Aankooptips VW LT35

Alle overige techniek en LT-gerelateerde onderwerpen.
Plaats reactie
loesoe
Berichten: 10
Lid geworden op: vr aug 28, 2020 9:42 am
Locatie: 030 en omstreken

Aankooptips VW LT35

Bericht door loesoe »

Beste allemaal,

Ik ben Loes en nieuw op het forum (zie: even voorstellen). Ik ben op zoek naar een LT camper om samen met mijn vriend een reis door Europa te maken (en andere avonturen te beleven). We gaan morgen kijken naar deze LT35 met een 95pk turbo uit 1995: https://link.marktplaats.nl/m1582580189. Vraagprijs €4795, wel met wat deukjes. We zijn op zoek naar een bus waarvan de motor en carrosserie in redelijke staat zijn, de binnenkant kunnen we makkelijker zelf aanpakken.
Ik heb vernomen dat inmiddels wat roestplekken aan de onderste rand van de bus zijn aangepakt en dat die delen overgespoten zijn. Is dat een goed teken of zou het ook kunnen dat de verkoper met een vers laklaagje de staat van de bus juist probeert te verbloemen? APK zit bij de verkoop in. Zijn er nog specifieke dingen die jullie opvalt op de foto's (die er helaas niet zo veel zijn). Of andere aankooptips?

Alvast dank!
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 478
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Aankooptips VW LT35

Bericht door oscar f1 »

Bekijk ook even de onderkant, voor roestplekken ( op een brug)
Als je geen verstand van techniek hebt, vraag dan of je je eigen garage er even naar mag laten kijken.
Roestplekken verborgen onder een laag anti steenslag zijn lastig te vinden.
Als er plaatwerk hersteld moet worden, dat altijd doen voordat je het interieur op gaat knappen,
voor het lassen moet het er op die plek meestal eerst uitgehaald worden om brand te voorkomen.
Bekende roestplekken zijn onderkanten van alle deuren, dakgoot, onder en boven de voorruit(buitenkant).
Succes!
Barny
Moderator
Berichten: 1844
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: Aankooptips VW LT35

Bericht door Barny »

staar je niet blind op de APK,
autohandelaren weten hun adresjes wel
ga zelf met die bus, of eis aan de verkoper dat de bus naar de dichtstbijzijnde VW dealer gaat voor een apk, (op jou kosten natuurlijk, 20 euro) ga mee de auto ophalen, en je weet alles,
wil de handelaar dat niet, dan niet de bus kopen, dan heeft hij wat te verbergen
daarna kan je beslissen of de bus wat voor je is,
de zekerheid van een onafhankelijke blik op de auto kost je dus 20 euro, dat is een heel stuk minder dan een miskoop en de ergernis wat je bij een miskoop krijgt

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
loesoe
Berichten: 10
Lid geworden op: vr aug 28, 2020 9:42 am
Locatie: 030 en omstreken

Re: Aankooptips VW LT35

Bericht door loesoe »

Dank voor jullie (snelle) reacties! We waren van plan een onafhankelijke keuring te laten doen, maar een APK bij een zelf gekozen garage is natuurlijk veel slimmer.
Ik ben benieuwd!
kokosnoot
Berichten: 3
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 9:21 am

Re: Aankooptips VW LT35

Bericht door kokosnoot »

Hee hoi!

Ik zie dat deze bus nu opnieuw te koop staat, deze keer met een verfje eroverheen (https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr).
Had jij 'm uiteindelijk gekocht, en heb je hem nu alweer verkocht? Of heb je toen afgezien van de koop... Ben erg benieuwd welk verhaal erachter zit!
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Aankooptips VW LT35

Bericht door harm.eikelkamp »

hij is sinds 2018 niet meer overgeschreven van eigenaar.....dus nog steeds denk ik bij garage /handelaar post op de plas
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
kokosnoot
Berichten: 3
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 9:21 am

Re: Aankooptips VW LT35

Bericht door kokosnoot »

Ja, klopt. Ik ben er gaan kijken afgelopen weekend, hij staat er al een tijd. Ook iets aan de te roestige kant voor mij.. Wel een lekker kleurtje!
Plaats reactie