een één of andere manier is de onderdorpel waar de deur langs gaat naar onder verbogen, zodat de gehele schuifdeur er af en toe uit donderd, wat weer een hoop deuken etc oplevert waardoor hij nog slechter sluit).
maar goed dat heb je met 30 jaar oude schuifdeuren..
zucht