LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

.
Laatst gewijzigd door Lt35Utrecht op za sep 19, 2020 1:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Beste Mensen,

De afgelopen twee weken heeft de LT35 met inmiddels de koosnaam 'Noetnoet' probleemloos 2714 km afgelegd over het traject Utrecht-Eifel-Schwarze Wald-Schwansee-Tirol-Munchen-Thuringer Wald-Keulen-Utrecht.

De bus gaat nu snel in de stalling en hopelijk kan er dan in ieder geval voor de APK van mei 2021 nog een rit gemaakt worden naar Spanje.

Ik kijk er naar uit om de bus volgend jaar weer APK gereed te maken, en wellicht tot ziens op een treffen volgend jaar!

Oh, nog een vraag aan allen: Wie weet welke van welke bouwer deze bus komt? Ik kan geen enkele vergelijkbare bus vinden en ben erg benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe deze camper is ontstaan:)

Vriendelijke groeten!:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door harm.eikelkamp »

mooi geweldig dat de camper weer een mooie tour heeft gemaakt....ode aan harry en riek.....heel veel plezier en spanje is een eitje
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Beste Mensen, hopelijk heeft iedereen een goede winter gehad?

De LT heeft geen reis meer gemaakt voor het verlopen van de apk... MAaarr wel een nieuwe APK tot mei 2023!

Met huffen en puffen is de middendemper vervangen:

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast enkel een nieuwe claxon erop gezet, en 'NoetNoet' was helemaal APK goedgekeurd. Chapeau ook aan de vorige eigenaar dus! Erg indrukwekkend.

Verder is de 6 jaar oude Bosch accu van 74Ah vervangen met een nieuwe 100Ah met 900A koudestart ipv 670, is een gordijn opgehangen voor zowel privacy in de alkoof als van de voorkant, is een wand stopcontact geïnstalleerd achter de bestuurder en zijn wat lampjes vervangen.


Uiteraard zijn er ook dingen die ik nog graag onder handen neem.

Pending issues (advies welkom) zijn:
  • Zeer lichte lekkage mogelijk via het achterste dakraam tijdens de storm met regen afgelopen week. Ik ga het dak iig op om wat verdachte punten extra aan te stippen met de dak afdichtings verf/pasta.
  • Er is een harde klik, bij het koud starten, zonder dat de startmotor de motor laat draaien. Ik vermoedde een probleem met de kracht van de accu, dus kijken of dit nu verholpen is. na 3-5 keer proberen doet de motor het opeens wel en draait ie als een zonnetje. Warm is starten nooit een probleem. Mocht dit euvel blijven dan ga ik kijken naar de bedrading, en anders een nieuwe startmotor.
  • Het voorwiel links gaat piepen bij een bepaalde stand van het stuur, bij een warmgereden motor. Sterk het vermoeden dat de remklauw wat stroef loopt. Geen ernstige blokkade en kan er gewoon mee rijden. De klauw wordt ook niet warm of iets. Hoe kan ik dit mogelijk oplossen? Nieuwe remvloeistof wellicht om residu of aanslag op te laten lossen?
  • En dit is raar: Het laadverdeelrelais werkt, mits de 'D+ kabel' van het relais op de accu wordt gezet, of dus op de dynamo, maaaarr alleen als het contact uit staat. Als de motor loopt en ik zet de D+ bedoelde kabel van het relais op de accu dan gebeurt er niets. Iemand een idee wat er veranderd als het contact aan staat binnen de bedrading van de LT. Snap daar in ieder geval nog niets van.
  • Slang naar de gastank vervangen, en een algemene inspectie van de gastank. Indien niet goed meer zal ik deze waarschijnlijk vervangen met een gasfles.
  • Lekkende watertank (bij meer dan 1/2 gevuld) repareren.
  • De ventilator van de kachel (een groot metalen slakkenhuis) piept en kraakt.
  • Zonnepaneel installeren op het dak, en kijken naar de mogelijkheden voor twee zonnepanelen icm een airco.
  • Vervangen houtwerk achterste opslagruimte (voor kitespullen).
  • Fietsendrager aanschaffen die past op de trekhaak. Dit is lastig met de huishoud accu box achterop.

Tot zover, en natuurlijk de vriendelijke groeten uit Utrecht!:)

Afbeelding
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Inmiddels is de lekkage verholpen met wat waterstop-achtige witte dak coating (dezelfde als eerder is gebruikt voor het dak), maar er is nog wel een nieuw afdakje nodig voor de gaskachel.
Ergens was iets geraakt helaas..

Afbeelding

Afbeelding

De bus start ook weer perfect met de nieuwe accu. Dat zit nu weer helemaal goed.

Was een mooi pinksterweekend. Na deze week gaat ie weer een maandje in de stalling ivm een niet camper vakantie, maar enkele weken later kan er hopelijk nog een buitenlandse trip gepland worden.

Afbeelding
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Beste mensen,

Even een korte update, en een aankondiging.

De LT is opnieuw door de apk en kan door tot 2025!

Er is inmiddels ook een reis mee gemaakt naar Bilbao - Valencia en terug, en een rondje Denemarken:)

Foto's volgen:)
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 479
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door oscar f1 »

Lt35Utrecht schreef: do mei 06, 2021 12:42 pm Het voorwiel links gaat piepen bij een bepaalde stand van het stuur, bij een warmgereden motor. Sterk het vermoeden dat de remklauw wat stroef loopt. Geen ernstige blokkade en kan er gewoon mee rijden. De klauw wordt ook niet warm of iets. Hoe kan ik dit mogelijk oplossen? Nieuwe remvloeistof wellicht om residu of aanslag op te laten lossen...............................
heb je dit probleem ook opgelost ?
WilfredT2
Berichten: 246
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door WilfredT2 »

wat leuk dat je het nog even deelt. Vroeg me al eens af hoe dit afgelopen was, want jullie begonnen heel voortvarend, maar je ziet nog wel eens dat de moed al snel in de schoenen zinkt.

mooi om te horen dat jullie dit niet overkomen is! en reisfoto's zie ik graag, met de LT erbij natuurlijk. :D
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

oscar f1 schreef: ma sep 25, 2023 3:20 pm
Lt35Utrecht schreef: do mei 06, 2021 12:42 pm Het voorwiel links gaat piepen bij een bepaalde stand van het stuur, bij een warmgereden motor. Sterk het vermoeden dat de remklauw wat stroef loopt. Geen ernstige blokkade en kan er gewoon mee rijden. De klauw wordt ook niet warm of iets. Hoe kan ik dit mogelijk oplossen? Nieuwe remvloeistof wellicht om residu of aanslag op te laten lossen...............................
heb je dit probleem ook opgelost ?
Jazeker:) remklauwen voor heb ik gereviseerd en dat ging weer top daarna:)
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Camper Noetnoet is zojuist verkocht.

De stalling liep af, en na enkele jaren is het ook tijd voor nieuwe reizen/avonturen voor mij, en voor Noet met een andere eigenaar,

De camper gaat zijn oudere dag rustig vervolgen bij iemand die er nog een verbeterslag aan gaat geven, en als eyecatcher en (vervoers)hulp gaat gebruiken bij het verkopen van vintage kleding op hippe plekken/marktjes en events. En natuurlijk wordt er ook nog mee op reis gegaan:)

Genoeg reden iig om er goed voor te zorgen, en genoeg bekijks van publiek:)

Allen hartelijk dank. Er was een ding dat ik wel vroeg voor die wegreed; het engeltje van Riek dat sinds het begin hing aan een handdoekhaakje in de camper.. Of dat ergens in de camper een mooi plekje mag houden..

Er is nog genoeg aan versleuteld. Al met al een heerlijke tijd gehad, en heerlijk gesleuteld, en de camper is ready voor een nieuwe avonturier en een nieuwe gelukkige eigenaar.

de laatste foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Met een kleine traan en ook veel prachtige herinneringen is dit hoofdstuk gesloten. Dank allen, Dank Harrie, Dank camper Noetnoet. Het gaat u goed!
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door gft tje »

Harrie en Riek hebben een heerlijke tijd met deze camper gehad en ik hoop jullie ook , wel altijd veel onderhoud maar dat hebben we allemaal met onze oudjes, kun je weer een nieuw project beginnen ik wens je veel succes en misschien horen we nog wel wat het wordt. Gr Jan en José.
BUSJE KOMT ZO
Plaats reactie