acceleratie lt31 benzine lpg

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
wouter liesenmeijer
Berichten: 20
Lid geworden op: za jan 27, 2018 1:59 pm

acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door wouter liesenmeijer »

Hallo, Ik heb een vraag over mijn lt31 brandweer uit 1979 2.0 benzine en lpg. Ik heb de bus 3 weken geleden gekocht en wil er een kampeerbus van maken.
Als ik met de bus ga rijden trekt de bus in de eerste 3 versnellingen supergoed op en accelereert prima naar een snelheid van ongeveer 80 km/uur, maar als ik in zn 4 zit, lijkt t alsof ik in een soort overdrive kom. De bus trekt bijna niet meer door en de stand van het gaspedaal maakt ook weinig tot geen verschil. De motor is perfect, 30000 km gelopen en ik heb net de kop gereviseerd. Ook valt t op dat de kilometerteller ongeveer 15 kilometer te weinig aangeeft, de kabel zit op de bak gemonteerd. Kan het misschien zijn dat er een andere eindoverbrenging op gezet is? Dat t geen raceauto is weet ik maar hij valt echt stil met hele lage toeren, wel lekker rustig dat wel. Hij lijkt tr. wel vermogen te houden want heuvel op houdt hij evengoed nog wel wat snelheid. Is iemand hier misschien bekend mee?

fijne zondag!! groetjes Wouter.
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door harm.eikelkamp »

een electronische ontsteking zal hier veel uitkomst bieden. heb dit al bij 2 andere lt gedaan en het resultaat is bijzonder te noemen. gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
wouter liesenmeijer
Berichten: 20
Lid geworden op: za jan 27, 2018 1:59 pm

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door wouter liesenmeijer »

Bedoel je zon ontsteking met een appart moduultje zoals op de latere benzinemodellen van vw zit Harm? Er zin nu idd. een contactpuntontsteking op.
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door harm.eikelkamp »

je kunt ook kiezen voor een aftermarket.....contactpuntjes eruit en de halgever erin en klaar.kijk hier eens even naar.....https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/e ... slot/2013/ dan heb je natuurlijk ook nog andere merken....eff googlen
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
wouter liesenmeijer
Berichten: 20
Lid geworden op: za jan 27, 2018 1:59 pm

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door wouter liesenmeijer »

ah, top man ik ga er gelijk 1 bestellen, leuk klusje om in te bouwen lijkt mij ook. Maar dan blijft t wel zo dat de teller 15 km te weinig aangeeft, heb je hier ook een verklaring voor Harm? (volgens mij weet jij alles nl).
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door harm.eikelkamp »

even onder uit de bak het tandwieltje halen.....kijken of deze niet toevallig versleten is ......maar dan zou de teller ook schokkerig bewegen(de naaald dan he :lol: ) wat ook zou kunnen is dat ze er een langere overbrenging in hebben gezet in de achteras. maar dan nog zou 15 km heel veel zijn......3e optie is dat ze een langere overbrenging en een nieuw tandwieltje aan je kilometertellekabel en dat het tandwieltje bij de laagste overbrenging hoort. kijk even naar de kleur van het tandwieltje en het nummer dat op de achteras staat.

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door harm.eikelkamp »

https://nl.aliexpress.com/item/SherryBe ... 37196.html

deze kan het perfect doen......ook even een bobine voor elektronische ontsteking mee bestellen ivm dat de normale bobines een tehoge ohm aan secundaire kant hebben en daarom dan de elektronische ontsteking doorbrand

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
wouter liesenmeijer
Berichten: 20
Lid geworden op: za jan 27, 2018 1:59 pm

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door wouter liesenmeijer »

Bedankt weer Harm, ik ga deze bestellen, ik kom later terug op de nummers van de overbrenging, de bus staat nu geschorst in een schuur namelijk.
Gebruikersavatar
PaulusM001
Berichten: 404
Lid geworden op: wo mar 27, 2013 12:37 am
Locatie: Leiden

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door PaulusM001 »

Goede info van Harm, de electr. ontsteking geeft idd meer vermogen en is bijna onderhoudsvrij, ik heb dit ook gedaan 4 jaar geleden en nog steeds perfect. Er zit ook een weerstand geschakeld tussen de punten, dat ziet er uit als een porceleinen pen, deze kan je overbruggen of weglaten. Ik heb dat weggelaten omdat het anders de electr. ontsteking kan beinvloeden?? werkt perfect mijn LT loopt met wind mee en op een mooie dag en een vlakke weg 110+. Ik heb niks geforceerd mijn teller gaat maar tot 140 :lol: :lol: Succes 8)
"blusbus"
wouter liesenmeijer
Berichten: 20
Lid geworden op: za jan 27, 2018 1:59 pm

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door wouter liesenmeijer »

Top manen, ik heb de ontsteking besteld gisteren via ali express, ik ben heel benieuwd. Om even terug te komen op de overbrenging Harm, de telleraandrijving is zwart en het nummer van de achteras is 2815250537. Ook heb ik de nu nog puntenontsteking en carburateur afgesteld en het vermogen wordt al wat beter!!

PS. Dit forum is top en heel leerzaam!
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door harm.eikelkamp »

het nummer op de achteras bestaat uit 1 letter en een cijfer t5 w8

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
benno
Berichten: 976
Lid geworden op: wo jan 19, 2011 9:22 am
Locatie: hengelo ov

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door benno »

bovenste nummer is gegoten en dus van het huis van de as ,
Nummer wat Harm bedoeld is met slagletters op het vlak ernaast ingeslagen .
lijkt mij prachtig om straks ook in een LT te rijden en aan te passen .
wouter liesenmeijer
Berichten: 20
Lid geworden op: za jan 27, 2018 1:59 pm

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door wouter liesenmeijer »

Hallo allen,

Hier even een update van de lt, ik heb de hallgever gemonteerd met zwaardere bobine en afgesteld. Ook is de carburateur opnieuw afgesteld en het resultaat is idd. indrukwekkend, de bus rijdt nu makkelijk 100 km per uur ook op gas. Als ik in de 4e versnelling zit en gas geef gebeurt er nu daadwerkelijk iets!! De code op de achteras kan ik nog niet helemaal vinden, maar het is echt een stuk verbeterd. Nogmaals bedankt iedereen die meedenkt.
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door harm.eikelkamp »

kijk wouter daar hebben de andere lt ers met een benzine motor ook weer wat aan........bedankt voor de terug koppeling en veel rij plezier voor het komende en de daarop volgende seizoenen

gr harm :D :D :D

ps misschien nog even de artikelnr en eventueel merk vermelden van wat je hebt gebruikt
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
wouter liesenmeijer
Berichten: 20
Lid geworden op: za jan 27, 2018 1:59 pm

Re: acceleratie lt31 benzine lpg

Bericht door wouter liesenmeijer »

Goedendag allen,

Ik heb de hallgever besteld die jij in dat linkje hebt gezet van aliexpress, de bobine had ik zelf nog liggen van mijn oude t3 bus, de punten en condensator eruit, even de kabeltjes verlengen en Viola. Ik heb er nog niet echt lang mee gereden omdat de bus eigenlijk geschorst is maar de proefrit die ik gemaakt heb ging prima, echt een duidelijk verschil! (Ik zit eraan te denken voor de zekerheid een reserve setje te bestellen voor die 22 euro)
Plaats reactie