vw lt35

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mvanschijndel
Berichten: 113
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 7:52 pm
Locatie: 's Hertogenbosch

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door mvanschijndel » wo dec 21, 2011 2:54 pm

Ik heb nog een DW blok liggen, volgens mij moet dat de juiste zijn zijn. Ik ben te bereiken op 06-21500826

Gebruikersavatar
mvanschijndel
Berichten: 113
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 7:52 pm
Locatie: 's Hertogenbosch

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door mvanschijndel » wo dec 21, 2011 10:32 pm

Beste motorkenners,

Is de motor van Bram inderdaad een DW?

Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1360
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door harm.eikelkamp » do dec 22, 2011 11:45 pm

x
Laatst gewijzigd door harm.eikelkamp op ma sep 17, 2012 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
daf 800 still going strong :D :D :D

Gebruikersavatar
mvanschijndel
Berichten: 113
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 7:52 pm
Locatie: 's Hertogenbosch

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door mvanschijndel » vr dec 23, 2011 3:52 pm

Andere simpele vraag; Is een schuin/gekanteld 6 cil. diesel blok altijd een DW?

Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1360
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door harm.eikelkamp » vr dec 23, 2011 4:52 pm

x
Laatst gewijzigd door harm.eikelkamp op ma sep 17, 2012 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
daf 800 still going strong :D :D :D

Gebruikersavatar
Alf_VW
Berichten: 131
Lid geworden op: wo jul 13, 2011 12:39 am
Locatie: Enschede

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door Alf_VW » vr dec 23, 2011 5:27 pm

Eh, heren. Wat is eigenlijk een DW?

Gebruikersavatar
mcm
Berichten: 1716
Lid geworden op: di jul 07, 2009 10:28 pm
Locatie: Aalten

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door mcm » vr dec 23, 2011 5:59 pm

Een quote uit de wikipedia (in de taakbalk aangeduid als Wiki);

Volkswagen ging met de tijd mee en na de introductie van de LT met alleen de 4 cilinder benzinemotor van Audi (motorkencode CH) , kwam men al snel, in mei 1975, met een nieuwere uitvoering van de Audimotor. Veel veranderde er niet aan de motor maar er waren enkele verbeteringen en de motorkencode veranderde in CL. In januari 1976 werd een dieselmotor aan het programma toegevoegd in de vorm van een 4 cilinder Perkins-motor met een inhoud van 2,7 liter en een vermogen van 55 kW. Deze motor kreeg de motorkencode CG mee. Een volgende uitbreiding van de motoren kwam in 1978 met een 6-cilinder diesel van Volkswagen zelf, de CP, met een inhoud van 2,4 liter en ook een vermogen van 55 kW. Het succes van de LT was inmiddels dermate groot dat de geplande vervanging van de CG door de CP moest worden omgezet naar een keuzemogelijkheid tussen deze twee motoren. Pas eind 1981 was de CG niet meer leverbaar. Ook de CP was geen lang leven beschoren want reeds eind 1982 werd deze vervangen. Zijn opvolger, met motorkencode DW, verschilde weinig van de CP maar werd iets gekanteld geplaatst en dat was een belangrijke ruimtewinner in de cabine van de LT.

Met de intrede van de schuin gemonteerde diesel werd ook het einde van de 4-cilinder benzinemotor ingeluid.

Vanaf 1983 werden in de LT1 alleen nog 6-cilinders geleverd. Gelijktijdig met de 6-cilinder benzine kwam ook de 6-cilinder turbo diesel op de markt. De LT was nu dus leverbaar met de volgende motoren:

6 cilinder benzine: 2,4 liter 55 kW motorkencode DL
6 cilinder diesel: 2,4 liter 55 kW motorkencode DW
6 cilinder turbodiesel: 2,4 liter 75 kW motorkencode DV
Kleine verbeteringen en veranderingen leverden nog een aantal motorkencodes op, maar in basis bleven de motoren gelijk. Het volledige overzicht van motorkencodes ziet er als volgt uit:

4 cilinder benzine: CH en CL
6 cilinder benzine: DL, HS en 1E, waarbij dient opgemerkt dat de HS een lage-compressiemotor is.
4 cilinder diesel: CG
6 cilinder diesel: CP, DW, ACT en 1S
6 cilinder turbodiesel: DV, 1G en ACL
In 1995 kwam er een einde aan de productie van de LT 1 en in 1996 werd de opvolger gelanceerd in de vorm van de LT 2.
Nu zonder het mobieLTje, een LT35d met een Home-Car 532 alkoof-opbouw

We kennen geen domme vragen, enkel domme antwoorden...

Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1360
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door harm.eikelkamp » vr dec 23, 2011 9:10 pm

x
Laatst gewijzigd door harm.eikelkamp op ma sep 17, 2012 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
daf 800 still going strong :D :D :D

Gebruikersavatar
mcm
Berichten: 1716
Lid geworden op: di jul 07, 2009 10:28 pm
Locatie: Aalten

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door mcm » vr dec 23, 2011 9:32 pm

@Harm, wel voor Alf_vw dus, hij vraagt nl wat DW is. Vandaar! :wink:
Nu zonder het mobieLTje, een LT35d met een Home-Car 532 alkoof-opbouw

We kennen geen domme vragen, enkel domme antwoorden...

Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1360
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door harm.eikelkamp » vr dec 23, 2011 11:11 pm

x
Laatst gewijzigd door harm.eikelkamp op ma sep 17, 2012 1:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
daf 800 still going strong :D :D :D

Gebruikersavatar
Alf_VW
Berichten: 131
Lid geworden op: wo jul 13, 2011 12:39 am
Locatie: Enschede

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door Alf_VW » za dec 24, 2011 12:00 am

Yep het is me duidelijk. Maareh als wij nou meten waar het gebied zit waar de olie moet zitten. Dus ik bedoel met een meetlint langs de peilstok en meten. Als jij die afstand aanhoud met de alternatieve peilstok ben je er toch ook? Ik heb alleen geen DW motor, dus kan je ook niet de goede afstand geven.
Succes in ieder geval

Groet uit Twente

En hier zeggen we altijd:

Dom wean heendert nich ' t wördt pas slim a-j ' t zölf nich in de gaten hebt
Laatst gewijzigd door Alf_VW op di jan 03, 2012 4:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mvanschijndel
Berichten: 113
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 7:52 pm
Locatie: 's Hertogenbosch

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door mvanschijndel » di jan 03, 2012 2:42 pm

Kan iemand met een DW de afmetingen doorgeven van de peilstok zoals hierboven beschreven? Ik heb zelf wel een DW, maar met een aangepaste carterpan en dus wellicht niet de standaard peilstok. Ik hoop Bram even vooruit te kunnen helpen.

Jef
Berichten: 89
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 11:22 pm
Locatie: Antwerpen

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door Jef » di jan 03, 2012 4:19 pm

met alle plezier maar de mijne staat net in de garage voor een dikke week...
Vroeger: LT28D 1990 Ex-ambu
Nu: LT31D 1984 clou 470d

Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1360
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door harm.eikelkamp » do feb 09, 2012 8:52 pm

x
Laatst gewijzigd door harm.eikelkamp op ma sep 17, 2012 1:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
daf 800 still going strong :D :D :D

Gebruikersavatar
Alf_VW
Berichten: 131
Lid geworden op: wo jul 13, 2011 12:39 am
Locatie: Enschede

Re: Gezocht: originele peilstok LT 35 van '83

Bericht door Alf_VW » do feb 09, 2012 10:18 pm

Foei! In het instructieboekje staat dat dat voor elke rit moet.

Plaats reactie