Stappenplan voor het plaatsen van een foto

Hoe werkt het forum en hoe houden we het werkend?
Rik
Berichten: 1354
Lid geworden op: za jun 02, 2007 12:08 am
Locatie: Zwolle

Stappenplan voor het plaatsen van een foto

Bericht door Rik »

De makkelijkste manier van foto's plaatsen is nu het gebruik van "TinyPic". Als je een bericht schrijft, of reageert op een topic, staat er onder je te posten bericht een knop met daarop "Uploaden naar TinyPic". Als je hier op klikt kun je direct foto's van je eigen PC halen.
(aangepast November 2011, Mcm)



Omdat niet iedereen even handig is op de computer deze handleiding voor het plaatsen van foto's in een bericht. (aangepast juli 2010, Arjan H.)

1. Ga naar: http://www.imageshack.us/index.php

2. Klik op [Browse] en selecteer op je eigen computer de foto die je wilt plaatsen.

3. Kies in het lijstje [resize image] voor [800x600 (15-inch monitor)] om een kleinere afbeelding te krijgen. (mocht dit keuzevakje niet zichtbaar zijn, dan eerst klikken op Upload Options / Resizing >>)

4. Klik op [Upload now]. De computer zal nu de foto uploaden naar Imageshack. Even geduld tot dat gebeurd is.

5. Je ziet nu een pagina waarin aan de linkerkant van de pagina verschillende links staan. Selecteer de inhoud (link) van het tweede kader waar voor staat [Direct Link] en kopieer het stukje tekst.

6. Plak de link van Imageshack in het bericht waarin je de foto wilt plaatsen.

De link die je net hebt geplakt, moet tussen [img]en[/img] gezet worden. Dat kun je gewoon met de hand typen, maar dat kun je ook doen door de link te selecteren en te klikken op de knop [Img] in het rijtje knoppen net boven je tekstveld.
Je kunt nu je bericht verder typen en op bevestig klikken om je bericht met foto te plaatsen.

7. Als je nog een foto wilt toevoegen klik dan bovenaan de pagina van Imagshack op Media Upload of gewoon op het plaatje van de kikker van Imageshack. Je komt dan weer op de beginpagina.

Succes!

groeten Rik
Laatst gewijzigd door Rik op vr okt 03, 2008 11:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
CindyenRoy

Bericht door CindyenRoy »

Een ander alternatief, voor imageshack is "photobucket"

www.photobucket.com

Account aanmaken, de rest wijst zich eigenlijk vanzelf, ongeveer hetzelfde principe als imageshack.

Het is ook gratis, ik gebruik het nu al een tijdje en vind het makkelijk in gebruik.

Er zullen vast nog wel meer van dit soort site's zijn denk, het is maar net welke je persoonlijk makkelijk vind om mee te werken.
Gebruikersavatar
mcm
Berichten: 1670
Lid geworden op: di jul 07, 2009 10:28 pm
Locatie: Aalten

help

Bericht door mcm »

ik krijg de foto's wel op imageshack, vervolgens zie ik nergens waar ik ze naar het forum kan krijgen.
Oke, nou lukt het.
Laatst gewijzigd door mcm op zo aug 30, 2009 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan H.
Site Admin
Berichten: 324
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 8:22 pm
Locatie: Soest Ut

Bericht door Arjan H. »

Je klikt op het i-tje naast je foto, waarna je een serie links voorgeschoteld krijgt.
Je kiest daarvan de link waar bij staat Direct.
Deze link kopieer je en je plakt deze in je bericht met links ervan [img]en%20rechts%20ervan[/img]. (of de link in je bericht selecteren en op het knopje Img klikken)
LT 28D 1984, Moto Guzzi V50, Honda SS50, Avaghon S28
Test je Nederlands
Gebruikersavatar
harrie
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 7:32 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door harrie »

ik ben tot stap 5 denk ik gekomen met mn foto's en een aantal foto's geplaatst maar ik begrijp niet wat ze bedoelen met selecteer de in houd (link) van het bovenste lichtgele kader staat [direct link to image] en kopieer het stukje tekst.
Ik zie div: regels aan de rechter zij kant en boven mijn foto's zie ikeen mij imageshackmet v om te klikken en dan verschijnd er een venster met --
My images. Imageshack drive. Slidshows. videos. albums. Friends. Preferences.
En rechts een enz enz. HELP HELP. Harrie. Wat verder???
CindyenRoy

Bericht door CindyenRoy »

Chapeau driehoek :lol:

Ik heb het zelf nog niet getest, maar het ziet er goed uit, het lijkt me zeker te werken.

Zo zie je maar weer er zijn meerdere wegen die naar een foto op het forum leiden :wink:

Groetjes Roy.
Laatst gewijzigd door CindyenRoy op ma okt 26, 2009 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Orange
Berichten: 889
Lid geworden op: di feb 17, 2009 5:19 pm

Bericht door Big Orange »

top Driehoek! :D helder verhaal zo!
Gebruikersavatar
harrie
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 7:32 pm
Locatie: AMSTERDAM

tips en regels.

Bericht door harrie »

Ik heb ook niets over de uitleg van driehoek maar ik krijg niet het geen wat er op de uitleg staat ik ben tot aan het uplaoden toe gekomen dan zie ik mijn foto's staan en ga naar openen maar dat blauwevlak aan de linker kant met oa dat weg werp kruisje krijg ik niet. / en weet niet hoe ik verder moet en dan krijg ik r.boven 3 regeltjes wo pagina met een pijltje zo dat je een blad kunt openen en als ik daar op e-mail druk dan kijg ik een mail pag: waar ik het lt fo: in zet en mn verhaal bv het poesje.
dat is wat ik aldoor probeer te vertellen dan krijg ik schimpingen en een uitleg programa wo het is zo simpel voor al het eerste stappenplan van7. 7b regels daar ik totaal niets mee kan terwijl het in de uit leg van driehoek zo staat beschrefen. enz enz.
Ik word er zo moedeloos van. :cry: :cry: :cry:
wat mij betreft mag je mijn popic gaan wissen.

Gr: Harrie.
Gebruikersavatar
harrie
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 7:32 pm
Locatie: AMSTERDAM

foto's plaatsen

Bericht door harrie »

Ik loop vast na uploaden foto geplaatst die krijg ik t zien en dan kom ik met geen mogenlijkheid veder.
Ja of ik moet hem op een van de twee mail adressen plaatsen.
Als ik op pagina klik dan krijg ik een lijstje knipen kopieren plakken kan ik daar in niet gebruiken en daar zitten ok die twee adressen in.
Gr: Harrie
Gebruikersavatar
harrie
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 7:32 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Stappenplan voor het plaatsen van een foto

Bericht door harrie »

Wat moet je dan gebruiken om je foto's op een simpele manier te plaatsen ik dacht dat ik een pc voor mijn plezier had.
Gr: Harrie en Riek.
----------------------------------------------------
Wij zijn niet rijk maar wel gelukkig getrouwd en vrolijk.
Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 12:29 am
Locatie: Maasbracht

Re: Stappenplan voor het plaatsen van een foto

Bericht door Jan »

Beste Harry,

Ja een PC kun je voor je plezier hebben maar om de webpagina niet over te belasten worden foto’s op een ander server geplaatst die voor het opslaan van foto’s beter is ingericht.
Daar er meer server zijn die hier voor zijn ingericht hebben we een voorstel gedaan om de volgende server te gebruiken voor het uploaden van je foto’s. ImageShack Uploader
Deze heeft een goede verwerking tussen de webpagina van de club.
Door gebruik te maken van de direct link van dit programma krijg je een HTTP:// vermelding.
Bij het forum voor het plaatsen van de foto moet je op [*img]klikken deze plaats dan op je tekst pagina het volgende [*/img] als je nu de http:// link hier tussen plaatst dan krijg je de foto op het forum te zien.
En ziet deze regel er als volg uit:
[*img]http:// en dan de verwijzing naar je foto wat over het algemeen eindig op .jpg[*/img]
Om de werking van de Afbeelding
M.vr.gr.
Jan
Gebruikersavatar
harrie
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 7:32 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Stappenplan voor het plaatsen van een foto

Bericht door harrie »

Beste Jan.
daar ik in de beginne er ook al eens zo'n moeite hebt gehad foto's te plaatsen en er toen ook moeite mee heb gehad toen heeft Rik mij thuis per telefoon nog geholpen.

Toen ging het een tijdje goed met het plaatsen van foto's kijk maar op het vorrige forum op 1. dat ik voor de eerste regel hier boven ook al zo'n moeite heb gehad.

Daar ik al diverse foto's heb geplaatst op de site en toen is er een tijdje geen foto's meer geplaatst

2. toen wilde ik weer foto's gaan plaatsen en toen was het img gebeuren in eens veranderd, na wat vragen aan kloien had ik het weer voor elkaar, dat was verleden jaar 2010 na het VJT toen was het weer veranderd.

3. toen had ik weer voor elkaar 4. en nu is het zo dat ik alleen maar [img]| %1%2%3ENZOVOORDKRIJG[*/img] kreeg en hier tussen http:// enz krijg op de vw site maar het blauw maken van de brouwser balk knippen kopieren en plakken ik niet meer en dan heb ik het over het imageshack programma ik zal je dit vertellen dat ik niet eens kan uploaden en dat % cententen gebeuren heb ik daar voor ook of nog nooit gehad.Ik kan nu niet eens meer een foto plaatsen :evil: :evil:

Als wat jullie zeggen een IMG prog: is geinstalleerd dat het altijd zo moet blijfen werken en dan praat ik over het programma wat jullie voor stellen op de site en niet dat het img: prog: steeds gewijzigt door wie dan ook.
Gr: Harrie en Riek.
----------------------------------------------------
Wij zijn niet rijk maar wel gelukkig getrouwd en vrolijk.
Gebruikersavatar
mcm
Berichten: 1670
Lid geworden op: di jul 07, 2009 10:28 pm
Locatie: Aalten

Re: Stappenplan voor het plaatsen van een foto

Bericht door mcm »

Nieuwe manier van foto's plaatsen;

Als je een bericht plaatst, ga dan iets naar beneden en dan zie je de "knop; Uploaden naar TinyPic", klik hierop en daarna op bladeren en selecteer er daar één.
Nu zonder het mobieLTje, een LT35d met een Home-Car 532 alkoof-opbouw

We kennen geen domme vragen, enkel domme antwoorden...
Gebruikersavatar
harrie
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo mei 30, 2007 7:32 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Stappenplan voor het plaatsen van een foto

Bericht door harrie »

Ik was net met heel veel moeite op weg om foto's te plaatsen en na verloop van tijd veranderen ze tot 3 keer toe het imageshack programa en de 4e keer krijg ik er helemaal geen foto's meer op tel uit je winst. :lol:
Een dvd kan ik niet eens meer draien zien of af spelen.
Ik weet alleen nog hoe ik hem aan en uit kan zetten.
Ik wil best foto's plaatsen :roll: maar.
Gr: Harrie en Riek.
----------------------------------------------------
Wij zijn niet rijk maar wel gelukkig getrouwd en vrolijk.
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Stappenplan voor het plaatsen van een foto

Bericht door lleoo »

stuur ze maar door wanneer nodig harrie
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Plaats reactie