Knipperend lampje temperatuur

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Gebruikersavatar
JeroenLT
Berichten: 127
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 5:12 pm
Locatie: Appingedam (Grunn)

Knipperend lampje temperatuur

Bericht door JeroenLT »

Van onze LT40 2.4D 1992 blijft het rode lampje bij de temperatuurmeter knipperen. De sensor in het koelwatertankje hebben we al vernieuwd. Iemand een idee wat die zou kunnen zijn?

Er gaat ook een stekker naar een rond grijs potje van ca 3cm en 10 cm lang, deze zit links van het tankje aangesloten met een T-stuk op de koelwaterleiding. Wat is dit voor een potje??
Met vriendelijke groet,

Jeroen

Oet Grunn
Gebruikersavatar
ddhuyvet
Berichten: 62
Lid geworden op: za jul 10, 2010 12:23 am
Locatie: België

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door ddhuyvet »

Bij mijn LT gebeurd dat ook soms, maar niet altijd. Wijzer van temperatuur staat dan nooit hoog, gewoon in het midden. En als ik de motor stop en terug start knippert het niet meer. Geen idee wat het zou betekenen.
Pamela
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 08, 2012 1:36 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Pamela »

Bij mij gebeurt het ook, maar alleen als ik harder rijdt dan 110 km/uur of als ik iets te lang in zijn drie rijdt. Kortom dat vindt mij dieseltje niet leuk, denk ik dan.
vwboyruurlo
Berichten: 887
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 11:08 am
Locatie: ruurlo(gld)

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door vwboyruurlo »

in heel veel gevallen zit het in de printstrook(bedrading) achter de teller unit

gr jeffrey
Gebruikersavatar
mvanschijndel
Berichten: 113
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 7:52 pm
Locatie: 's Hertogenbosch

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door mvanschijndel »

Ik had dat bij nat weer :lol:
vwboyruurlo
Berichten: 887
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 11:08 am
Locatie: ruurlo(gld)

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door vwboyruurlo »

het komt bij alle, vw/audi modellen voor (met led)en heeft niets met droog of nat weer te maken

gr jeffrey
ozzy-osborne
Berichten: 38
Lid geworden op: di okt 04, 2011 8:31 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door ozzy-osborne »

vwboyruurlo schreef:het komt bij alle, vw/audi modellen voor (met led)en heeft niets met droog of nat weer te maken

gr jeffrey
Ik heb sinds kort ook regelmatig een knipperent temperatuur lampje , daarna hoorde de ik geknetter in mijn zekeringskast kort daarna wou hij niet starten ; accu leeg . Dynamo overleden , zekeringkast ook uit elkaar gehaald deze vertrouwde ik niet . De platen waren aan elkaar vast gebaken , dus ook maar vervangen .Mijn vraag is dit nauw toeval of zou het toch met elkaar in verband staan ?? .

Groet,

Rob.
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Carlo »

Nou, zo te lezen kan het wel verband hebben gehad, correlatie. Wel sneu :|
1990 1G, tweetanksysteem
BartWermuth
Berichten: 1
Lid geworden op: za apr 15, 2017 3:04 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door BartWermuth »

Hallo,

zo te zien gebeurd dit niet alleen bij mij, maar bij meerdere mensen.
Alleen wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?
Vlotter sensor vervangen, printbaan achter op de meter nagekeken, knipperen blijft.
Als ik een stukje gereden heb, en de motor af en weer aan zet is het voorbij.

Iemand nog een suggestie ?

Grt
Bart Wermuth
VW LT 31 Distance Wide
Gebruikersavatar
Borisss
Berichten: 71
Lid geworden op: vr jul 15, 2016 5:22 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Borisss »

Hallo

Zelfde probleem hier...
Geen flauw idee wat het juist kan zijn, wordt nooit te warm, waterniveau altijd op peil...

Gr, Boris
Monsterslag
Berichten: 15
Lid geworden op: do feb 18, 2016 4:38 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Monsterslag »

Ik heb het ook. Koelmiddel gewoon op peil, motor niet te warm. Het gebeurt vooral als de motor warm is en ik hem onderweg even heb stilgezet, bij het starten blijft het lampje soms knipperen. Ziet eruit als iets regeltechnisch, waarom knippert hij altijd bij koude start? Printplaatje ergens die de temperatuursensor ijkt bij iedere start?
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door lleoo »

ik heb gewoon in mn slangen een meter geplaatst ergens graden aanduiding netjes den duidelijk, ik heb dat gedaan omdat mn temp meter steeds in het rood stond maar toen bleek hij niet warmer te worden dan 80 graad wat ik ook deed, daarna nooit meer op de meter of lampje gelet enkel de meter die ik extra plaats en in het reservoir of er zat in zit
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
jaos
Berichten: 74
Lid geworden op: zo jan 23, 2011 9:53 pm
Locatie: Wilp

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door jaos »

kijk maar eens bij de stekker aan je dynamo uik had het nl ook stekker gefatsoeneerd en opgelost het probleem

succes hg Jan
ivo van duijn
Berichten: 39
Lid geworden op: vr jun 13, 2008 9:36 pm
Locatie: Utrecht

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door ivo van duijn »

Hier ook knipperend lampje. Na lezen van over wat er allemaal mis kan zijn met de zekeringen kast was het een geoxideerde zekering ( nr 8 geloof ik ook van knipperlicht). Het kan ook meevallen.
Gebruikersavatar
Barrie86
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jun 05, 2020 11:17 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Barrie86 »

Knipperend lampje heb ik nooit last van gehad maar misschien heeft dat ook te maken met dat mijn temperatuur meter het niet doet. Ik wil de sensor op het motorblok checken maar ik kan hem nergens vinden. Heeft iemand een tip waar ik de temperatuur sensor kan vinden die aan het metertje op m’n dashboard zit? Ik heb een lt28 uit 1978 met een 2.0 benzine Audi motor. Dank!
Plaats reactie