Transport van een LT 28 camper
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo sep 23, 2020 12:52 pm
Transport van een LT 28 camper
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een LT28 camper uit 1977 , het is een restauratie project. Hij rijdt en remt niet.
Nu staat hij in Rotterdam en ik woon in Vorden ( bij Zutphen) is hier iemand met een oprijwagen die mij kan helpen om hem thuis te krijgen? Uiteraard tegen vergoeding!
Ed 06-40267412
Nu staat hij in Rotterdam en ik woon in Vorden ( bij Zutphen) is hier iemand met een oprijwagen die mij kan helpen om hem thuis te krijgen? Uiteraard tegen vergoeding!
Ed 06-40267412
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Transport van een LT 28 camper
even het onderwerp verplaatst.....denk dat je er hier meer aandacht voor krijgt
gr harm
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo sep 23, 2020 12:52 pm
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za sep 12, 2020 9:03 pm
Re: Transport van een LT 28 camper
Volgens mij weet ik welke dat is! Ik heb er zelf ook naast gestaan, maar toch maar niet gedaan vanwege een gebrek aan ruimte en ik was een beetje huiverig over het blok. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ga je ze hier delen?
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo sep 23, 2020 12:52 pm
Re: Transport van een LT 28 camper
Dat was ik zeker van plan!
Ik weet nog niet of het het blok erin laat zitten, maar het wordt zeker een restauratie project, en het interieur wordt geheel vervangen.
Ik weet nog niet of het het blok erin laat zitten, maar het wordt zeker een restauratie project, en het interieur wordt geheel vervangen.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo sep 23, 2020 12:52 pm
Re: Transport van een LT 28 camper
Hij staat thuis! Met een B-E Oprijwagen opgehaald !
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Transport van een LT 28 camper
en nu aan het werk
gr harm
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo sep 23, 2020 12:52 pm
Re: Transport van een LT 28 camper
Ben al druk bezig met de remmen te reviseren, ben er ook achter gekomen dat het geen LT 28 is maar een 31!
Kan jij mij uitleggen Harm wat het verschil is ?
Kan jij mij uitleggen Harm wat het verschil is ?
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Transport van een LT 28 camper
dat is nou net iets waar in 2010 ook al heftig over is gesproken kan ik je niet vertellen dat verschil....misschien een ander die hier een lichtje op kan schijnen???
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo sep 23, 2020 12:52 pm
Re: Transport van een LT 28 camper
Ik weet ook wel wat ik vraag
Ik heb het internet afgespeurd en niet veel wijzer geworden, de motor is een 4 cilinder perkins diesel van 55Kw, alleen heeft de 1 het over een 2.4 ltr, en een ander over een 2.7 ltr.
De 28 en 31 waren alleen verkrijgbaar met enkel lucht met assen van VW, en zwaardere LT’s met dubbel lucht met assen van mercedes. Verder niet veel te weten gekomen.
Ik heb het internet afgespeurd en niet veel wijzer geworden, de motor is een 4 cilinder perkins diesel van 55Kw, alleen heeft de 1 het over een 2.4 ltr, en een ander over een 2.7 ltr.
De 28 en 31 waren alleen verkrijgbaar met enkel lucht met assen van VW, en zwaardere LT’s met dubbel lucht met assen van mercedes. Verder niet veel te weten gekomen.
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Transport van een LT 28 camper
google weet toch niet alles
succes ed
succes ed
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di jul 24, 2018 12:11 pm
- Locatie: Het uiterste zuid-oosten....
- Contacteer:
Re: Transport van een LT 28 camper
Niet moeilijk doen.. Het verschil is 300kg laadvermogen 2800kg om 3100kg.. Bouwjaar 77 zit er maar 1 benzinemotor in voor alle types, dus zelfs tot 3500kg. Dit is een viercilinder 2 liter motor met welgeteld zo,n 75pk.. Volgens mij zit er zelfs dezelfde achteras overbrenging in.. Of er verschil jn veerpakketten o.i.d. is weet ik niet.
Ok. Het is een diesel. Ook dan is er in 1977 maar 1 optie: ook een viercilinder 2.3 liter met ook 75pk..
Nou kom maar op schiet me maar lek..
Ok. Het is een diesel. Ook dan is er in 1977 maar 1 optie: ook een viercilinder 2.3 liter met ook 75pk..
Nou kom maar op schiet me maar lek..
- harm.eikelkamp
- Moderator
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
- Locatie: buurse
Re: Transport van een LT 28 camper
ik kan je vertellen dat het niet klopt met je 300kg....2800 of 3100kg. daar is hier op het forum al veel over geschreven en zijn er ook al veel rdw en kenteken gegevens met elkaar uitgewisseld. conclusie.....het is niet te traceren volgens de geleerdheden alhier en op de wikipedia en google sites.
maar lekschieten dat doe ik niet ....en waarom....het geeft zo'n rotzooi
gr harm
maar lekschieten dat doe ik niet ....en waarom....het geeft zo'n rotzooi
gr harm
daf 800 still going strong pride of the east
-
- Moderator
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
- Locatie: Nederland en omstreken
Re: Transport van een LT 28 camper
nog wat verwarring scheppen de cg perkins motor heeft een 2.7 L inhoud
R4 2.7 D 48kW
identificatie
delen begincodevoorvoegsel: 061; ID-code: CG
motor configuratie en cilinderinhoud
viercilinder (R4 / I4) diesel (D); 2.702 kubieke centimeter (164,9 cu in); boring x slag : 92,0 bij 101,6 mm (3,62 in x 4,00 inch), slagverhouding : 0.91: 1 - ondervierkante / lange slag, 675,4 cc per cilinder compressieverhouding : 21,0: 1
cilinderblok & carter
grijs gietijzer; vijf hoofdlagers ; matrijs gesmeed staal crankshaft , tandwiel aangedreven nokkenas , gegoten aluminiumlegering oliecarter
cilinderkop & valvetrain
????; kopkleppen (OHV) twee kleppen per cilinder elk twee concentrische klepveren, 8 kleppen totaal vaste nokvolgers met stoterstangen, tuimelaars met manuele stoter verstelling
brandstof systeem
nokkenas aangedreven mechanische brandstofpomp , tandwiel aangedreven mechanische roterende inspuitpomp met indirecte inspuiting in pre- verbrandingskamer
-DIN vermogen en koppel
48 kW (65 pk, 64 pk) bij 3600 rpm ; 152 Nm (112 lbf⋅ft) bij 2300 rpm
toepassing
Volkswagen LT (01 / 76-11 / 82)
het gewicht heeft met het verenpakket te maken wat er onder zit
Barny
R4 2.7 D 48kW
identificatie
delen begincodevoorvoegsel: 061; ID-code: CG
motor configuratie en cilinderinhoud
viercilinder (R4 / I4) diesel (D); 2.702 kubieke centimeter (164,9 cu in); boring x slag : 92,0 bij 101,6 mm (3,62 in x 4,00 inch), slagverhouding : 0.91: 1 - ondervierkante / lange slag, 675,4 cc per cilinder compressieverhouding : 21,0: 1
cilinderblok & carter
grijs gietijzer; vijf hoofdlagers ; matrijs gesmeed staal crankshaft , tandwiel aangedreven nokkenas , gegoten aluminiumlegering oliecarter
cilinderkop & valvetrain
????; kopkleppen (OHV) twee kleppen per cilinder elk twee concentrische klepveren, 8 kleppen totaal vaste nokvolgers met stoterstangen, tuimelaars met manuele stoter verstelling
brandstof systeem
nokkenas aangedreven mechanische brandstofpomp , tandwiel aangedreven mechanische roterende inspuitpomp met indirecte inspuiting in pre- verbrandingskamer
-DIN vermogen en koppel
48 kW (65 pk, 64 pk) bij 3600 rpm ; 152 Nm (112 lbf⋅ft) bij 2300 rpm
toepassing
Volkswagen LT (01 / 76-11 / 82)
het gewicht heeft met het verenpakket te maken wat er onder zit
Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: wo sep 23, 2020 12:52 pm
Re: Transport van een LT 28 camper
Ik ben alvast begonnen met hem verplaatsbaar te maken.
De rem klauwen voor eraf gekregen, alles zat vast. Cilinders gangbaar gemaakt en schoongemaakt, revisie setje, remblokken en schoenen voor achter besteld, ook de hulpcilinders mee besteld, ben nu toch bezig!
Uitlaat zit er ook weer op, vergrendel mechanisme van de handrem handel was weg, zelf gemaakt van stukje stang, oude schroevendraaier en een veer!
Je mot toch wat!
De rem klauwen voor eraf gekregen, alles zat vast. Cilinders gangbaar gemaakt en schoongemaakt, revisie setje, remblokken en schoenen voor achter besteld, ook de hulpcilinders mee besteld, ben nu toch bezig!
Uitlaat zit er ook weer op, vergrendel mechanisme van de handrem handel was weg, zelf gemaakt van stukje stang, oude schroevendraaier en een veer!
Je mot toch wat!