afgekeurd nou ja zeg

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
jan&jet
Berichten: 486
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 11:10 am

afgekeurd nou ja zeg

Bericht door jan&jet »

gisteren de camper weggebracht voor de apk had hem helemaal nagezien maar is toch afgekeurd

handrem rechts werkte niet naar behoren
koplamp links stuk (nou ja zeg zondag deed die het nog)
1 remslang voor was twijfelachtig ivm haarscheurtje
wiellager rechts voor moet opgesteld worden

lamp is al weer klaar had geen goed contact op de zekerings kast even friemelen en er was weer licht

kan echt niets zien aan de remslang maar mijn Jetje haald vandaag 2 nieuwe op ik ga echt niet 1 vervangen gelijk maar alle 2 tevens zet ik ook gelijk er maar een nwe hoofdremcilinder op want die vertouw ik zelf niet en gaat er compleet nieuwe remolie op

alleen nu krijg ik die dop niet van de naaf af waar het wiellager achter zit dat zou nog wel even stoeien worden want die zit muurvast
dus dit word een sleutel weekend lekker onder het olie en vet en volgende week een herkeuring

gr jan
we did it our way

www.oudecampers.nl
CindyenRoy

Bericht door CindyenRoy »

Heee Jan,

Als je toch remslangen aan het vervangen bent, vervang de slang van de remkrachtverdeler dan ook meteen, ben je er helemaal voor de eerste tijd vanaf.

Had je achter remverschil of alleen handremverschil ? Vaak gaat dit samen bij trommelremmen......

Wiellager voor, moet je afstellen begrijp ik dat goed, of ga je het lager vervangen ?

Leuke klusjes voor het weekend, in elk geval veel succes gewenst met alles, tja soms zit het mee met sleutelen en soms zit het tegen, maar met jouw handigheid zal alles zeer zeker goedkomen.

In elk geval, veel succes gewenst

Groet Roy.
jan&jet
Berichten: 486
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 11:10 am

Bericht door jan&jet »

ga alle slangen vervangen ben gisteren rechtsvoor begonnen tjonge wat zat die zooi vastgeroest maar goed ook dat er dan apk is want ik was aan losdraaien en een knal in 1 keer spatte de remslang waar die op het ijzer zit uit elkaar (moet je toch niet aan denken met een noodstop)

wat de handrem betreft die werkt maar op 1 wiel een klein beetje de andere kant is goed dus mijn remedie is beide kanten er af schoonmaken opschuren monteren en afstellen

wiellager voor kon opgesteld worden zeiden ze maar jetje haald eerst een nwe moer voor me want die was al 2 keer gebruikt dus weg met die zooi als ik de speling er naar mijn zin niet goed uitkrijg gaan er nwe lagers in heb alles wel weer opnieuw in het vet gezet alvast


gr jan
we did it our way

www.oudecampers.nl
CindyenRoy

Bericht door CindyenRoy »

Jaaaa remslangen, daarom vervang ik ze altijd meteen als ik weer eens van LT gewisseld ben :lol:

Succes Jan !
Gebruikersavatar
v/d Vaart
Berichten: 107
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 1:11 pm
Locatie: stiens

Bericht door v/d Vaart »

Hee beer uit Groningen , niet te vast draaien anders kan je zo weer !!

groeten vanuit de mooiste provincie,
driehoek
Berichten: 587
Lid geworden op: do okt 16, 2008 11:47 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door driehoek »

"...en een knal in 1 keer spatte de remslang waar die op het ijzer zit uit elkaar (moet je toch niet aan denken met een noodstop)"

ha is onze LT ook overkomen...
LT diesel deed ook ff een 'stil staande noodstop' knapte de oude leiding er ook spontaan onder weg... :shock:
hij heeft meteen de hele boel vervangen want dit wil je niet meemaken... :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
v/d Vaart
Berichten: 107
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 1:11 pm
Locatie: stiens

Bericht door v/d Vaart »

maar ik bedoel eigenlijk het lager ,
jan&jet
Berichten: 486
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 11:10 am

Bericht door jan&jet »

had gisteren het lager opgesloten en toen de moer een kwartslag terug gedraait horizontaal geen speling op het wiel diagonaal wel speling vertrouw de zaak toch niet en heb maar 2 nw lagers besteld kan ik maandag ophalen
heb vandaag nog genoeg te doen linkerkant remslang wisselen en de hoofdremcilinder wisselen nwe remolie er op en de boel ontluchten heb van een kameraad van me zo'n potje te leen voor op de compressor heb deze al vaker gebruikt en is ideaal om de boel te ontluchten doormiddel van een vacuum

zeg pieter ze willen de 3 noordelijke provincies aan elkaar koppelen en de streektaal word gronings ik vind het een strak plat :lol: :lol: :lol:

gr jan
we did it our way

www.oudecampers.nl
CindyenRoy

Bericht door CindyenRoy »

Mooie foto's Jan van alle werkzaamheden die je aan het verrichten bent, daar hebben we allemaal wel wat aan :lol:

Ziet er goed uit allemaal ! Mooi werk !

Groet Roy.
jan&jet
Berichten: 486
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 11:10 am

Bericht door jan&jet »

pffffffffffffffffffffffffft wat en dag
hoofdremclinder was zo gemonteerd remslang links ook, jan willem je had gelijk werk dus niet bij een lt dan maar op de ouderwetse manier voorste remmen waren zo klaar toen maar even dubbel vouwen en rechtsachter de boel ontlucht
ik wilde linksachter ook doen maar hier zat geen ontluchtings nippel :shock:
ik denk dat kan toch niet hoe kan dat nu heb een roestborstel gepakt en ben aan het boenen gegaan hoe dit ooit dicht is geweest weet ik niet maar er zat nog een stukje afgebroken nippel in en die zag je niet eens :cry: :cry: :cry: ik had nog een nwe cilinder liggen dus ik denk monteer ik die en alles is klaar nee dus :twisted: :twisted: :twisted: remcilinder zit compleet vastgerot op de grondplaat :evil: leiding vast gerot in de cilinder eerst wat kruipolie weinig effect dan maar warmstoken nog niets, griptang er op en jahoor ik kon hem een halve slag draaien ik in een jubbel stemming todat de remleiding afbrak :twisted: :twisted: :twisted: gvd heb ik dat morgen maar eens weer zien
lig ik onder de lt dubbel gevouwen met de camera in de hand (want er was iemand die om foto's vroeg )zoom in en jahoor de batterijen leeg :evil: :evil: :evil:
zo nu eerst een biertje en onder de douche heb het wel even gehad voor vandaag en macaroni van mijn vrouwtje en die is net zo lekker als de soep in Heino :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



gr jan en tot morgen wanneer de batterijen vol zijn :lol: :lol: :lol:[/img]
Laatst gewijzigd door jan&jet op zo apr 11, 2010 5:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
we did it our way

www.oudecampers.nl
Gebruikersavatar
geiz
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo sep 05, 2007 5:55 pm
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Bericht door geiz »

Ja Jan, dat zijn allemaal zeer bekend klinkende problemen/tegenslagen.

Maarja, zie het van de positieve kant, nu vervang je al die ouwe zooi in een klap en je bent komende jaren van de ellende af.

Nou, ik ga nog even aan de slag in de schuur hoor, dat biertje heb ik vanmiddag op een terrasje al genuttigd ;-)
Afbeelding
Rik
Berichten: 1354
Lid geworden op: za jun 02, 2007 12:08 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Rik »

geiz schreef:...nu vervang je al die ouwe zooi in een klap en je bent komende jaren van de ellende af.
Kopervet niet vergeten he? :wink:

Ook ik ben vandaag aan het "mieren" en zoeken geweest in het electrische circuit van m'n surfbussie. Ik denk dat de meeste sleutelaars wel het gevoel kennen van "veel doen maar niet echt verder komen".

Komt vast goed, zeker na de macaroni van Jet. :P

Succes Jan!
CindyenRoy

Bericht door CindyenRoy »

Enne Jan, heet Jet weer ALLES opgeladen ? :lol:

Tja, als ik (weer) een andere LT heb begin ik altijd maar met o.a. de remmerij, omdat ik poog zo veilig mogelijk van A naar B te komen, ik weet pas zeker wat ik heb als ik het zelf los heb gehad.

Dan kom je toch altijd zaken tegen waar je eigenlijk niet de weg mee op had willen gaan (achteraf gezien) is mijn ervaring.

Maar nu gaat het helemaal goedkomen Jan en zeker, deze tegenslagen herkent elke sleutelaar wel, soms zit het mee en soms zit het tegen zeg ik maar altijd. Gewoon na de macaroni lekker doorgaan. Jij beschikt ook nog eens over een TOP sleutelplek heerlijk, had ik dat ook maar.

Ik heb wel respect voor je, want ik weet, dubbellucht maakt het er allemaal niet leuker op ! Alles kost gewoon veel meer kracht en moeite, t.o.v. enkellucht, dat begint al bij het loshalen van de wielmoeren, als je de banden eraf wilt halen :(

Maar dubbellucht ziet wel erg stoer uit, vind ik :wink:

Succes man !
jan&jet
Berichten: 486
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 11:10 am

Bericht door jan&jet »

hoe bedoel je een top sleutel plek op de tocht voor de carport bij 8 graden en een frisse wind :cry: :cry: :cry:
ben vanmorgen weer om half 8 begonnen na 1,5 uur pieste ik bijna ijspegels :lol: :lol: :lol:
maar afijn de remmmerij doet het weer is wel tegen mijn zin gemaakt maar ja nood breekt wet de wartels die in de remcilinder komen (juiste benaming weet ik niet) kan je natuurlijk niet op zondag kopen :cry: heb nog wel een stuk nwe leiding weten te scoren bij een kameraad van me die net de remmerij van zijn landrover had vernieuwd ,dus ik maar eens aan het hobbyen mooi de nwe leiding opgetrompt ja ja Jan heeft eens een keer een setje van 10euro gekocht op een oldtimerbeurs en die heeft zijn werk prima gedaan
had eerst mijn twijfels of dit wel goed kwam maar het werkt prima de heleboel ontlucht en de handrem afgesteld nu morgen alleen nog de rechtervoorwiel lagers vervangen en hop weer naar de keuring
want ik wil natuurlijk wel op Jos zijn sleutelsloperijdagen aanwezig zijn :lol: :lol: :lol:
oja en kopervet heb ik genoeg gebruik :wink:
de batterijen van de camera zijn weer vol en misschien...........vanavond..........................................ga ik lekker slapen :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oja en de remslag naar de remverdeler is ook vervangen

gr jan
we did it our way

www.oudecampers.nl
CindyenRoy

Bericht door CindyenRoy »

Mooi Jan, ik kan het niet goed zien op de foto, maar ik neem aan dat het nieuwe stuk remleiding vrij ligt en geen andere delen kan raken.

En wat heeft Jet vandaag voor je gekookt ? Of heb je een restje van gisteren mogen eten :wink:

Hier in Limburg is het ook koud :evil: Te koud om te sleutelen.
Plaats reactie