Oprijwagen in progress
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Als boren niet is toegestaan is dat best wel minder. Lassen mag wel volgens het RDW. Ik weet ook wel dat een losse bak er op het best is . Maar ik zit met die bijna 90cm hoogte
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Z9u ik dit bovenste gat niet kunnen gebruiken voor mijn vering dat scheelt 6 cm
- Bijlagen
-
- 1545138933228522.jpg (104.48 KiB) 3780 keer bekeken
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Dit was eigenlijk eerst de bedoeling om er zo een aantal schoren aan te bouten die even hoog als de orginele zijn .
- Bijlagen
-
- 1545144798996872.jpg (107.48 KiB) 3780 keer bekeken
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Oprijwagen in progress
stuur de foto ter beoordeling naar het rdw
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Als antwoord heb ik gekregen dat lassen is toegestaan mits het voor meer als 3/4 gelast is. De regels verschillen per land, zo mag in België bijvoorbeeld niet aan een chassis gelast worden. Daar komt dus vaak de verwarring door.
Op naar de staalhandel nu .
Op naar de staalhandel nu .
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Oprijwagen in progress
dus rondom lassen
mooi en nu aan het slijpen en lassen
gr harm
mooi en nu aan het slijpen en lassen
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Juist !!
Verder sprak ik een monteur die vertelde mij dat er soort van blokken met een torenbout bestaan die je tussen je bladveren en as kunt plaatsen dan zou hij aan de voorzijde hoger worden en lager aan de achterkant zonder dat de rijeigenschappen veranderen. Iemand ervaring hier mee ?
Verder sprak ik een monteur die vertelde mij dat er soort van blokken met een torenbout bestaan die je tussen je bladveren en as kunt plaatsen dan zou hij aan de voorzijde hoger worden en lager aan de achterkant zonder dat de rijeigenschappen veranderen. Iemand ervaring hier mee ?
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Oprijwagen in progress
je zou eens bij goldschmitt in duitsland kunnen kijken. ik heb ze daar weg gehaald voor heen verenpakket van een peugeot j5. niet goedkoop maar wel mooi spul. je zou ook zelf een blok met kuiltje en toren kunnen maken en dan nieuwe veerstroppen erom heen.
gr harm
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Een Peugeot verenpaket past onder mijn LT ? En is ook hoger ? Dat zal ook een oplossing kunnen zijn. Ik zal ze eens contacteren.
Achter veren geschuurd en in de 2comp industrie lak gezet (sorry baas)
Ook direct de naven maar aangepakt.
Achter veren geschuurd en in de 2comp industrie lak gezet (sorry baas)
Ook direct de naven maar aangepakt.
- Bijlagen
-
- 1545486394015414.jpg (118.99 KiB) 3725 keer bekeken
-
- Voor
- 1545486393584282.jpg (96.68 KiB) 3725 keer bekeken
-
- Na
- 1545486393318248.jpg (90.93 KiB) 3725 keer bekeken
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Laswerk
- Bijlagen
-
- 1546071400890405.jpg (123.42 KiB) 3697 keer bekeken
-
- 1546071401152225.jpg (125 KiB) 3697 keer bekeken
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Vakantie voorbij en dit is het resultaat tot nu toe.
- Bijlagen
-
- 14inch
- 1546796647440599.jpg (132.92 KiB) 3659 keer bekeken
-
- Ophoging voorkant
- 1546796647925145.jpg (137.81 KiB) 3659 keer bekeken
-
- Orginele situatie
- 1546796648191675.jpg (112.77 KiB) 3659 keer bekeken
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Einde vakantie deel 2. Ik ben nu op zoek naar een achterbumper die tevens dragend is . Zou ik mischien het beste zelf uit een plaat zetten mischien?
Iemand een (goedkoop) adres voor Alu traanplaten. Mogen gerust reststukken zijn van minimaal 58cm breed
Iemand een (goedkoop) adres voor Alu traanplaten. Mogen gerust reststukken zijn van minimaal 58cm breed
- Bijlagen
-
- Schuine kant achter
- 1546796648476859.jpg (162.64 KiB) 3659 keer bekeken
-
- 195-75-16 continental achter
- 1546796647085695.jpg (170.49 KiB) 3659 keer bekeken
-
- 16inch banden (velgen reeds bestelt)
- 1546796647683707.jpg (112.04 KiB) 3659 keer bekeken
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Chassis opengeslepen zodat de koker over de gehele lengte kan worden afgelast
- Bijlagen
-
- 154679664875572.jpg (145 KiB) 3659 keer bekeken
Re: Oprijwagen in progress
Je timmert behoorlijk aan de weg euhh bus.
Ziet er goed uit allemaal.
Ziet er goed uit allemaal.
1990 1G, tweetanksysteem
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: za dec 08, 2018 7:58 pm
Re: Oprijwagen in progress
Onder het mom "nu ik toch bezig ben " ben ik een beetje op zoek gegaan naar een D24TIC motor . En ben er 1 tegen gekomen niet ver van mijn woonplaats. 750€ incl een Volvo 744GLE
km stand is onbekend omdat er luidt de eigenaar 5 jaar geleden een andere motor in is gegaan.
Wat denken jullie van de prijs? En waar moet ik op letten bij deze motor?
Is compressie eenvoudig te meten ?
En is de versnellingsbak ook compleet overzetbaar of is het beter om de orginele te houden
km stand is onbekend omdat er luidt de eigenaar 5 jaar geleden een andere motor in is gegaan.
Wat denken jullie van de prijs? En waar moet ik op letten bij deze motor?
Is compressie eenvoudig te meten ?
En is de versnellingsbak ook compleet overzetbaar of is het beter om de orginele te houden