Stuurhuis LT1

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Michielw

Stuurhuis LT1

Bericht door Michielw » vr dec 04, 2020 8:09 pm

Mijn stuurhuis van mijn LT35 /1984 lijkt iets te lekken, ik gok een druppel per week.
Ik ben best handig, maar heb er niet veel verstand van, dus wellicht stel ik hele domme vragen, mijn excuses alvast daarvoor, maar ik doe mijn best.
Mijn stuurhuis is de onderhoudsvrije uitvoering, echter wel een rood dopje, waarbij ik bij de olie kan komen.
- lekt een stuurhuis meer tijdens gebruik, dan bij stilstand, of maakt dat (niet veel) uit?
- ik ben geneigd om hem iig even bij te vullen, ondanks dat ik de komende maanden niet ga rijden, maar oa om uit te sluiten of dit nu de laatste druppels zijn die eruit komen, of dat hij meer gaat lekken als hij vol is.
- aangezien hij onderhoudsvrij is weet ik niet welke olie er in moet, ik ben geneigd hier GL5 80W90 versnellingsbakolie in te gooien, goede keus?
- ik heb best wat speling in mijn stuur, kan dat behalve het stuurhuis nog andere oorzaken hebben?
- is een druppel per week te veel en gaat dat hard achteruit? Ik wil minimaal een jaar of 5 genieten van dit busje, dus eigenlijk dan toch gelijk stuurhuis vervangen?
- nieuw stuurhuis zien ik voor €650, ik zie nergens revisie mogelijkheden, wordt dat niet gedaan?
- ik zie ook dat mensen stuurbekrachtiging inbouwen, opzich vind ik het niet echt nodig, zonder heeft wel zn charme... of is dat prijstechnisch stom om niet te doen?

Okay, nou, ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!
Gr. michiel

Plaats reactie