Blokje bouwen
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Blokje bouwen
Wat doe je als je blok een extra gaatje heeft ? .. Juist een nieuwe bouwen !
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: Blokje bouwen
Dank je Paulus
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: Blokje bouwen
De restant van 1 zuiger die uit het oude blok komt , de andere 5 zuigers komen er als nieuw uit . Het blok gebruikte geen olie en lijkt verder in goede staat geweest te zijn .
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: Blokje bouwen
Wauw wat een probleem heftig kan je dit oplossen? verder nog schade aan de cilinderwand? succes man.
"blusbus"
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: Blokje bouwen
Het oude blok gaat in het oud ijzer want er zat een kras in de cilinder , niet heel diep maar net te diep voor de 3e overmaat leek mij , ook zat er een klein gaatje in het blok waar een stuk van de zuiger tussen de krukas in is gekomen .
Op de 1e staat foto het blok wat ik heb laten boren naar 2e overmaat .
Ik wil wel weer een turbo diesel blok op reserve hebben dus wie wat heeft liggen mag het laten weten , mag compleet of kaal blok zijn .
Op de 1e staat foto het blok wat ik heb laten boren naar 2e overmaat .
Ik wil wel weer een turbo diesel blok op reserve hebben dus wie wat heeft liggen mag het laten weten , mag compleet of kaal blok zijn .
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden
Re: Blokje bouwen
Reservedelen of geheel blok te hebben altijd goed blijft het rijden. Mooi werk revisie en honen succes ik volg je bericht. PS al bij knuttsel geprobeerd? die heeft blokken liggen.
"blusbus"
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: Blokje bouwen
Ja inderdaad is dit leuk werk . Van knutsel heb ik wel es wat gekocht maar hij antwoorde de laatste paar keer niet op een vraag die ik had over iets dat hij te koop aanbood .
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm
Re: Blokje bouwen
Het blok is gereviseerd met 1 mm overmaat KS ( Kolbenschmidt ) zuigers , hoofd en drijfstanglagers zijn ook van hetzelfde merk .
KS en Mahle zijn de merken die je origineel in deze blokken vindt .
De krukas was prima op maat dus daar zijn enkel nieuwe lagers op gekomen .
De cilinderkop heeft meer scheuren dan een oud schilderij maar heb ik eerst teruggezet omdat hij nog geen problemen had gegeven en er geen tijd meer was om een andere kop klaar te maken .
De koppakking was even puzzelen die moet buiten de juiste dikte ook het juiste diameter hebben omdat de overmaat zuigers boven het blok uitkomen in bdp .
Uiteindelijk een stalen pakking gemonteerd die de laatste jaren in de LTs standaard waren en niet nagetrokken hoeven te worden .
Het druklager had ik schijnbaar te goed gesmeerd en dat heeft zich door middelpuntvliedende kracht verspreid waardoor ik een paar dagen met een slippende koppeling reedt als ik meer dan een beetje gas gaf , niet erg in de inrijperiode ….
Binnenkort een setje nieuwe waterslangen kopen want buiten dat iemand ze een keer doorgesneden heeft zijn ze oud en niet 100% betrouwbaar meer .
Inmiddels is de bus al over de Ardennen geweest , via Frankrijk naar noord Engeland en terug , München voorbij en terug , al met al alweer 6000km op de nieuwe motor .
KS en Mahle zijn de merken die je origineel in deze blokken vindt .
De krukas was prima op maat dus daar zijn enkel nieuwe lagers op gekomen .
De cilinderkop heeft meer scheuren dan een oud schilderij maar heb ik eerst teruggezet omdat hij nog geen problemen had gegeven en er geen tijd meer was om een andere kop klaar te maken .
De koppakking was even puzzelen die moet buiten de juiste dikte ook het juiste diameter hebben omdat de overmaat zuigers boven het blok uitkomen in bdp .
Uiteindelijk een stalen pakking gemonteerd die de laatste jaren in de LTs standaard waren en niet nagetrokken hoeven te worden .
Het druklager had ik schijnbaar te goed gesmeerd en dat heeft zich door middelpuntvliedende kracht verspreid waardoor ik een paar dagen met een slippende koppeling reedt als ik meer dan een beetje gas gaf , niet erg in de inrijperiode ….
Binnenkort een setje nieuwe waterslangen kopen want buiten dat iemand ze een keer doorgesneden heeft zijn ze oud en niet 100% betrouwbaar meer .
Inmiddels is de bus al over de Ardennen geweest , via Frankrijk naar noord Engeland en terug , München voorbij en terug , al met al alweer 6000km op de nieuwe motor .
- PaulusM001
- Berichten: 404
- Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
- Locatie: Leiden