Trillende motor onder een bepaald toerental

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 123
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Stef »

Er is weer nieuws:

Ik heb twee nieuwe banden (achter) erop laten zetten door een supermannetje uit Oostzaan (€75 voor twee stuks, bijna zo goed als nieuw) via marktplaats.nl. Maar het trilprobleem bleef bestaan.

Ik ben vandaag naar Henk Treur gegaan. Die vond speling op de kruiskoppeling en heeft hem vervangen. Hij heeft de benzinetoevoer weer wat rijker gezet. En de trilling was daarna wel een stuk minder.

Maar als ik wat harder rijd dan bromt hij nog steeds. Niet als ik het gaspedaal loslaat, maar wel als ik gas bijgeef, of met minder gasgeven vertraag zonder te remmen.

En ik moet weer de benzinefilter vervangen. Nu ga ik voor wat groters, want zo'n kleintje als erop zit, zit binnen no-time vol. Zijn er doorzichtige grotere benzinefilters? Welke kunnen jullie aanbevelen voor een benzine 2 liter uit 1980?

Groetjes,

Stef
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl
Gebruikersavatar
geiz
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo sep 05, 2007 5:55 pm
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Bericht door geiz »

Je kan er van alles tussen knopen, omdat het een filter in de leiding is, mits je een goede bevestigings beugel maakt (wat bij zo'n kleintje niet nodig is).
Mijn Mercedes W116 450SE uit '73 heeft een behoorlijk groot brandstoffilter er tussen zitten. Is alleen niet doorschijnend. Kostte 20 euro. Zo een kan er zo tussen.

Ik raad je wel aan je tank eens leeg te halen en schoon te spoelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 123
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Stef »

Brandstoffilter is vervangen > hij rijdt weer, maar nog niet helemaal vloeiend.

Bij het stationair lopen meende ik een af en toe bonkende motor te horen. Dat gebonk kan bij hogere toeren misschien gebrom en getril worden.

Er is al heel wat opgelost en uitgesloten: banden, kruiskoppeling (geen speling meer op de aandrijfas), afstelling benzine/lucht, benzinefilter.

En toch blijft het een raadsel.

Ik weet dat de versnellingsbak rot is en vervangen moet worden, maar dat heeft hier niks mee te maken, lijkt me.

Ergens zit een desbalans. De steunen van het motorblok? Waar zitten die?
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl
Frodo
Berichten: 116
Lid geworden op: ma feb 09, 2009 12:10 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Frodo »

Waarom denk je dat een rotte versnellingsbak hier niets mee te maken zou hebben?

heb je al naar je ontstekingsgedeelte gekeken, zoals anderen al eerder aangaven?

Klepspeling?

En wat denk je van een vuile sproeier in de carb? Je kunt de boel openmaken en aller eens goed reinigen, dat kan het ook zijn, bijv. bij afremmen op de motor of bij een bepaald toerental kun je door een vieze/gedeeltelijk verstopte sproeier een verstoorde benzinetoevoer krijgen met problemen als trillen tot gevolg.

succes
Plaats reactie