Knipperend lampje temperatuur

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Rick Laurens
Berichten: 9
Lid geworden op: do aug 19, 2021 3:54 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Rick Laurens »

Bij mij knippert t lampje ook om de zoveel tijd en dan moet er wat koelvloeistof bij. De wijzer van de temp meter is belangrijker dan het knipperende lampje.
Ome Sander
Berichten: 10
Lid geworden op: di aug 03, 2021 10:25 am

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Ome Sander »

Rick Laurens schreef: do aug 19, 2021 11:32 pm Bij mij knippert t lampje ook om de zoveel tijd en dan moet er wat koelvloeistof bij. De wijzer van de temp meter is belangrijker dan het knipperende lampje.
Dat betekent wel dat die koelvloeistof ergens blijft. En als dat buiten de motor niet zichtbaar is verdwijnt het ergens anders...(koppakking)
Rick Laurens
Berichten: 9
Lid geworden op: do aug 19, 2021 3:54 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Rick Laurens »

Thanx voor je reactie. Zal t eens gaan bekijken.
Gebruikersavatar
Aart
Site Admin
Berichten: 267
Lid geworden op: zo mei 20, 2007 6:21 pm
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Aart »

Komt vaker voor, de meter van de temperatuur staat keurig in het midden, geen verlies van koelvloeistof, maar toch gaat het lampje knipperen.
De spanningsstabilisator op de achterkant van de teller klok is defect. Is eenvoudig te vervangen, kosten vallen mee, nog geen € 5.00.

Past ook van een Golf 2

Als voorbeeld een afbeelding van het onderdeel, tevens een link waar het te koop is.

https://www.reichelt.nl/nl/nl/spannings ... RyEALw_wcB
Bijlagen
0002L7812CV_hi.jpg
0002L7812CV_hi.jpg (31.27 KiB) 818 keer bekeken
Volkswagen LT 28 6 cilinder benzine!
Walvis
Berichten: 8
Lid geworden op: wo apr 06, 2016 4:43 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Walvis »

Ik heb een turbodiesel uit 1983. Bij mij is het rode lampje gekoppeld aan een relais wat zorgt voor de bewaking van het koelmiddelniveau. In het hele circuit kan een fout optreden waardoor het lampje gaat knipperen.
Vaak helpt het schoonmaken van de sensor in het expansievaatje. Maar het probleem kan inderdaad ook verderop liggen tot aan in de zekeringen/relais kast.
Als het niet gemakkelijk op te lossen is en als vervelend ervaren wordt is de simpelste oplossing om het relais te verwijderen. De enige functie van het relais is om het lampje aan te sturen bij het vermoeden van te laag koelvloeistofniveau.
Rest dan om vaker te controleren hoe het met het niveau gesteld is. Bij de vroegere versies is dat wat werk omdat de motorkap verwijderd moet worden. Dat is de reden voor deze constructie met het relais. Latere versies hebben ook een luikje voor in de motorkap waardoor dat controleren veel gemakkelijker is. Voor de niet alles moet orgineel blijven fetischisten onder ons kun je bij de types met de lage motorkap deze vervangen door dat van een later type met het extra klepje.
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 1551
Lid geworden op: di mei 22, 2007 6:31 pm
Locatie: Venlo

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Carlo »

Een relais voor een lampje van ½ watt?
Volgens mij heeft die van mij dat niet.
1990 1G, tweetanksysteem
Fam1.Demmer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 15, 2022 9:20 pm

Re: Knipperend lampje temperatuur

Bericht door Fam1.Demmer »

Bij mij onder de carburateur. 2.4 L benzine. En twee sensoren op het uitlaatspruitstuk die gekoeld wordt. LT 311988
Plaats reactie