Demonteren (en monteren) schuifdeur

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
sidopost
Berichten: 2
Lid geworden op: do apr 09, 2020 8:24 pm

Demonteren (en monteren) schuifdeur

Bericht door sidopost »

Beste LT liefhebbers,

Een vraag over de schuifdeuren van mijn VW LT brandweerauto uit 1986. Ik heb de auto 2 jaar geleden rechtstreeks van de Duitse brandweer gekocht. Ik maak er nu een camper van. Alles zoveel mogelijk origineel, alleen de camperinbouw natuurlijk niet.

Ik heb de linker schuifdeur gedemonteerd, geïsoleerd en opnieuw gespoten. Ook de deurbekleding heb ik opnieuw gemaakt. Erg mooi geworden!

Maar nu moet de deur weer teruggeplaatst. Volgens mij moet je daarvoor de strip in de zijkant van de auto verwijderen. Deze zit met twee schroeven en een rubber vast. Over het verwijderen vind ik wel iets terug op dit forum, maar niet over het terugplaatsen. Als ik de strip eruit tik (met een hamer en een klosje), kan ik deze dan makkelijk weer terugplaatsen na inhangen van de deur? Is het rubber dan opnieuw te gebruiken?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Dankjewel alvast!

Hartelijker groet,
Sido.
Sven Scholten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo jan 13, 2019 7:40 pm

Re: Demonteren (en monteren) schuifdeur

Bericht door Sven Scholten »

Ik heb bij het demonteren de geleiders in de rails laten zitten. Los maken in de schuifdeur.
Onderzijde voorkant is een hoekstuk met 2 bouten en een inbus.
De achterkantste drager kan als je de M6 bouten thv de drager los draait in de deur, achterwaarts uit de deur schuiven.
Daarna de deur met het topwiel uit de bovenste geleiderails laten zakken.

Monteren gaat net andersom.
sidopost
Berichten: 2
Lid geworden op: do apr 09, 2020 8:24 pm

Re: Demonteren (en monteren) schuifdeur

Bericht door sidopost »

Thanx Sven! Dat klinkt logisch, eerst de beugel in de rails, dan pas vastmaken aan de deur. Ik weet alleen niet zeker of je dan bij de bouten kunt.
Ik wacht nog op traanplaat om de binnenzijde van de deur mee te bekleden, da's deze week klaar. Daarna kan ie er weer in, dus dan ga ik het proberen. Ik laat het nog wel weten :-).

Nogmaals dank!

Sido.
Rik
Berichten: 1354
Lid geworden op: za jun 02, 2007 12:08 am
Locatie: Zwolle

Re: Demonteren (en monteren) schuifdeur

Bericht door Rik »

Die afdekplaat kun je er inderdaad gemakkelijk vanaf halen met een klosje en een hamer. In de rail van de zijwand zit een uitsparing waar je de achterste schuifdeurgeleider eruit kunt tillen. Dus je hoeft de geleider niet los te maken van de deur. Wel een klusje voor 2 personen

Bij het terugplaatsen van de afdekplaat eerst het zwarte stuk plastic (lijkt rubber maar is het niet) op de afdekplaat schuiven en dan de afdekplaat monteren, uiteraard nadat je de deur erin hebt gehangen.
nimjaefighter
Berichten: 23
Lid geworden op: do mar 26, 2020 2:32 pm

Re: Demonteren (en monteren) schuifdeur

Bericht door nimjaefighter »

sidopost schreef: do apr 09, 2020 8:31 pm Beste LT liefhebbers,

Een vraag over de schuifdeuren van mijn VW LT brandweerauto uit 1986. Ik heb de auto 2 jaar geleden rechtstreeks van de Duitse brandweer gekocht. Ik maak er nu een camper van. Alles zoveel mogelijk origineel, alleen de camperinbouw natuurlijk niet.

Ik heb de linker schuifdeur gedemonteerd, geïsoleerd en opnieuw gespoten. Ook de deurbekleding heb ik opnieuw gemaakt. Erg mooi geworden!

Maar nu moet de deur weer teruggeplaatst. Volgens mij moet je daarvoor de strip in de zijkant van de auto verwijderen. Deze zit met twee schroeven en een rubber vast. Over het verwijderen vind ik wel iets terug op dit forum, maar niet over het terugplaatsen. Als ik de strip eruit tik (met een hamer en een klosje), kan ik deze dan makkelijk weer terugplaatsen na inhangen van de deur? Is het rubber dan opnieuw te gebruiken?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Dankjewel alvast!

Hartelijker groet,
Sido.
Ben benieuwd naar je Camper inbouw. Heb ook een oude brandweer bus met hetzelfde plan
Plaats reactie