Motorcode en brandstofleiding

Alle overige techniek en LT-gerelateerde onderwerpen.
Plaats reactie
Etsie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 11:58 pm

Motorcode en brandstofleiding

Bericht door Etsie »

Een aantal vragen:

1 Wat betekent precies de motorcode inclusief cijfers?
Ik begrijp dat de eerste letters de code zijn. Waarvoor staan de cijfers? Ik kan hier nergens antwoord op vinden.
Mijn code is CP G60-189 of CP 660-189
Ik vraag dit uit nieuwsgierigheid en omdat ik zeker wil zijn dat ik de juiste brandstofleidingen bestel.
Bovendien vind ik een code op onderkant motorblok met 5-9-89, dit lijkt op een jaartal en is het zelfde als einde motorcode.

Handige verwijzing naar locatie motorcode op blok en uitleg motorcode:
viewtopic.php?f=1&t=4531&p=36888&hilit= ... mer#p36888


2 Maakt het uit als er gesleuteld is aan het blok en de kop (waarschijnlijk) een DW-kop is? Omdat de leidingen aan het onderblok zitten ga ik ervan uit dat dit niet uitmaakt, ofwel ik kan een set bestellen voor de CP-motor.


Van Theo kreeg ik een goede tip voor de brandstofleiding: http://www.dieselsend.de/eslvolvolt.shtml
Natuurlijk had ik ze al moeten bestellen, maar ik heb gewacht tot er 1 lek was :oops:
Dit lijkt me een prima site, maar wel lastig als de leiding toch niet juist blijkt te zijn ivm retourneren.
Ooit nog een andere site gevonden, maar nu helaas onvindbaar.

3. Iemand nog een setje dieselleidingen liggen? Of een goede tip waar te kopen?

Leuk om weer eens terug te zijn hier : :lol:
Ronaldnicolaas
Berichten: 59
Lid geworden op: vr sep 28, 2012 9:10 pm
Locatie: Leusden

Re: Motorcode en brandstofleiding

Bericht door Ronaldnicolaas »

Heb daar een setje besteld en past prima op mijn CP.
Ook deskundige mensen daar
Etsie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 11:58 pm

Re: Motorcode en brandstofleiding

Bericht door Etsie »

Ok, hier een update;

De meneer uit Duitsland heeft me via mail te woord gestaan. Hij heeft ze alleen voor de CP motor. Dus de leidingen passen mits de brandstofpomp niet aangepast is.
Tja dit weet ik helaas niet, weet wel dat er andere pomp is opgekomen.

Als tussenoplossing de leiding laten lassen. Ik weet niet hoe die gelasst is, maar het schijnt te werken, vooralsnog is die niet meer lek.

Ergens op de site stond een adres in Nijmegen, die heeft de leidingen niet meer.
Ander adres gevonden namelijk:
https://www.brickwerks.co.uk/lt-parts/l ... RmOyQWIKWM

Ik heb een foto bijgevoegd, misschien kan iemand zien of de waterpomp is aangepast of niet.

Anders ga ik ze maar gewoon bestellen.

Wat ik overigens niet helemaal snapte is het vet tussen de moer en de pijp. Letterlijk genomen komt het vet dan nergens. Gaat het om het vet op het schroefgedeelte? Dus dan zou het vet op de buitenkant van het schroefgedeelte van de injector en die van de pomp gesmeerd moeten worden (om torderen te voorkomen)
Torderen maar even opgezocht: betekend draaien, of misschien doordraaien in dit geval?

Nog iets wat ik me afvraag;
Dit is het derde lek, vorige eigenaar had hier geen last van. Ik heb de bus nu anderhalf jaar, het kan natuurlijk toeval zijn. Sommige mensen zeggen dat toeval niet bestaat. Kan het rijgedrag zijn?
Niet lang voordat ik hem overnam is de bovenkant vernieuwd, zou dat kunnen betekenen dat er iets is veranderd zoals de afstelling/tijd, waardoor de motor meer beweegt/trilt waardoor er sneller lek ontstaat.
Ik moet wel de shoker helemaal opendraaien om de motor makkelijk te starten, eerst komt er een flinke zwarte pluim uit.

Schiet me nog iets te binnen voor de toekomst, nu ik toch de tijd heb op de leidingen te vervangen, is dat ook niet een heel geschikt moment om de injectoren schoon te maken? Ik kwam iemand tegen die zei; piece of cake. Niet dat ik dit alleen zou willen doen, maar wellicht met hulp.
Etsie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 11:58 pm

Re: Motorcode en brandstofleiding

Bericht door Etsie »

HM wat is er met de foto gebeurd??

Afbeelding

Ok add-blocker uitgezet, hopelijk lukt het nu, want ik zie alleen een tekst.
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Motorcode en brandstofleiding

Bericht door harm.eikelkamp »

het is in ieder geval een dw cilinderkop......een cp heeft de vacuumpomp er los opzitten aan de voorkant en wordt aangedreven met een v snaar. verder als je van cp besteld past ook op dw....

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Plaats reactie