LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Beste LT'ers,

In de zoektocht naar een leuke (klus)camper ben ik terecht gekomen bij een mooie LT35.

Bij de aankoop werden we gewezen op een documentaire die over de vorige eigenaren van deze camper was gemaakt met de naam: 'Als ik jou niet had'. https://www.youtube.com/watch?v=7rU9edk ... e=youtu.be
De 'tusseneigenaren' hebben de camper 17 dagen gehad voor wij hem kochten (de grootte stond tegen bij het rijden) en zij hadden ons op de documentaire gewezen. Hiervoor is deze camper 39 jaar(??, onduidelijk) bij dezelfde eerste eigenaar gebleven.

Leuk is ook dat deze camper een traceerbare geschiedenis heeft, onder meer in de projecten draad van Harrie: viewtopic.php?f=16&t=1896.

We weten niet wat er is gebeurt na 2018, want daar stoppen de berichten... Maar het lijkt me super om de camper ook na 2021 door de APK te krijgen en de 40 jaar aan te tikken.

De camper kan ondertussen wel weer wat werk gebruiken, vooral buiten het motorische gebeuren.

In deze projecten pagina zal ik onder andere kijken naar het dak, de binnenkant (kachel, electra, etc), de lekkages bij de alkoof en de roestvorming aan de voorkant.

Hopelijk gaat het lukken!

Met vriendelijke groeten, RL

Afbeelding

PS: Als iemand een loods/stalling weet in de omgeving Utrecht, of op andere wijze wil/kan helpen om deze camper rijdend te houden dan hoor ik het graag!
Laatst gewijzigd door Lt35Utrecht op zo mei 23, 2021 5:25 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Barny »

Ow die Harry,
een ras Amsterdammer die totaal niet verlegen was om dat uit te dragen,
een wanhoop met computers en dit forum :)
je kon met hem door een deur of helemaal niet
ik mocht die man wel, een paar keer geholpen met de wagen en ontmoet op LT events

een foto van de beide LT's, genomen voor zijn huis
Afbeelding

ik kijk uit naar jou project, er is genoeg te doen zodat je er veel plezier uithaalt en natuurlijk op veel foto's hier op het forum

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door harm.eikelkamp »

kijk dan de ouwe van harrie en riek......die kleur die hebben jan en ik er nog opgezet in beltrum bij jan en jose thuis!!!!!

veel succes met het opknappen gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door gft tje »

Veel succes er mee ,is wel iets moois van te maken, ja ja Harm hoe lang is dat alweer geleden 6 of 7 jaar toen was ie wel weer redelijk, och Harrie en Riek waren toen zo blij , ik heb nog een filmpje er van.
Gr Jan.
BUSJE KOMT ZO
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door epmans »

opknappen en op de weg houden is het leukste, maar natuurlijk hebben we allemaal wel eens een onderdeel van een sloop nodig.

veel plezier van en met je LT.
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Dak opgeknapt: Eerst opgeschuurd en schoongemaakt, daarna geverfd met een witte coating (DakCoat Reflex AQ wit) in twee lagen. Voor zover lijkt het te blijven zitten.

Schoonmaken en opschuren:
Afbeelding

Schoon:
Afbeelding

Verven:
Afbeelding

1e laag:
Afbeelding

2e laag:
Afbeelding

Eindresultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lt35Utrecht op zo jun 28, 2020 12:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.
WilfredT2
Berichten: 242
Lid geworden op: do jan 23, 2020 11:01 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door WilfredT2 »

*
Laatst gewijzigd door WilfredT2 op di sep 29, 2020 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door gft tje »

Ziet er al goed uit, als hij maar dicht is begon toen al een beetje poreus te worden.
BUSJE KOMT ZO
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door harm.eikelkamp »

dat is al weer een mooi begin.....toen ook al met aquastop behandeld. werkt perfect en deze verf erover is ook een goeie keus
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

harm.eikelkamp schreef: di jun 23, 2020 10:13 am dat is al weer een mooi begin.....toen ook al met aquastop behandeld. werkt perfect en deze verf erover is ook een goeie keus
Mooi spul dat Aquastop! Het viel me al op dat veel van de lekschade zat op plekken waar nu een mooie laag grijze coating op het dak zat. Mocht er nog een lekkage zijn dan ga ik daar voor.

Verder de laatste dagen bezig geweest met lekschade in de alkoof en ook wat andere kleine dingetjes. Ladder in de Hammerite, overbodige electronica verwijderd, etc.
Gebruikersavatar
gft tje
Berichten: 353
Lid geworden op: di okt 13, 2009 7:22 pm
Locatie: BELTRUM

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door gft tje »

Het dak was toen erg poreus, met die speciale coating hebben we dat dicht gemaakt . Hoe te veel elektronische draden het dient overal voor. :wink: Een tip als je tijd hebt moet je hem ee keertje wegen, heel belangrijk bij inbouw. Gr jan
BUSJE KOMT ZO
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Even een update met vorderingen:

De velgen hebben weer een frisse uitstraling dankzij twee potjes hammerite (zilvergrijs en zwart)

Afbeelding
Afbeelding

En de achterkant is onder handen genomen: Eerst heb ik de spiegel en lamp verwijderd en de gaten gedicht met albastine polyester plamuur. Daarna alles geschurd en weer een witte laag met de dakcoating eroverheen. Ook is de ladder voorzien van een nieuwe laag witte hammerite.

Voor:
Afbeelding

Tussendoor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door harm.eikelkamp »

het gaat stil vooraan... :D :D :D :D , je komt er wel
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Lt35Utrecht
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 16, 2020 12:38 am

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door Lt35Utrecht »

Vandaag de linker kant geschuurd en gewit. Een beetje saai zo, maar er komt nog een kleurtje bij a la de groene strepen die er zaten:
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en ik ben tegen een probleem aangelopen. De vuilwatertank ligt midden onder de bus en lekte bij de afvalwaterschuif en moet vervangen worden. Nu lijkt het erop dat er geen standaard vastzetstuk op zat (waarbij de schuif in het vastzetstuk wordt gedraaid). Daarnaast is de schuif met de 'verkeerde kant' op de tank gezet en is het schroefdraad van de schuif gebruikt om er een slang op te zetten die het water naar de zijkant van de bus brengt. Ook is er een soort verlengde arm gemaakt van staal om de schuif vanaf de zijkant te bedienen.

Zie foto's voor de verduidelijking.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk is de aansluiting op de tank nog passend op een standaard 72mm vastzetstuk en kan ik daarop een 72mm schuif draaien. Exact deze heb ik net besteld:

Afbeelding
Afbeelding

De verlengde arm kan met een laagje hammerite gewoon door. Het enige probleem zou dan nog zijn dat ik geen verbindingsstuk kan vinden tussen de 72mm uitgang van de schuif en de rubberen slang. Mochten jullie daarvoor iets weten, dan hoor ik het graag.

Maar eerst hopen dat het nieuwe vastzetstuk en de nieuwe schuif gaan passen.
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: LT35 opknappen (roest, binnenkant, dak, lekkage)

Bericht door harm.eikelkamp »

eventueel een stuk pvc erin / erover heen lijmen.....

en waarom niet weer op dezelfde wijze monteren????
gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Plaats reactie