koelkast dometic/elektrolux

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
Bbq-bert
Berichten: 9
Lid geworden op: zo apr 04, 2021 11:25 pm
Locatie: Son en Breugel
Contacteer:

koelkast dometic/elektrolux

Bericht door Bbq-bert »

Hoi Allen,

ik mijn Westfalia lt 31 Florida (sven hedin) zit een RM184B koelkast. nu gisteren ndat ik hem aanzette begon deze een ratelend geluid te maken, hij koelt wel als de beste op gas, 220 en 12volt alleen dat geratel is natuurlijk niet fijn als je wil gaan slapen, en een koud biertje op zijn tijd is toch ook wel okay... (we bewaren ook kaas en beleg in de koelkast).

wie kan me helpen en waar moet ik beginnen met zo'n koelkast. ik heb er wel een beschrijving van van geen reparatie manual
Hoe ik kan ik dat geratel laten stoppen als ik hem aan de stroom of gas heb liggen.

Egbert
LT31 Florida R6 2.4TD 1994
Gebruikersavatar
John_LT
Berichten: 72
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 1:38 pm

Re: koelkast dometic/elektrolux

Bericht door John_LT »

Waarschijnlijk zit er een ventilator op aangesloten en die maakt dat vervelende geluid, die ventilator is niet perse nodig, maar hij koelt er waarschijnlijk wel een stuk beter door. Door de 6 schroeven aan weerszijde van de koelkast los te schroeven, pak je dat gehele paneel eraf en kun je bij de bovenkant waar de kabels en printplaten zitten. Om bij de ventilator te komen moet je of de koelkast demonteren of je zou er eventueel nog bij kunnen via het ventilatierooster aan de buitenkant van de bus.

Hier vind je het één en ander aan documentatie voor je camper en de koelkast:
http://www.westfalialt.info/html/vw_wes ... loads.html

Hier wat voorbeelden van anderen die de ventilator vervangen hebben door een aantal casefans uit een PC:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/fridg ... page2.html
Bbq-bert
Berichten: 9
Lid geworden op: zo apr 04, 2021 11:25 pm
Locatie: Son en Breugel
Contacteer:

Re: koelkast dometic/elektrolux

Bericht door Bbq-bert »

dank je wel...ga ik mooi proberen...nu het weer koeler is...is het ratelen weg....zal wel met de warmte te maken hebben
LT31 Florida R6 2.4TD 1994
Plaats reactie