Standverwarming D2L

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
Bbq-bert
Berichten: 9
Lid geworden op: zo apr 04, 2021 11:25 pm
Locatie: Son en Breugel
Contacteer:

Standverwarming D2L

Bericht door Bbq-bert »

een hele goede morgen, Ik heb een Sven hedin, Florida LT31 Diesel.
de standverwarming is dus een diesel, de kachel is ook uit 1994...maar ik heb hier een probleem mee denk ik.

als ik de kachel binnen aan zet gaat ie gewoon aan en er komt na verloop van tijd warme lucht uit...tot zover werkt ie gewoon goed...
na verloop van tijd ruik je toch een licht e diesel lucht en wordt het mistig in de florida...daar zit dus het probleem..
je krijgt van veel mensen tips, zoals maak hem eens schoon, zit er geen slang verstopt, de gloeipin is die niet meer goed, laat hem eens lang schoon branden...wie weet meer van dit soort kachels en wil mij hiermee helpen, ik woon in Son en Breugel....
LT31 Florida R6 2.4TD 1994
Gebruikersavatar
John_LT
Berichten: 72
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 1:38 pm

Re: Standverwarming D2L

Bericht door John_LT »

Ik zou hem er eens onderuit halen, goed schoon maken en controleren of alle afdichtingen nog in orde zijn. Hier en daar is te lezen dat er geen onderdelen meer voor te krijgen zijn, dus als er wat mee mis is, is maar de vraag of je dat gerepareerd krijgt. Daarnaast zou ik een co alarm in je bus zetten voor het geval dat.

Onder mijn sven hedin heb ik een chinese diesel standkachel gezet op dezelfde plek als waar de oude standkachel zat, dit past prima omdat deze stukken kleiner zijn. Dat is een kopie van een planar of eberspacher, maar dan veel goedkoper.
Plaats reactie