Garage / LT expert nodig

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
rost

Garage / LT expert nodig

Bericht door rost » ma okt 19, 2020 6:45 pm

Hoi Jonges,
Wij rijden sinds 2000 zeer blij LT1s, nadat ik in mijn jeugd LT gereden ben voor het rode kruis.
Heel veel dingen doe ik zelfs, maar deze keer hebben wij echt een grotere serieus probleem.

Na een distributieriemwissel inclusieve oliepompwissel (waarbij niet alles volgens het boekje is verlopen :( ), hadden wij tijdens het starten na een pauze opeens helemaal geen oliedruk meer :shock: .
Ik vermoed, dat de aanzuigkanaal is gescheurd of zelfs afgebroken, omdat deze door de “monteur” toen met kracht en iets verbuigen is gemonteerd (waarmee ik niet zeer blij was).
De schade kan nu natuurlijk nog veel groter zijn. Maar wij hopen van niet, want wij hebben de motor alleen maar 2 x 30 seconden laten lopen om te zien of nog druk wordt opgebouwd als de motor helemaal koud was.

Gezien wij met deze monteur niet meer verder willen, zoeken wij nu vertwijfelt een garage en/of expert, die ons met het probleem verder kan helpen en ook meteen een nieuwe oliepomp (wij vermoeden dat deze is heet gelopen) aanzuigkanaal kan inzetten.
Heel fijn zou zijn, als de adres in het westen is (ideaal in de buurt van Leiden), zodat wij dan daar ook in de toekomst onze onderhoud kunnen laten doen.
Maar gezien experts nu schaars zijn, is iedere tip en advies zeer welkom! :D

Wie heeft een tip/adres?
(Rick in Wehl heeft mij verteld, dat hij zulke grote klussen niet meer doet…)

Met hartelijke Groeten,
Marcel

knuttsel

Re: Garage / LT expert nodig

Bericht door knuttsel » di okt 20, 2020 12:36 pm

je zou nick owens kunne proberen of fb heb ik goede ervaring mee

heb zijn tel nummer ook wel maar dat via pb gr eelco

willies

Re: Garage / LT expert nodig

Bericht door willies » di okt 20, 2020 10:27 pm

Je bent ook in Friesland welkom.
Wij maken in principe alles.
De camper van Harm staat er nu ook voor een snelle achteras achter zn v70 TDI lt 1
Tis alleen kwa rit ff plannen...
En hij zal nu op transport moeten.

Wilco

Autobedrijf wilco kalsbeek
Hege wier 5
Nijland
0627447589

Plaats reactie