Brandweerbus uit Oostenrijk opgehaald
Geplaatst: wo feb 27, 2019 8:33 pm
Hallo allemaal.
Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik de oranje diesel LT van de hand heb gedaan. Nu begon het allemaal toch weer te jeuken en kwam er een kans voorbij die je maar 1 keer krijgt. Een Brandweerbus LT 2.0 benzine uit 1978. Maar wel eerst even zelf ophalen in Oostenrijk.
Daar gingen we 3 februari met de T4 en aanhanger die kant op. Achteraf niet zo'n goed idee want bij de fernpass was het één grote ijsbaan. Stuur had er net zo goed niet op hoeven zitten, maar goed dat we alleen rechtdoor moesten.
Daar in de buurt hadden we gelukkig een hotel geboekt. De dag erna maar de sneeuwkettingen eronder en de bus ophalen in Vorderhornbach. Hij is van een oude zagerij geweest en daarvoor van de brandweer. Verder heeft ie 38k gelopen, is nog hard overal en alleen de body wat roest. Maar nog niks is te laat.
Laatst met Harm even bezig geweest met de afstelling, want bij warme motor sloeg hij telkens net af. Wat bleek nu, het gaspedaal zat net wat te strak waardoor die altijd een beetje gas gaf bij stationair. En de stationairsproeier zat helemaal dicht. Daarna nog het mengsel wat rijker gezet en nu loopt ie bij koud en warme motor mooi.
Ben er super blij mee!
Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik de oranje diesel LT van de hand heb gedaan. Nu begon het allemaal toch weer te jeuken en kwam er een kans voorbij die je maar 1 keer krijgt. Een Brandweerbus LT 2.0 benzine uit 1978. Maar wel eerst even zelf ophalen in Oostenrijk.
Daar gingen we 3 februari met de T4 en aanhanger die kant op. Achteraf niet zo'n goed idee want bij de fernpass was het één grote ijsbaan. Stuur had er net zo goed niet op hoeven zitten, maar goed dat we alleen rechtdoor moesten.
Daar in de buurt hadden we gelukkig een hotel geboekt. De dag erna maar de sneeuwkettingen eronder en de bus ophalen in Vorderhornbach. Hij is van een oude zagerij geweest en daarvoor van de brandweer. Verder heeft ie 38k gelopen, is nog hard overal en alleen de body wat roest. Maar nog niks is te laat.
Laatst met Harm even bezig geweest met de afstelling, want bij warme motor sloeg hij telkens net af. Wat bleek nu, het gaspedaal zat net wat te strak waardoor die altijd een beetje gas gaf bij stationair. En de stationairsproeier zat helemaal dicht. Daarna nog het mengsel wat rijker gezet en nu loopt ie bij koud en warme motor mooi.
Ben er super blij mee!