Mijn eerste bus, wat voor klus?

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Barny
Moderator
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Bericht door Barny » za aug 23, 2008 12:34 am

tis effe lastig ik zit zelf even te denken dat het een oude vlotternaald is die ze zijn vergeten weg te halen bij een vorige reparatie,

ik wil ook wel eens bij je langs komen deze week kijkt even makkelijker

Barny Afbeelding daar waar de BBQ nog na zit te smeulen op N 52° 17.441 E 006° 18.466
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 125
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Stef » za aug 23, 2008 1:16 am

Hoi Barny,

Dat zou wel mooi zijn. Wanneer ben je in de buurt van Utrecht?

Groetjes,

Stef
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl

Wim
Berichten: 1421
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 9:28 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Wim » za aug 23, 2008 11:18 am

Goedemorgen ,

Ik mis op beide foto's de vlotter , nu ken ik de LT carburateur niet maar
bij vele andere carburateur's word de vlotternaald in de vlotter in gehaakt .

Hoop dat jullie hier wat aan hebben , volg dit met belangstelling .

Groet Wim

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 125
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Stef » za aug 23, 2008 6:20 pm

De vlotternaald wordt alleen maar aangetikt door de vlotter (die ik er inderdaad uitgehaald heb) en zit er niet aan vast.

Ik krijg steeds meer de neiging om te denken dat dit een vlotternaald is die niet in mijn carburateur thuishoort, misschien niet eens van een LT, want de mijne zit er nog in en ziet er heel anders uit.

Kan het iets anders zijn dan een verdwaalde vlotternaald?

Misschien heeft een rondslingerende vlotternaald ervoor gezorgd dat mijn carburateur niet goed werkte, door de benzinetoevoer of de luchttoevoer te blokkeren.

Barny, ik ga maandag naar een VW-garage om het te vragen en ik hoop het voor woensdag al opgelost te hebben. Zoniet, dan bel ik je op.

Hij moet voor volgend weekend rijden en apk gekeurd zijn, dus ik heb een beetje haast.

Groetjes,

Stef
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl

Barny
Moderator
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Bericht door Barny » zo aug 24, 2008 8:56 am

Vroeguh in die tijd dat we geen verkeersdrempels in wegen hadden maar gaten waren de vlotternaalden inderdaad los,
Maar als er problemen waren werden de vloternaald en zitting vervangen door eentje die geheel compleet was ( zo eentje die er nu inzit) en daar hoorde ook een andere vlotter bij.
De mogelijkheden liggen nog open. :lol:


Barny Afbeelding

Net ontwakend bij het vermaarde BBQ geocacheevent uit een zware roes, vanwege een sluitspier die het dreigt te begeven.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 125
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Stef » di aug 26, 2008 11:20 pm

Ik ben naar een garage gegaan en die bevestigden mijn vermoeden dat het een oude vlotternaald was die verdwaald was. De carburateur heb ik inmiddels schoongemaakt en teruggeplaatst. Ik had even de hoop dat dat zwervende deeltje de problemen had veroorzaakt, maar.... nee hoor.

Heuveltje op naar de snelweg, hield hij weer in.... In zijn derde versnelling, lukt het me dan niet om de toeren op te laten lopen en door te schakelen. Dan stopt de benzinetoevoer. En ook als toch opschakel, blijft de toevoer stokken. Met flink pompen kom ik toch wel schokkenderwijs vooruit, maar boven de 60 km/uur kom ik bijna niet. Dat was gisteren. En dan nu het andere euvel, met een koude motor start ie weer niet.

Ik kijk deze thread door en zie dat ik dezelfde problemen al meteen had, vóór een grote beurt van €1000, voordat ik de carburateur schoongemaakt had, na alle adviezen en alle monteurs die er al naar gekeken hebben, het wordt steeds moeilijker.

Eén ding is opvallend: als hij niet start, is het probleem al twee keer opgelost door de luchttoevoerpijp die bovenop de carburateur zit los te halen en met de hand de opening te dichten, waardoor er vacuum gezogen wordt. Dan krijgt ie genoeg benzinetoevoer om te starten.

Ik heb vandaag een werkplaatshandboek voor de LT binnengekregen en ik wil er zelf mee aan de slag gaan. Toch kan ik wel wat hulp gebruiken van (ervarings)deskundigen zoals jullie.

Een monteur die al dacht dat de carburateur niet het probleem was, zei dat het de benzinefilter, de leidingen, of de brandstofpomp moest zijn. Denken jullie dat ook? Of zou het ook iets met de luchttoevoer kunnen zijn?

Ik wil die benzinefilter morgen eerst eens gaan onderzoeken. Kun je de benzinefilter ook schoonmaken of moet je die meteen vervangen? Hij is een paar manden geleden nog vervangen (als het goed is). En als het de brandstofpomp is, wat kan ik daarmee doen?

Groetjes en bedankt,
Stef
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl

Quintus
Berichten: 398
Lid geworden op: za okt 13, 2007 7:58 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Quintus » di aug 26, 2008 11:44 pm

ik heb deze tread net even snel doorgelezen, maar zou het misschien en slecht afgestelde ontsteking/contactpuntjes kunnen zijn?

Ik had ook last van schokken en niet volluit kunnen rijden. Na het vervangen van de ontsteking en timen (contactpuntjes, verdelerkap bougies etc) ging die als een trein!

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 125
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Stef » wo aug 27, 2008 12:41 am

Hoi Quintus,

De ontsteking is vorige week nog nagekeken, daar ligt niet het probleem. Het is zeer waarschijnlijk een benzinetoevoerprobleem, of iets met de luchttoevoer.

Groetjes,

Stef
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl

Quintus
Berichten: 398
Lid geworden op: za okt 13, 2007 7:58 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Quintus » wo aug 27, 2008 8:31 am

ok succes!

Gebruikersavatar
v/d Vaart
Berichten: 110
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 1:11 pm
Locatie: stiens

vloternaald ?

Bericht door v/d Vaart » wo aug 27, 2008 9:47 pm

Dat dingetje wat hun een vlotternaald noemen is een remluchtsproeier,
deze zit van boven af gezien tussen de 2 kamers in los in een kanaal,een joint is een stukje benz.slang die verbind de kamers onderling onderaan de carburateur.verder heb ik met dat inhouden het zelvde gehad de pomp schoonmaken en klaar is piet ,en heb ik nog een extra filter tussen de leiding gezet ,met nieuwe bougies contactpunten neemt onze sven bergjes van 16% in zijn 2 40-50km en voor onderdelen www.vw-classicparts.de , je moet per mail bestellen het liefst met onderdeelnummer te vinden op een cd die ETKA heet en word wel aangeboden op marktplaats.

gegroet pieter

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 125
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Stef » wo aug 27, 2008 9:53 pm

Ondanks alle reparaties, vervangen filters en de schoongemaakte tank, blijft de benzinetoevoer een probleem. Als je de carburateur vacuum laat trekken door de luchttoevoer te blokkeren, wordt de benzine pas genoeg aangezogen zodat ie start als de motor koud is. Betekent dat niet een niet goed werkende brandstofpomp, vol vuil of aan het einde van zijn Latijn?

Ik heb al een hele tijd dat gevoel, maar waar vind ik een nieuwe of 2ehandse brandstofpomp? Of kan ik hem schoonmaken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb hem dit weekend nodig en volgende week donderdag gaat ie gekeurd worden.

Stef
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 125
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Stef » wo aug 27, 2008 10:04 pm

Dat zijn goede tips, Pieter! Kun je de brandstofpomp uit elkaar halen en hoe maak je die schoon?

Grappig dat we onze berichten tegelijkertijd aan het schrijven waren.

Bedankt voor het supersnelle antwoord :wink:

Stef
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl

Gebruikersavatar
v/d Vaart
Berichten: 110
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 1:11 pm
Locatie: stiens

pomp

Bericht door v/d Vaart » wo aug 27, 2008 10:28 pm

Ja inderdaad ik ben er na twee jaar griemen (das fries) heel wat wijzer van geworden.je kan die pomp een nacht in de benzine laten liggen en dan goed door doorblazen en niet uit mekaar halen , er zit in soort schroefrad in dat soepel moet draaien .

groet en succes piet

Barny
Moderator
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: vloternaald ?

Bericht door Barny » do aug 28, 2008 2:12 am

v/d Vaart schreef:Dat dingetje wat hun een vlotternaald noemen is een remluchtsproeier,
onzin, een remluchtsproeier ziet er heel anders uit
v/d Vaart schreef:verbind de kamers onderling
ook onzin, er zit maar 1 vlotterkamer in deze gasfabriek

Barny Afbeelding
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
v/d Vaart
Berichten: 110
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 1:11 pm
Locatie: stiens

oei oei

Bericht door v/d Vaart » do aug 28, 2008 4:16 pm

Kijk u dan maar eens op de technische informatie klik op 1979-1982 klik op motor klik op carburateur klik op onderdelen ( poets bril )zet hem op en voila en je hebt een brandstofkamer en een kamer waar de gasklep in zit dat zijn er 2 toch ?,en de remluchtsproeier word er ook vermeld!.

gegroet pieter

Plaats reactie