Advies aankoop LT35 diesel (LT1)

Alle overige techniek en LT-gerelateerde onderwerpen.
Nicolas
Berichten: 43
Lid geworden op: ma jan 22, 2018 4:10 pm

Advies aankoop LT35 diesel (LT1)

Bericht door Nicolas »

Hallo,

Even voorstellen, ik ben Nick en hopelijk binnenkort bezitter van een LT35. Ik sta op het punt om een LT35 D aan te schaffen om deze vervolgens om te bouwen tot camper.
Ik heb 2 exemplaren bekeken en ik zou graag jullie advies willen.
De eerste lijkt in perfecte staat. Deze is uit 1987 en heeft slechts 10.000 km gelopen (het is een voormalige brandweerauto). Wat mij opvalt is dat de temperatuurmeter op ongeveer driekwart staat, en daar ook blijft. De motor is brandschoon, geen lekkage of borrelende vloeistoffen, maar ik heb er maar ongeveer een half uur mee gereden. De temperatuur loopt niet verder op. Zou dit kunnen komen omdat de auto nog 'ingereden' moet worden? Er is de laatste jaren bijna niet mee gereden, en als er al mee gereden is, dan waren het korte stukjes en niet op de snelweg. Of mogelijk een ander probleem?
De tweede (1991) heeft 75.000 km gelopen, maar mogelijk wat meer zonder dat de auto heeft gereden omdat 'ie mogelijk is gebruikt als generator voor bouwwerkzaamheden.
Ondanks dat de motor erg soepel liep en de temperatuur laag bleef, vind ik de motor zelf wel redelijk' zweterig'. Er is wat olie rondom de kleppendeksel en wat lager in de motor zie je wat olie.
Kan dit duiden op grote problemen of is wat olie normaal voor een wat oudere LT met die kmstand?
Bij deze laatste viel me ook op dat het stuur wat speling heeft bij stilstand met motor uit (wielen grijpen niet direct aan).
Hopelijk kunnen jullie wat advies geven. Alvast bedankt!
Plaats reactie