Fietsenrek achter

Alle overige techniek en LT-gerelateerde onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John_LT
Berichten: 72
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 1:38 pm

Fietsenrek achter

Bericht door John_LT »

Ik zat te spelen met het idee om achterop de bus, de bakfiets mee te nemen op vakantie. Nu past zoiets uiteraard niet op een standaard fietsendrager, dus zat ik te overwegen er zelf een te maken van 2 verzinkte koker of U-profielen, een lichtbak en een stel geulen waar de banden van de fiets in rusten. Mijn idee was om de koker of u-profielen vast te zetten op de punten waar de achterbumper aan de carrosserie vastgebout zit. Hier dus:
Afbeelding
Bouten 8 & 10. Eventueel met nog een extra montagepunt op de balk van de trekhaak welke onder de bumper loopt. Heeft iemand zoiets eerder gebouwd en denken jullie dat die montagepunten stevig genoeg zijn?
JosC
Berichten: 19
Lid geworden op: do jan 09, 2020 8:41 pm
Locatie: Aalten

Re: Fietsenrek achter

Bericht door JosC »

ik durf het niet te zeggen, maar ik zag laatst op fb ook iets voorbij komen, (wel voor normale fietsen) die had hem bij het scharnier van de deur erbij gemaakt, weet niet of je daar wat aan hebt icm met je huidige idee?


Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (163.2 KiB) 792 keer bekeken
Neem mij niet zo serieus, doe ik zelf namelijk ook niet :roll:
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Fietsenrek achter

Bericht door Barny »

ik denk dat je een probleem krijgt met het totaal gewicht van de bus en gewicht op je achteras

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ErwinStapert
Berichten: 786
Lid geworden op: di aug 23, 2011 6:27 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fietsenrek achter

Bericht door ErwinStapert »

Het is een bakfiets....geen motorbakfiets :mrgreen:
Als het golft, dan golft het goed ;-)
epmans
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 28, 2020 7:20 am
Locatie: Hoorn NH

Re: Fietsenrek achter

Bericht door epmans »

Ik heb een fietsenrek voor 4. Daar zou de bakfiets op gedragen kunnen worden. Dan nog vastmaken...
Het is geheel van alu dus lichtgewicht en door 1 persoon makkelijk te demonteren.
De dragers zijn van ronde pijp die in ronde pijp van iets grotere diameter geschoven wordt. Daarvoor is een opening geboord in de beide achterbumper.

Zou dit van staal zijn, is het waarschijnlijk niet te tillen.
Plaats reactie