schakelmechanisme

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
ozzy-osborne
Berichten: 38
Lid geworden op: di okt 04, 2011 8:31 pm

schakelmechanisme

Bericht door ozzy-osborne »

Hallo,

ik heb nog al veel speling op mijn versnellingspook en met een stationair draaiende motor hoor je hem klapperen .
Als je de balg verwijdert dan zie zo de speling tussen de lagerkogel en het de schakelstangklem . Ik heb dit met een voelermaatje gemeten en is 1,3mm Dit lijkt mij teveel.De wagen heb zoon 3ton gelopen en de slopers die ik zaterdag gezien heb hebben ook veel speling .Weet iemand hier wat meer over te vertellen .

Groet,
Rob.
ozzy-osborne
Berichten: 38
Lid geworden op: di okt 04, 2011 8:31 pm

Re: schakelmechanisme

Bericht door ozzy-osborne »

ik heb vandaag bij de VW dealer te horen gekregen dat hiervan niets meer te leveren is , zelfs de artikel no hebben ze niet meer .
Is er een lid die een wagen heb met weinig km ?? die de speling bij hem/haar wil meten , en dit wil bekend maken .

Mvg,

Rob.
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: schakelmechanisme

Bericht door lleoo »

zal er van de week eens naar kijken :)
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
vwboyruurlo
Berichten: 887
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 11:08 am
Locatie: ruurlo(gld)

Re: schakelmechanisme

Bericht door vwboyruurlo »

kijk eens bij de man bedrijfswagen dealer, misschien is het daar nog wel leverbaar, of via de vw dealer(classicparts)
ozzy-osborne
Berichten: 38
Lid geworden op: di okt 04, 2011 8:31 pm

Re: schakelmechanisme

Bericht door ozzy-osborne »

vwclassicparts.de niet M.A.N nog niet geprobeerd .
ozzy-osborne
Berichten: 38
Lid geworden op: di okt 04, 2011 8:31 pm

Re: schakelmechanisme

Bericht door ozzy-osborne »

Het schakelmechanisme is bij de M.A.N anders en is nog leverbaar .Misschien om te bouwen , maar ik heb nog een aantal adressen gekregen eerst deze proberen .
Word vervolgd .
ozzy-osborne
Berichten: 38
Lid geworden op: di okt 04, 2011 8:31 pm

Re: schakelmechanisme

Bericht door ozzy-osborne »

heb vandaag de nieuwe schakelstangklem ontvangen . Is als je goed zoekt nog verkrijgbaar . Ik heb hem via Autohaus SCHLAGHECK het bedrijf kan ik echt aanbevelen qua prijs en service , werkt met vw nummers ze hebben meer onderdelen die bij een ander niet verkrijgbaar zijn .
Ik heb nu geen speling meer tussen lagerkogel en schakelstangklem , dus het schakelen zal veel compacter zijn en niet zo haakerig . ( speling op de oude met schuifmaat gemeten 1,6 mm)
Auto op kriken en op bokjes zetten dan hoeft maar 2 bouten en schakelknop los te draaien en je haalt het hele spul er onderuit .Voor het werk en prijs hoe je het niet te laten 50,55 ex btw en verzendkosten . Vet gebruiken waar vuil niet zoon vat op heeft; op teflon basis b.v .
Het is makkelijk te kontroleren : Schakelmof los nemen en je ziet het al .

Groet ,

Rob .
Plaats reactie