De LT28D van mijn zoon lekt diesel uit de injectiepomp.
Komt er uit langs de as naar de tandriem pulley van de timing belt.
Zit daar een keerring?
Op bovenstaande tekening vind ik geen maat of onderdeelnummer van een keerring.
Heeft iemand tips?
Dieselpomp lekkage
Re: Dieselpomp lekkage
Gaat om een 6 cilinder diesel (1986) met DW motorcode
Re: Dieselpomp lekkage
Ik kan niks vinden over die injectiepomp,
ik denk dat ik de tandriem pulley er maar afhaal,
en dan kijk of ik een keerring vind.
Die dan opmeten en een nieuwe bestellen.
ik denk dat ik de tandriem pulley er maar afhaal,
en dan kijk of ik een keerring vind.
Die dan opmeten en een nieuwe bestellen.
Re: Dieselpomp lekkage
Zeker zit daar een keerring.
Kijk even hier.
De plaatjes zijn weg in dat draadje maar ik heb ze nog; hier is mijn nieuwe ring:
Kijk even hier.
De plaatjes zijn weg in dat draadje maar ik heb ze nog; hier is mijn nieuwe ring:
1990 1G, tweetanksysteem
Re: Dieselpomp lekkage
Ah TOP ! ( met foto)
ook handig je linkje met beschrijving van de schroevendraaier tool.
Ik ga de boel demonteren en lokaal op zoek naar een passende keerring.
Dank voor je reactie.
Re: Dieselpomp lekkage
https://youtu.be/n9rwNSeVnHQ
Hier nog een filmpje over het verwijderen,
en tools ( die je dus zelf kunt maken )
Hier nog een filmpje over het verwijderen,
en tools ( die je dus zelf kunt maken )
Re: Dieselpomp lekkage
Na het verwijderen van de tandriem een pulley konden we ook de seal verwijderen.
Maar er zit op die plek een "Bonded seal"
met zo'n metalen schildje
Is dat wel goed?
.
Maar er zit op die plek een "Bonded seal"
met zo'n metalen schildje
Is dat wel goed?
.
Re: Dieselpomp lekkage
Ik ben inmiddels zelf ook op zoek naar zo'n ring. De lokale onderdelenboer kan me een compleet pakkingsetje verkopen waar die ring in zit maar ik hoef alleen die ring.
Schijnt om Bosch nr 1 460 283 312 te gaan.
Schijnt om Bosch nr 1 460 283 312 te gaan.
1990 1G, tweetanksysteem