Oprijwagen in progress
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Voor en achter 14" precies de zelfde maat
Re: Oprijwagen in progress
Is dit de voorgeschreven maat voor deze auto?
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Mischien dit er van tussen een optie ?
- Bijlagen
-
- 154462465393719.jpg (32.15 KiB) 3806 keer bekeken
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Hoort de LT55 chassis/cabine geen 16-inch wielen te hebben? Volgens mij heb je nu de verkeerde afrolomtrek. Wanneer je voor 16-inch wielen gaat, kun je ook wat meer variëren met de wanghoogte. Maar als je het liever oplost door de vering aan te passen: mijn zegen heb je.
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Thanks Carlo!!! Kijk daar heb ik iets iets aan die heb ik zelf niet gevonden. .Deze staat ook omhoog maar heeft een bladveer minder.
Dat houdt in dat ik hem laat hoe hij is . Ik heb zojuist op het werk wat IPE180 gevonden voor de chassis balken te verlengen (het schuine gedeelte)
Dat houdt in dat ik hem laat hoe hij is . Ik heb zojuist op het werk wat IPE180 gevonden voor de chassis balken te verlengen (het schuine gedeelte)
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Ik heb gezien dat het 3e veerblad niet orgineel is. Als ik die verwijder en er van voor tussen steek én 16inch van voor dan zou hij theoretisch 7 cm lager worden aan de achterkant en 7 cm hoger van voren . Dan zou hij nagenoeg recht staan . Is dit mischien een optie ? Of raden jullie dit af
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Nadat ik een ratel heb kromgetrokken doordat ik dacht dat 3dagen wd40 en een buis op mn ratel wel genoeg zou zijn de krambouten van mn vering los te krijgen. Heb ik besloten om ze vanavond heet te stoken .
Verder ben ik bezig geweest met mijn chassis te ontdoen van 35jaar oud straatvuil/ olie e.d. pfffff wat een werk is dat . Iemand tips ( ik heb geen hoge druk spuit .
Verder ben ik bezig geweest met mijn chassis te ontdoen van 35jaar oud straatvuil/ olie e.d. pfffff wat een werk is dat . Iemand tips ( ik heb geen hoge druk spuit .
Re: Oprijwagen in progress
Hallo en welkom hier .
Enkele vragen en ideeen .
Normaal mag een LT 40 tot 4000 KG .
Ikzelf heb een LT 50 en mag tot 5000 KG omdat deze niet is terug gekeurd .
Volgen mij zie ik op de foto dat de achterzijde van het chassis een plaat heeft met gaten waaraan een verlenging gebout kan worden wat origineel ook is gedaan .
Verder lijkt ook jou wagen een wielbasis te hebben wat 3.65 meter is en dat is handig als oprijdwagen .
Mijne is hetzelfde en heb achter de achterwielen nog 2.8 meter waardoor de gehele wagen 7.8 meter is .
Kijk ook eens in de bijrijders deuropening of daar een plaatje zit met de wagen gewichten .
Enkele vragen en ideeen .
Normaal mag een LT 40 tot 4000 KG .
Ikzelf heb een LT 50 en mag tot 5000 KG omdat deze niet is terug gekeurd .
Volgen mij zie ik op de foto dat de achterzijde van het chassis een plaat heeft met gaten waaraan een verlenging gebout kan worden wat origineel ook is gedaan .
Verder lijkt ook jou wagen een wielbasis te hebben wat 3.65 meter is en dat is handig als oprijdwagen .
Mijne is hetzelfde en heb achter de achterwielen nog 2.8 meter waardoor de gehele wagen 7.8 meter is .
Kijk ook eens in de bijrijders deuropening of daar een plaatje zit met de wagen gewichten .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Dat klopt dat boutbare gedeelte heb ik gedemonteerd en wordt vervangen door een ander stuk welke schuin naar beneden afloopt.
Over de gewichten . Toen ik hem kocht woog hij op de weegbrug 2375kg , ik schat dat ik er nu 280 kg af gesloopt heb aan oud staal en eikenhout. Waarvoor er een 150 kilo voor terug komt . Ik ga uit proberen om een laadvermogen te krijgen van 1300kg . Hij was orgineel 4ton toen ik hem kocht 5ton door verzwaarde bladveren e.d . Maar omdat ik maar een B rijbewijs heb zal ik hem om moeten laten keuren naar max 3.5
Over de gewichten . Toen ik hem kocht woog hij op de weegbrug 2375kg , ik schat dat ik er nu 280 kg af gesloopt heb aan oud staal en eikenhout. Waarvoor er een 150 kilo voor terug komt . Ik ga uit proberen om een laadvermogen te krijgen van 1300kg . Hij was orgineel 4ton toen ik hem kocht 5ton door verzwaarde bladveren e.d . Maar omdat ik maar een B rijbewijs heb zal ik hem om moeten laten keuren naar max 3.5
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Oprijwagen in progress
1 tip......zorg wel dat je een losse bak erop maakt....dus erop bouten doormiddel van de lippen die aan het chassis zitten dit ivm het scheuren van het chassis.
gr harm
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Ff snelle schets
- Bijlagen
-
- 1545045158107894.jpg (32.16 KiB) 3751 keer bekeken
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Een vraag voor de mensen hier die een oprijwagen hebben.
Hoe hoog is bij jullie de optimaal op het punt van de knik recht naar de grond ? Als ik mijn bak er bovenop zou monteren kom ik op 88cm
Hoe hoog is bij jullie de optimaal op het punt van de knik recht naar de grond ? Als ik mijn bak er bovenop zou monteren kom ik op 88cm
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Oprijwagen in progress
ik ga ervan uit dat wat je getekend dat dat de achterkant is.....je kunt ook niet zomaar gaten door het chassis boren dat is niet toegestaan en zeker niet verstandig. aan de lippen die op het chassis zitten daar maak je een hulpchassis aan . maak eens een overzicht tekening van hoe jou oprijbak eruit moet komen te zien.
gr harm
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east