VW LT ombouw naar D24Tic

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

arnow88
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 2:51 pm
Locatie: Ommen

Re: VW LT ombouw naar D24Tic

Bericht door arnow88 »

We zijn inmiddels weer een poosje verder en ik ben de laatste tijd druk bezig geweest. Nu heb ik in de tussentijd ook veel gelezen en heb iets meer vertrouwen gekregen in de potentie van de bestaande blokjes. Na veel lezen en een aantal vragen op het D24T forum en contact gehad te hebben met Oliver van Wilfrieds-tuning uit Duitsland was de kogel door de kerk en hebben we besloten om het gereviseerde blok dat we hebben liggen klaar te maken en iets te tunen.

In eerste instantie wist ik niet welke motor ik gekocht had, maar alle aanbouwdelen wijzen op een D24T, denk hierbij aan de EGR, de pomp en de turbo. Ik heb veel extra delen tot mijn beschikking en moet nog even kijken wat ik allemaal ga passen.

Voor nu ben ik begonnen om eerst zoveel mogelijk delen eraf te halen en het blok een op te poetsen. Er zijn ook wat nieuwe pakkingen onderweg, voor de pomp, carter, kleppendeksel en de aanbouwdelen.
Ook zijn er wat andere onderdelen onderweg zoals een oliekoeler en GTD injectoren. Ik ben nog opzoek naar een goede intercooler.

Zoals eerder gemeld wou ik ook goede remmen hebben, ik heb nieuw remmen van EBC besteld en wil ook alle leidingen vervangen waarbij de flexibele stukken RVS zullen worden.

Na de ombouw hoop ik een goede motor in de bus te hebben die makkelijker de bergen op en af kan :).
Bijlagen
IMG_20210627_145711648_HDR.jpg
IMG_20210627_145711648_HDR.jpg (117.47 KiB) 1517 keer bekeken
IMG_20210626_200226540_HDR.jpg
IMG_20210626_200226540_HDR.jpg (222.77 KiB) 1517 keer bekeken
arnow88
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 2:51 pm
Locatie: Ommen

Re: VW LT ombouw naar D24Tic

Bericht door arnow88 »

Beste mede LTers,

We zijn weer lekker verder aan de knutsel en het oude blok gaat er bijna uit, slangen eraf en zoveel mogelijk aanbouwdelen zoals dynamo en startmotor gedemonteerd.

Nu heb ik de kap van de radiator eraf en zie dat de radiator aan de binnenkant niet meer zo mooi is op een aantal punten, de radiator laten reviseren is denk ik niet heel interessant gezien een nieuwe 300€ kost. Is er misschien een andere radiator die er zo in past waarvan de beschikbaarheid beter is?

Verder loop ik nog ergens tegenaan en dat is de visco ventilator, de D24Tic heeft een andere poelie. ik heb iets gelezen over adapters, kun je dan de fan op de poelie van de D24Tic plaatsen?

Verder moet ik nog een vriesdop achter in het blok plaatsen en de vriesdop erboven uit de kop halen.

Ben benieuwd als jullie me verder kunnen helpen met de radiator en de visco.

PS, wie kan mij vertellen hoe ik foto's kan plaatsen? Vrijwel al mijn foto's zijn te groot geeft het forum aan, zelfs als ik ze verklein met tinypng
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: VW LT ombouw naar D24Tic

Bericht door Barny »

voor de grote foto's gebruik ik geheel gratis https://postimages.org/
een koelfan en een visco koppeling voor een Turbo heb ik nog staan
zie mijn advertentie

Barny

Afbeelding
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
arnow88
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 2:51 pm
Locatie: Ommen

Re: VW LT ombouw naar D24Tic

Bericht door arnow88 »

Hi Barny bedankt voor je reactie. Ik zal van de week wat meer foto's plaatsen, laptop voor nodig maar die ligt nog op kantoor :? .

Voor de koelfan, past dit dan op de poelie van de D24Tic? En hoe wordt dit dan bevestigd?
Anders moet ik de poelie van de DW gebruiken maar niet zoveel schik van want op de D24 zit net alles nieuw
Plaats reactie