Mijn eerste bus, wat voor klus?
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
tis effe lastig ik zit zelf even te denken dat het een oude vlotternaald is die ze zijn vergeten weg te halen bij een vorige reparatie,
ik wil ook wel eens bij je langs komen deze week kijkt even makkelijker
Barny daar waar de BBQ nog na zit te smeulen op N 52° 17.441 E 006° 18.466
ik wil ook wel eens bij je langs komen deze week kijkt even makkelijker
Barny daar waar de BBQ nog na zit te smeulen op N 52° 17.441 E 006° 18.466
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
De vlotternaald wordt alleen maar aangetikt door de vlotter (die ik er inderdaad uitgehaald heb) en zit er niet aan vast.
Ik krijg steeds meer de neiging om te denken dat dit een vlotternaald is die niet in mijn carburateur thuishoort, misschien niet eens van een LT, want de mijne zit er nog in en ziet er heel anders uit.
Kan het iets anders zijn dan een verdwaalde vlotternaald?
Misschien heeft een rondslingerende vlotternaald ervoor gezorgd dat mijn carburateur niet goed werkte, door de benzinetoevoer of de luchttoevoer te blokkeren.
Barny, ik ga maandag naar een VW-garage om het te vragen en ik hoop het voor woensdag al opgelost te hebben. Zoniet, dan bel ik je op.
Hij moet voor volgend weekend rijden en apk gekeurd zijn, dus ik heb een beetje haast.
Groetjes,
Stef
Ik krijg steeds meer de neiging om te denken dat dit een vlotternaald is die niet in mijn carburateur thuishoort, misschien niet eens van een LT, want de mijne zit er nog in en ziet er heel anders uit.
Kan het iets anders zijn dan een verdwaalde vlotternaald?
Misschien heeft een rondslingerende vlotternaald ervoor gezorgd dat mijn carburateur niet goed werkte, door de benzinetoevoer of de luchttoevoer te blokkeren.
Barny, ik ga maandag naar een VW-garage om het te vragen en ik hoop het voor woensdag al opgelost te hebben. Zoniet, dan bel ik je op.
Hij moet voor volgend weekend rijden en apk gekeurd zijn, dus ik heb een beetje haast.
Groetjes,
Stef
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Vroeguh in die tijd dat we geen verkeersdrempels in wegen hadden maar gaten waren de vlotternaalden inderdaad los,
Maar als er problemen waren werden de vloternaald en zitting vervangen door eentje die geheel compleet was ( zo eentje die er nu inzit) en daar hoorde ook een andere vlotter bij.
De mogelijkheden liggen nog open.
Barny
Net ontwakend bij het vermaarde BBQ geocacheevent uit een zware roes, vanwege een sluitspier die het dreigt te begeven.
Maar als er problemen waren werden de vloternaald en zitting vervangen door eentje die geheel compleet was ( zo eentje die er nu inzit) en daar hoorde ook een andere vlotter bij.
De mogelijkheden liggen nog open.
Barny
Net ontwakend bij het vermaarde BBQ geocacheevent uit een zware roes, vanwege een sluitspier die het dreigt te begeven.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Ik ben naar een garage gegaan en die bevestigden mijn vermoeden dat het een oude vlotternaald was die verdwaald was. De carburateur heb ik inmiddels schoongemaakt en teruggeplaatst. Ik had even de hoop dat dat zwervende deeltje de problemen had veroorzaakt, maar.... nee hoor.
Heuveltje op naar de snelweg, hield hij weer in.... In zijn derde versnelling, lukt het me dan niet om de toeren op te laten lopen en door te schakelen. Dan stopt de benzinetoevoer. En ook als toch opschakel, blijft de toevoer stokken. Met flink pompen kom ik toch wel schokkenderwijs vooruit, maar boven de 60 km/uur kom ik bijna niet. Dat was gisteren. En dan nu het andere euvel, met een koude motor start ie weer niet.
Ik kijk deze thread door en zie dat ik dezelfde problemen al meteen had, vóór een grote beurt van €1000, voordat ik de carburateur schoongemaakt had, na alle adviezen en alle monteurs die er al naar gekeken hebben, het wordt steeds moeilijker.
Eén ding is opvallend: als hij niet start, is het probleem al twee keer opgelost door de luchttoevoerpijp die bovenop de carburateur zit los te halen en met de hand de opening te dichten, waardoor er vacuum gezogen wordt. Dan krijgt ie genoeg benzinetoevoer om te starten.
Ik heb vandaag een werkplaatshandboek voor de LT binnengekregen en ik wil er zelf mee aan de slag gaan. Toch kan ik wel wat hulp gebruiken van (ervarings)deskundigen zoals jullie.
Een monteur die al dacht dat de carburateur niet het probleem was, zei dat het de benzinefilter, de leidingen, of de brandstofpomp moest zijn. Denken jullie dat ook? Of zou het ook iets met de luchttoevoer kunnen zijn?
Ik wil die benzinefilter morgen eerst eens gaan onderzoeken. Kun je de benzinefilter ook schoonmaken of moet je die meteen vervangen? Hij is een paar manden geleden nog vervangen (als het goed is). En als het de brandstofpomp is, wat kan ik daarmee doen?
Groetjes en bedankt,
Stef
Heuveltje op naar de snelweg, hield hij weer in.... In zijn derde versnelling, lukt het me dan niet om de toeren op te laten lopen en door te schakelen. Dan stopt de benzinetoevoer. En ook als toch opschakel, blijft de toevoer stokken. Met flink pompen kom ik toch wel schokkenderwijs vooruit, maar boven de 60 km/uur kom ik bijna niet. Dat was gisteren. En dan nu het andere euvel, met een koude motor start ie weer niet.
Ik kijk deze thread door en zie dat ik dezelfde problemen al meteen had, vóór een grote beurt van €1000, voordat ik de carburateur schoongemaakt had, na alle adviezen en alle monteurs die er al naar gekeken hebben, het wordt steeds moeilijker.
Eén ding is opvallend: als hij niet start, is het probleem al twee keer opgelost door de luchttoevoerpijp die bovenop de carburateur zit los te halen en met de hand de opening te dichten, waardoor er vacuum gezogen wordt. Dan krijgt ie genoeg benzinetoevoer om te starten.
Ik heb vandaag een werkplaatshandboek voor de LT binnengekregen en ik wil er zelf mee aan de slag gaan. Toch kan ik wel wat hulp gebruiken van (ervarings)deskundigen zoals jullie.
Een monteur die al dacht dat de carburateur niet het probleem was, zei dat het de benzinefilter, de leidingen, of de brandstofpomp moest zijn. Denken jullie dat ook? Of zou het ook iets met de luchttoevoer kunnen zijn?
Ik wil die benzinefilter morgen eerst eens gaan onderzoeken. Kun je de benzinefilter ook schoonmaken of moet je die meteen vervangen? Hij is een paar manden geleden nog vervangen (als het goed is). En als het de brandstofpomp is, wat kan ik daarmee doen?
Groetjes en bedankt,
Stef
vloternaald ?
Dat dingetje wat hun een vlotternaald noemen is een remluchtsproeier,
deze zit van boven af gezien tussen de 2 kamers in los in een kanaal,een joint is een stukje benz.slang die verbind de kamers onderling onderaan de carburateur.verder heb ik met dat inhouden het zelvde gehad de pomp schoonmaken en klaar is piet ,en heb ik nog een extra filter tussen de leiding gezet ,met nieuwe bougies contactpunten neemt onze sven bergjes van 16% in zijn 2 40-50km en voor onderdelen www.vw-classicparts.de , je moet per mail bestellen het liefst met onderdeelnummer te vinden op een cd die ETKA heet en word wel aangeboden op marktplaats.
gegroet pieter
deze zit van boven af gezien tussen de 2 kamers in los in een kanaal,een joint is een stukje benz.slang die verbind de kamers onderling onderaan de carburateur.verder heb ik met dat inhouden het zelvde gehad de pomp schoonmaken en klaar is piet ,en heb ik nog een extra filter tussen de leiding gezet ,met nieuwe bougies contactpunten neemt onze sven bergjes van 16% in zijn 2 40-50km en voor onderdelen www.vw-classicparts.de , je moet per mail bestellen het liefst met onderdeelnummer te vinden op een cd die ETKA heet en word wel aangeboden op marktplaats.
gegroet pieter
Ondanks alle reparaties, vervangen filters en de schoongemaakte tank, blijft de benzinetoevoer een probleem. Als je de carburateur vacuum laat trekken door de luchttoevoer te blokkeren, wordt de benzine pas genoeg aangezogen zodat ie start als de motor koud is. Betekent dat niet een niet goed werkende brandstofpomp, vol vuil of aan het einde van zijn Latijn?
Ik heb al een hele tijd dat gevoel, maar waar vind ik een nieuwe of 2ehandse brandstofpomp? Of kan ik hem schoonmaken?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb hem dit weekend nodig en volgende week donderdag gaat ie gekeurd worden.
Stef
Ik heb al een hele tijd dat gevoel, maar waar vind ik een nieuwe of 2ehandse brandstofpomp? Of kan ik hem schoonmaken?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb hem dit weekend nodig en volgende week donderdag gaat ie gekeurd worden.
Stef
pomp
Ja inderdaad ik ben er na twee jaar griemen (das fries) heel wat wijzer van geworden.je kan die pomp een nacht in de benzine laten liggen en dan goed door doorblazen en niet uit mekaar halen , er zit in soort schroefrad in dat soepel moet draaien .
groet en succes piet
groet en succes piet
-
- Moderator
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: vloternaald ?
onzin, een remluchtsproeier ziet er heel anders uitv/d Vaart schreef:Dat dingetje wat hun een vlotternaald noemen is een remluchtsproeier,
ook onzin, er zit maar 1 vlotterkamer in deze gasfabriekv/d Vaart schreef:verbind de kamers onderling
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
oei oei
Kijk u dan maar eens op de technische informatie klik op 1979-1982 klik op motor klik op carburateur klik op onderdelen ( poets bril )zet hem op en voila en je hebt een brandstofkamer en een kamer waar de gasklep in zit dat zijn er 2 toch ?,en de remluchtsproeier word er ook vermeld!.
gegroet pieter
gegroet pieter