Dim/groot licht

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Rik
Berichten: 1354
Lid geworden op: za jun 02, 2007 12:08 am
Locatie: Zwolle

Re: Dim/groot licht

Bericht door Rik »

Ik zou beginnen op de plek waar zich het probleem voordoet, dus met het doormeten van de bedrading van de achterlichten. Dus kapje eraf schroeven, multimeter (gewoon even kopen als je er geen hebt, die ga je nog vaak gebruiken!) op de plus van het achterlicht en met je andere voeler een goede massa gebruiken. Bijvoorbeeld een trekhaak of iets anders van staal, desnoods leg je een tijdelijke massakabel direct naar de minpool van de accu. Dan de stadsverlichting aan en controleren of er 12V op staat. Zo ja, verder naar dimlicht en weer controleren. Staat er in beide gevallen 12V op, dan verdenk ik de massa van het achterlicht. Anders zekeringkast of het massapunt achter de zekeringkast. De verlichtingsschakelaar zelf zou ook nog kunnen. Daar zitten koperen banen in die kunnen slijten. Wel opvallend dat het beide achterlichten zijn, dus de schakelaar is ook een verdachte.

Succes!
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: Dim/groot licht

Bericht door benno »

Ik zou de schakelaar eruit wippen en die eerst controleren .
Ik heb een Polo uit 85 die dat ook had met het rechter achterlicht en na nieuwe schakelaar gelijk alles weer goed .
Meteen even nummer op de schakelaar noteren .
Van mijn Polo was nieuwe schakelaar rond de E 15 bij techniekwebshop.nl
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
9tw71
Berichten: 16
Lid geworden op: wo jun 25, 2014 7:37 pm

Re: Dim/groot licht

Bericht door 9tw71 »

hier ook problemen, eerst gingen links groot en dimlicht niet en rechts wel
dan links en rechts alles , nu rechts niet en links wel ,
de zekeringen zijn ok , als ik achteraan op pinnen van zekeringskast meet geen stroom , als ik rechtstreeks stroom steek op de de fiche brand zowel groot als klein.
de lampjes op het werken ook niet .
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Dim/groot licht

Bericht door harm.eikelkamp »

dit wijst op een defecte zekeringenkast.

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Plaats reactie