Plaatwerk hoeken onderkant voorruit

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Jasper&Marlijn
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 17, 2018 1:56 pm

Plaatwerk hoeken onderkant voorruit

Bericht door Jasper&Marlijn »

Hoi Allemaal, regelmatig check ik hier wat onderwerpen en we zijn heel vaak en heel gelukkig op weg met onze groene zelfbouw LT28. Heel erg fijn zo’n forum!

Een bekend probleem zo las ik hier en op het Duitse forum is de roest achter/tussen het rubber van de voorruit en het stalen frame waar die in zit. Nu had ik al eerder wat (vrij veel) water aan de bijrijders kant naar binnen zien komen met een regenbui (gewoon in stilstand!) maar begreep eerst niet waar het vandaan kwam. Nu is er bij het raam rubber aan beide hoeken inmiddels roest te zien en in denk dat daar die lekkage vandaan komt.

Omdat ik helemaal geen ervaring heb met lassen of plaatwerk zoek ik een een goede partij die dit kan aanpakken. Ik heb daarbij wel nog wat vragen:
- weet iemand een goede partij die dit kan aanpakken? Woon zelf in de buurt van Eindhoven maar kan in principe overal heen.
- hoe kun je nou zorgen dat dit voor vele jaren opgelost blijft, en bij voorkeur geen water meer dat naar binnen loopt 😭
-hoe kan de partij die dit doet straks de kleur matchen met de huidige (niet originele) groene kleur? Iemand ervaring mee?
-enig idee van de kosten, wat is een reële verwachting?
Ben heel benieuwd naar reacties, bedankt alvast voor de genomen moeite!
Groetjes, Jasper
Plaats reactie