distrubutie riem vervangen ! actie !

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Simon(e)
Berichten: 1
Lid geworden op: za mar 10, 2018 10:30 pm

Re: distrubutie riem vervangen ! actie !

Bericht door Simon(e) »

Op welke camping kan er overnacht worden? We hebben vandaag net een Lt 28 aangeschaft (benzine). Misschien een goed idee om de distributievorm te laten vervangen. Geen idee wanneer dit voor het laatst gedaan is.
Els
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 22, 2018 11:49 am

Re: distrubutie riem vervangen ! actie !

Bericht door Els »

Beste Simon(e)

Voor info van de camping zie onder het kopje activiteiten.
Daar staat alle info. Voor leden van de VWLT CLub is de camping eenmalig dat weekend gratis.

Groetjes en misschien tot spoedig.
daf55coupe
Berichten: 29
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 12:47 pm

Re: distrubutie riem vervangen ! actie !

Bericht door daf55coupe »

Ik kreeg een belletje van de garage waar mijn LT stond voor de apk. De roetmeting bleek een behoorlijk struikelblok te zijn en de monteur verwachtte met het vervangen van de riem betere resultaten te boeken.
Het is mij helaas niet bekend wat de vervangingstermijn van die riem is, wat betreft kilometers of jaren, maar het leek me in het kader van preventief onderhoud beter het wel te laten doen.
Mocht iemand die info hier willen delen: graag, dan hebben andere mensen er hopelijk ook iets aan.
Het gaat hier overigens om motorcode DW.
Als iemand daarnaast een adres kent waar er iets minder streng omgegaan wordt met die roetmeting, hoor ik het ook graag. Die meting kan -in zijn algemeenheid- misschien de doodsteek zijn voor de wat oudere diesels, dus ook die van personenauto's.
Ik las al ergens over paardenmiddeltjes zoals petroleum in de tank, maar of dat nu zo'n wijze beslissing is...
Een verschuiving van de leeftijdseis voor die roetmeting, analoog aan het mrb-vrij worden van een klassieker zou zeker welkom zijn. Nu zou je pas met 50 jaar van die ellende verlost zijn.
Barny
Moderator
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: distrubutie riem vervangen ! actie !

Bericht door Barny »

heel snel je auto daar weghalen, en niet betalen voor de APK omdat zij hun werk verzaakt hebben, geen goed advies geven jou daarmee geld uit je zak proberen te troggelen
de riem kan nooit een oorzaak zijn van te veel roet uitstoot, ze proberen je bang te maken
ik voer al sinds het begin APK keuringen uit en heb nooit nooit een auto naar de sloopt moeten laten gaan vanwege een te hoge roet uitstoot, soms wel wat trucjes maar altijd kwamen ze er redelijk gemakkelijk doorheen als ze goed onderhoud hadden gehad
wel is het erg verstandig dat op het moment je niet weet hoe oud die riem is (kilometers maakt bij oldtimer campers niet veel uit) die altijd te vervangen, dat kan bijvoorbeeld bij onze adverteerder van de LT club, hij heeft heel veel ervaring met LT's
anders is het verstandig om te vermelden waar je woont,
er zijn namelijk niet veel garages die het (willen) doen en er zijn nog veel minder die het goed kunnen doen
die het goed doen en voor niet al te veel geld, zijn nog zeldzamer

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
daf55coupe
Berichten: 29
Lid geworden op: wo dec 19, 2018 12:47 pm

Re: distrubutie riem vervangen ! actie !

Bericht door daf55coupe »

Voor mij is de garage in Wehl redelijk dichtbij, maar daar kon ik wegens (mijn) omstandigheden niet naartoe.
Nog even los van dit verhaal; wat is of zijn de voorwaarden om die riem te vervangen, qua kilometers of jaren?
Barny
Moderator
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 6:10 pm
Locatie: Nederland en omstreken

Re: distrubutie riem vervangen ! actie !

Bericht door Barny »

garantie is 5 jaar of 120.000 kilometer en bij lossing van de riem, net wat het eerste komt
elke 15.000 km controleren (hoe je dat goed moet doen heb ik nooit geweten)
gelijk ook de waterpomp vervangen, dan heb je de eerste 5 jaar geen omkijken meer naar

Barny
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee

k Heb overaal al zwurven,
En voak zo'n zet van hoes,
Ik ken de krougen oet mien kop,
Mor in t Gele Bussie vuil k mie thoes.
Afbeelding
Plaats reactie