VW LT 4.0 liter 6 cilinder benzine, Tabbert.
Re: VW LT28 Tabbert
ik heb wel de motorkap opnieuw geisoleerd. Cabine is heeeeel wat stiller geworden.
maar in feite mag dat niet uitmaken. Je warmte moet niet afgevoerd worden naar de cabine. er ligt geen isolatie direct op de motor. alleen dopje van expansievat komt net tegen de isolatie aan. dat zie je als afdruk in de isolatie.
maar in feite mag dat niet uitmaken. Je warmte moet niet afgevoerd worden naar de cabine. er ligt geen isolatie direct op de motor. alleen dopje van expansievat komt net tegen de isolatie aan. dat zie je als afdruk in de isolatie.
Re: VW LT28 Tabbert
Hi Wilfred,
Wat heb je gebruikt om de motorkap te isoleren?
Dank en groet,
Edward
Wat heb je gebruikt om de motorkap te isoleren?
Dank en groet,
Edward
Re: VW LT28 Tabbert
EASYfoam Fireseal PU 40 mm dik.
er zat wel schuim in, maar dat was door de tijd al her en der deels vergaan.
het scheelt echt enorm veel. We kunnen nu bij 80 kilometer per uur normaal praten. 80-85 is onze cruisesnelheid, de perkins is gewoon niet gemaakt om veel meer toeren te maken. (langdurig)
als ik eraan denk zal ik eens een foto maken van de binnenzijde van de motorkap.
er zat wel schuim in, maar dat was door de tijd al her en der deels vergaan.
het scheelt echt enorm veel. We kunnen nu bij 80 kilometer per uur normaal praten. 80-85 is onze cruisesnelheid, de perkins is gewoon niet gemaakt om veel meer toeren te maken. (langdurig)
als ik eraan denk zal ik eens een foto maken van de binnenzijde van de motorkap.
Re: VW LT28 Tabbert
zo, weer optimaal gebruik gemaakt van de camper!
Groningen, Sinteren, herwijnen, eerde, schaijk, Staphorst, en weer naar Groningen.
heerlijke week gehad. Geen enkel probleem gehad met de camper, volop genoten!
Maar wat is die perkins traag! De motor is echt wel goed, en in hij is ook echt vlot als je ergens weg wil rijden. Maar bij 80 zit de motor eigenlijk al boven een relaxt toerental. Je hoort de diesel harder lopen dan een diesel eigenlijk zou moeten.
De vervanger is onderweg... 260 pk, 400 nm koppel... 6 in lijn, atmosferisch. rara wat is het. Oh, en een automaat!
vandaag al even gemeten en het lijkt te passen
en zoals beloofd nog de foto's van de isolatie van de motorkap:
Groningen, Sinteren, herwijnen, eerde, schaijk, Staphorst, en weer naar Groningen.
heerlijke week gehad. Geen enkel probleem gehad met de camper, volop genoten!
Maar wat is die perkins traag! De motor is echt wel goed, en in hij is ook echt vlot als je ergens weg wil rijden. Maar bij 80 zit de motor eigenlijk al boven een relaxt toerental. Je hoort de diesel harder lopen dan een diesel eigenlijk zou moeten.
De vervanger is onderweg... 260 pk, 400 nm koppel... 6 in lijn, atmosferisch. rara wat is het. Oh, en een automaat!
vandaag al even gemeten en het lijkt te passen
en zoals beloofd nog de foto's van de isolatie van de motorkap:
Re: VW LT28 Tabbert
Zoveel PK's uit een atmosferisch blok? Is dat een BMW m3 blok of een 2jz met itb's?
Re: VW LT28 Tabbert
ik laat jullie nog even raden, tot ie daadwerkelijk op de oprit staat
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do jul 09, 2009 6:33 pm
- Locatie: Gullegem, BE
Re: VW LT28 Tabbert
2 leuke opties, dat is zeker!
VW LT 31, 2.4d, 1995 (project)
Volvo XC70 Cross Country 2007 (daily)
& nog wat hobbymateriaal...
Volvo XC70 Cross Country 2007 (daily)
& nog wat hobbymateriaal...
Re: VW LT28 Tabbert
ja, maar het is geen van beide
Re: VW LT28 Tabbert
ik had nog een andere update. 2 extra waarschuwingslampjes ingebouwd. Ik vind het leuk om de camper uit te lenen, maar afgelopen jaar ging dat mis door een V-riem die er afgelopen was, dus geen koeling meer bla bla bla.
om de bestuurder hierop attent te maken, en dus echte problemen te voorkomen, heb ik twee extra waarschuwingslampjes geplaats. 1 als de dynamo niet meer laadt. (ja, die zit er origineel ook al in maar ik vind dat lampje te onduidelijk. Is niet altijd goed zichtbaar en bij felle zon al helemaal niet)
en 1 als de motor temperatuur te hoog wordt (kvs temperatuur boven de 96 graden)
om de bestuurder hierop attent te maken, en dus echte problemen te voorkomen, heb ik twee extra waarschuwingslampjes geplaats. 1 als de dynamo niet meer laadt. (ja, die zit er origineel ook al in maar ik vind dat lampje te onduidelijk. Is niet altijd goed zichtbaar en bij felle zon al helemaal niet)
en 1 als de motor temperatuur te hoog wordt (kvs temperatuur boven de 96 graden)
Re: VW LT28 Tabbert
Gisteren even bij de donor auto wezen kijken. Ik wil deze nog niet ophalen, omdat ik pas over 2 maanden ga beginnen met de ombouw, dus ik laat hem nu nog mooi even staat waar die staat dan heb ik er geen last van.
Maar het is een Jaguar. 4.0 AJ6 motor, 6 in lijn is dat. met een ZF 4hp24 automatische versnellingsbak erachter.
Maar het is een Jaguar. 4.0 AJ6 motor, 6 in lijn is dat. met een ZF 4hp24 automatische versnellingsbak erachter.
Re: VW LT28 Tabbert
Wow, tof, dat is een flink blok zeg 4 liter. Ga je wat doen met de eindoverbrenging in de achteras? En wat voor verbruik verwacht je? Je hebt nu een diesel he, ga je straks op LPG rijden?
Re: VW LT28 Tabbert
Goeie vragen!
Ik heb geen idee wat voor eindoverbrenging ik nu heb. Nog niet naar gekeken, maar ik verwacht iets van rond de 4-4.5. Ik zal er eens onder kruipen, maar heb al gemerkt dat het bij de LT niet altijd aan buitenkant van de as is aangegeven. misschien even een wiel krikken en tellen dan maar.
De jaguar is geleverd met een 3.58 achteras. ook zijn de camper wielen iets kleiner (denk ik, heb dit nog niet vergeleken). oftewel, de Jaguar motor zal wat meer toeren maken dan in de normale situatie.
plan is om simpelweg de motor en bak erin te knallen, en dan kijken waar het op uit komt. Ik zou 90 als cruisesnelheid prima vinden, met mogelijkheid om wel iet gas te geven bij invoegen etc.
Ik rij op dit moment dagelijks in een jaguar xj6 uit 1970, waar ik ook zo'n 4 liter blok in gezet heb, inclusief de automaat. Het verbruik ligt net boven de 1 op 10 als ik normaal rij. Als ik strepen wil trekken, dan zakt het wat Zie onderstaande foto voor mijn dagelijkse auto:
nu is de camper zwaarder, dus het verbruik zal lager uitkomen verwacht ik. Voor de vakanties vind ik dat prima. ik ga (nog) niet op LPG rijden. voor die paar duizend kilometer vind ik dat de moeite niet waard.
Ik ben momenteel nog bezig om een Subaru motor in mijn T2 te zetten, als dat klaar is dan is de LT aan de beurt.
Ik heb geen idee wat voor eindoverbrenging ik nu heb. Nog niet naar gekeken, maar ik verwacht iets van rond de 4-4.5. Ik zal er eens onder kruipen, maar heb al gemerkt dat het bij de LT niet altijd aan buitenkant van de as is aangegeven. misschien even een wiel krikken en tellen dan maar.
De jaguar is geleverd met een 3.58 achteras. ook zijn de camper wielen iets kleiner (denk ik, heb dit nog niet vergeleken). oftewel, de Jaguar motor zal wat meer toeren maken dan in de normale situatie.
plan is om simpelweg de motor en bak erin te knallen, en dan kijken waar het op uit komt. Ik zou 90 als cruisesnelheid prima vinden, met mogelijkheid om wel iet gas te geven bij invoegen etc.
Ik rij op dit moment dagelijks in een jaguar xj6 uit 1970, waar ik ook zo'n 4 liter blok in gezet heb, inclusief de automaat. Het verbruik ligt net boven de 1 op 10 als ik normaal rij. Als ik strepen wil trekken, dan zakt het wat Zie onderstaande foto voor mijn dagelijkse auto:
nu is de camper zwaarder, dus het verbruik zal lager uitkomen verwacht ik. Voor de vakanties vind ik dat prima. ik ga (nog) niet op LPG rijden. voor die paar duizend kilometer vind ik dat de moeite niet waard.
Ik ben momenteel nog bezig om een Subaru motor in mijn T2 te zetten, als dat klaar is dan is de LT aan de beurt.
Re: VW LT28 Tabbert
Hip hoor, voor de mrb die je ermee uitspaard kun je toch heel wat benzine kopen. Ik overweeg ook steeds vaker om een oldtimer aan te schaffen, zeker nu ik veel meer thuis werk en veel minder rijd.
Wat voor versnellingsbak heb je aan dat subaru blok gehangen, un1?
Wat voor versnellingsbak heb je aan dat subaru blok gehangen, un1?
Re: VW LT28 Tabbert
Ja, de Jaguar is niet per se zuinig, maar ik heb hem niet nodig voor woon-werk. dus dat scheelt al.
Geen belasting, geen apk... dat scheelt allemaal behoorlijk en daar kan je prima paar liter benzine voor kopen.
er hangt een VW bak achter de subaru, door middel van een aangepast koppelingshuis. wel aangepast, van 4 naar 5 versnellingen omdat het anders teveel toeren maakt.
Geen belasting, geen apk... dat scheelt allemaal behoorlijk en daar kan je prima paar liter benzine voor kopen.
er hangt een VW bak achter de subaru, door middel van een aangepast koppelingshuis. wel aangepast, van 4 naar 5 versnellingen omdat het anders teveel toeren maakt.