Ik lees dit onderwerp voor het eerst en weet uit ervaring dat er genoeg middelen zijn om staal te beschermen tegen roest echter mijn ervaring met bodyschutz is slecht tot rampzalig. De werking van bodyschutz is dat het als een laag over het metaal word aangebracht en daarna word gespoten, helaas beweegt de carrosserie van aan auto op alle gelaste delen en de flexibele bodyschutz beweegt mee, echter na verloop van jaren gaat het scheuren zonder dat dit zichtbaar is door vuilophoping en trekt er vocht onder de bodyschutz.
Mijn ervaring met klassieke auto's is dat het volledig kaal maken op welke wijze dan ook en de carrosserie goed roestvrij maken de naden behandelen met kit daarna spuiten met een goede hecht primer en dan in de verf, verf laat nooit water door en heeft vrijwel geen hechting van vuil het is door afspuiten met water te controleren op schade en bij te werken. voor liefhebbers is dinitrol of waxyol over de gespoten delen te spuiten een optie dat is snel te verwijderen en bij te werken, verf is het enige dichte materiaal wat goed behandelbaar is. Helaas zijn alle autofabrikanten vergeten hoe lang de T fordjes meegingen door alleen maar verf over het ijzer en hout te spuiten.
Bussie Rollen
- SvenHedinPS01SV
- Berichten: 77
- Lid geworden op: vr jun 08, 2012 9:04 am
- Locatie: Haarlem
- Contacteer: