1978 LT28 met Tabbert opbouw

Alleen projecten zoals restauraties en grote reparaties.

Barny
Moderator

Re: 1978 LT28 met Tabbert opbouw

Bericht door Barny » di jul 21, 2020 3:05 pm

als er nog nooit een kentekenplaat is afgegeven met een eurosymbool moet je een verzoek indienen,
https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... egeven.pdf
als er wel kentekenplaten met eurosymbool is afgegeven moet je een vermissing aangeven

Barny
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding

WilfredT2

Bericht door WilfredT2 » wo jul 22, 2020 11:51 am

gisteravond nog gekeken waarom de temperatuurmeter en brandstofmeter het niet doen.

achterop de tellerbak zit een spanningsomvormer die van 12-14v een stabiel 10volt signaal maakt. dit is de voeding voor de beide metertjes.

echter kreeg de spanningsomvormer zelf geen spanning. Dit kwam omdat een pad op de printfolie was doorgebrand. Een vorige eigenaar had hier al weer overheen gesoldeerd, maar dit had dermate veel weerstand dat de metertjes er niets mee konden.

daarnaast had ie bij het solderen per ongeluk twee paden van de folie net met elkaar verbonden. Een 12v en een massa spoor... Alleen maar NET. Teveel voor een 8A zekering, dus was er gewoon een 25A zekering geplaatst!!! domme kukels die dat gedaan hebben.

Ik heb een rechtstreekste draad op de spanningsomvormer gemaakt, zodat deze het weer deed. en gewoon weer een 8A zekering erin, en werkende metertjes.

sommige mensen moeten echt van draadjes afblijven...

oh, bus staat nu bij garage voor keuring. Ben benieuwd...

WilfredT2

Bericht door WilfredT2 » vr jul 24, 2020 9:39 am

Helaas is de camper afgekeurd. op 3 punten.

- ruitensproeiers. Als je lang genoeg pompt komt er wel vloeistof, maar de garagehouder vond dat ie gewoon meteen moet werken. Vind ik ook. Dus ik heb er een elektrische pomp op gezet en hij sproeit inmiddels als een tierelier! Hij sproeit letterlijk de alkoof nat... Dus als je rijdt slaat dat wel tegen de voorruit.

- Koplamp links werkt dimlicht niet. die werkte een dag eerder wel. Beetje friebelen bij de zekeringkast en hij deed het weer. Nou dat is niet lekker want dan valt ie ook zo weer uit. Dus zekeringkast losgehaald, slechte contact opgespoord, gefixt en nu doet ie stabiel ook als je aan de zekeringkast zit te wiebelen.

- roestige remschijven. Ik had ze minimaal gepoetst en gedacht dat ik het er wel af zou remmen. Maar het is maar 1500 meter naar de garage dus de roest zat er nog teveel op. Gisteren even goed opgeschuurd, nu zie je weer staal.

Maandag poging 2!

Barny
Moderator

Bericht door Barny » vr jul 24, 2020 9:12 pm

niks geen opmerking over de kentekenplaat?

Barny
Afbeelding

WilfredT2

Bericht door WilfredT2 » za jul 25, 2020 7:40 am

nee... :o

Barny
Moderator

Bericht door Barny » za jul 25, 2020 8:40 am

oei, is hem dus niet opgevallen,
het komt eigenlijk ook helemaal niet meer voor,,,,
het was mij ook niet opgevallen tot op het moment epmans een wakkere opmerking deed :)
of hij komt er nog achter en kan je weer terug
of hij komt er niet achter en krijgt een steekproef, en is hij het sjaakje en jij kan ook weer eens terug
of hij komt er niet achter en hij krijgt geen steekproef en jullie beide hebben geluk
of je zet er toch voor de apk de goeie platen er op, mats je het bedrijf, en die platen heb je in toch nodig, maar dat lukt nooit meer voor maandag,,,,,
Dilemma :)

Barny
Afbeelding

SvenHedinPS01SV

Bericht door SvenHedinPS01SV » ma jul 27, 2020 9:51 am

In ieder geval gefeliciteerd met de voortgang ziet er top uit en lekker snel vergeleken bij mijn project, toch even een vraagje over de spanning controler of zo wat, volgens mij heb je het over het printplaatje wat onder in de klok zit vast gepind aan de aansluitstekker van de klok. Ik ben er druk mee aan het stoeien geweest i.v.m. oliedruklampje, Barny heeft me met goede hulp op weg gehezen en het is nu opgelost, echter snap ik niet helemaal waarom er een relais op zit dat twee contacten heeft maar een schakelplaat met 1 contact, ik stel deze vraag daar ik het idee heb dat je meer van spanning weet dan ik en ik hou ook niet van ingewikkelde schakelingen. een afbeelding van het printplaatje staat in de topic
viewtopic.php?f=1&t=10622
Natuurlijk hoop ik dat hij vandaag goegekeurd is en dat je nog veel km's onderweg kan zijn.
Groet, Arnold

Barny
Moderator

Bericht door Barny » ma jul 27, 2020 6:26 pm

ik begrijp even niet wat je bedoeld met "een relais op zit dat twee contacten heeft maar een schakelplaat met 1 contact"

Barny
Afbeelding

WilfredT2

Bericht door WilfredT2 » di jul 28, 2020 1:56 pm

whoop whoop. Met oude gele platen :D

ik ga nu alsnog wel goeie platen bestellen, maar dan hangt alles niet zo op elkaar te wachten.

Afbeelding

epmans

Bericht door epmans » di jul 28, 2020 5:01 pm

perfect man, veel rijplezier!

JosC

Bericht door JosC » wo jul 29, 2020 1:35 pm

Nice! fijn dat de APK erop zit! :)
Neem mij niet zo serieus, doe ik zelf namelijk ook niet :roll:

Jean

Bericht door Jean » wo jul 29, 2020 10:52 pm

Lekker hoor!
En nu genieten van het resultaat van je harde werk :mrgreen:

ErwinStapert

Bericht door ErwinStapert » do jul 30, 2020 7:52 am

Het hele project gevolgd en bewonderd. Nu heb je de APK en kunnen jullie genieten van al je harde werk. Veel plezier.
Als het golft, dan golft het goed ;-)

WilfredT2

Bericht door WilfredT2 » do jul 30, 2020 8:19 pm

Dank allen!

we zijn dichtbij, maar er nog niet helemaal hoor. Ik ben zoekende naar een setje verser rubber. Wat er nu onder zit is minimaal 25 jaar oud en compleet droog. Profiel genoeg maar echt droog.

tweede punt is dat ik na de apk goedkeuring voor het eerst 80 gereden heb, en ik merk een onbalans bij ongeveer 70km per uur die bij 80 weer weg is. Ik verdenk of de banden, die een platte kant hebben door 25 jaar stilstaan. Of de cardanas. Dus eerst andere banden, dan kijken of het weg is en zo niet cardanas balanceren denk ik.

Daarnaast nog wat extra's zoals zonnepaneel op het dak etc.

Overigens wordt er momenteel al weer in geslapen en het is leuk om te zien hoeveel frisser die er bijstaat. OUd en nieuw onder elkaar:

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie