Benzine verbruik LT28A

Volkswagen LT 1 (1974-1995)
Plaats reactie
ChrisH
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 13, 2017 1:49 pm

Benzine verbruik LT28A

Bericht door ChrisH »

Goedemiddag,

Ik ben hard op zoek naar een leuke LT om als camper te gebruiken.
Nu staat er een benzineversie uit 1989 te koop.
Lijkt me handig ivm de milieu zones.
Maar weet iemand wat zo'n oudje ongeveer slurpt?
En zouden jullie dit aanraden of toch echt voor een diesel gaan en de stad gewooon mijden?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m1135872113-volkswagen-lt28a-1989-met-91663-km-camper-surf-hippie.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=12

Hij ziet er niet uit zo, maar volgens mij is het eigenlijk best een goede bus. Of...

Bij voorbaat dank voor elke hulp!

Grt Chris
ChrisH
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 13, 2017 1:49 pm

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door ChrisH »

Dank Eelco, voor de uitgebreide reactie.

Met 1 op 5 naar Frankrijk is niet echt een lolletje.
Het is nu duidelijk voor me dat ik voor een diesel ga.
Van die uitzondering voor campers met diesel in milieuzones wist ik ook niet.
Ik ga nog even op mijn gemak door zoeken naar een leuke LT camper of een T3.

Mocht iemand nog een tip hebben die niet op marktplaats staat dan hoor ik het graag!

grt Chris
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door harm.eikelkamp »

als het een camper is mag je ook de binnen stad weer in !!
voor campers met een diesel motor is een uit zondering die mogen de binnen stad in

eelco even een vraagje.....kun je dit ook ergens terug lezen?????? voor duitsland helemaal geldt als je geen groene sticker hebt op je voorraam dan is het gewoon exit en mag je er niet in. voor rotterdam en utrecht geldt dit eveneens diesel van voor de aangegeven datum en je mag er niet in ........ ook niet met een camper!!!

gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Vinnie
Berichten: 12
Lid geworden op: do jul 14, 2016 8:15 am
Locatie: Losser
Contacteer:

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door Vinnie »

volg ...

heb ook n diesel
vw lt28 karmann distance wide H 1981
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door harm.eikelkamp »

nog even een toelichting......je bent vrijgesteld als je een invaliden parkeerkaart hebt.

gr harm

hier nog even een linkje,onderaan staan ook de eisen voor de nederlandse milieuzone's
https://www.nkc.nl/advies/wetgeving/milieu/
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door harm.eikelkamp »

dus 40 jaar dat klopt maar dan valt hij onder de oltimers(voor duitsland en alleen met blauwe platen en met kopie kenteken voor het voorraam). is ie 39jaar en 11 maand kom je er niet in eelco. dus wel even correcte info verstrekken. zoals jij schrijft lijkt het dat je met elke diesel camper er zonder ontheffing in mag en dat klopt niet.....en ook oltimers mogen er zonder ontheffing niet in. dat je geen bekeuring krijgt is gebaseerd op dat er een procedure loopt. maar de gegevens worden nog wel opgeslagen en bij een positieve uitslag tgv de gemeente wordt alles zoals het nu staat met terug werkende kracht geint.
voor amsterdam geldt dat er een verschil in camper op bedrijfswagen N1 of op personenwagenM1 geregistreerd staat.
met een M1 registratie mag je er wel in maar met een N1 niet. dit is weer terug te vinden op je kentekencard en of op de rdw site op de kentekencheck
gr harm
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
Gebruikersavatar
harm.eikelkamp
Moderator
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr nov 04, 2011 3:16 pm
Locatie: buurse

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door harm.eikelkamp »

even voor jou eelco , het kenteken dat ji hier hebt neer gezet mag ook niet de mileuzone in, in utrecht kun jij wel een ontheffing aanvragen.

Dus moraal van dit hele verhaal is dat een dieselcamper van voor een bepaald bouwjaar niet zomaar de mileuzone in mag mits je een ontheffing en of invalidenkaart bezit en dan nog zijn er veel uitzonderingen in duitsland en belgie/engeland.

maar zeg wat heb ik te zoeken in die steden die ons weren......ik ben liever op plekken waar ik wel welkom ben, en ze komen er steeds meer achter dat al dat weren niets opleverd, hier is in duitsland al een studie en onderzoek naar geweest,

verder wens ik iedereen een prettig en vooral zorgeloos camper seizoen.

gr harm :D
daf 800 still going strong :D :D :D pride of the east
ger
Berichten: 890
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 11:23 pm
Locatie: alverna

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door ger »

echt krom; ik rijdt met elke auto overal naar binnen omdat ik die kaart heb :D , en een ander krijgt er een bekeuring voor :( .
wat heeft dit met milieu te maken :roll:
Wim
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 9:28 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door Wim »

Helemaal ........................... niets :mrgreen:
Groeten Wim

De LT is verbouwd tot een Renault Master II

http://www.campertechniek.eu
http://www.oudecampers.nl
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 123
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door Stef »

Ik ben het niet eens met de voorstelling dat een benzine LT28 1 op 5 zou lopen, Knuttsel. Op benzine loopt mijn 2.0 liter CH motor 1 op 7,2. Op LPG loopt hij wel 1 op 5,4. Dat is ook nog een optie om te overwegen. Dat tankt toch net iets prettiger dan benzine of diesel.
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 123
Lid geworden op: do feb 21, 2008 6:22 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door Stef »

Oh, ik zie dat het een 2,5 liter motor is, die advertentie. Dat zal wel wat meer drinken.
Life is a journey and you are its destiny

www.tripjenaardevrijheid.nl
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door lleoo »

hoeft niet meer te gebruiken hoor mijn 6 cil pontiac firebird loopt even duur als mn 4 cilinder ford puma vooropgesteld dat ik rustig doe met de pontiac :) Een lt koop je niet uit zuinigheids en millieu overwegingen volgens mij
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
WillemS
Berichten: 292
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 11:05 pm
Contacteer:

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door WillemS »

korte afstand 1 op 6. Langere rit en niet te snel (en dat lukt prima met een LT) 1 op 8

Wat Dld betreft, mijn 78er LT mag milieuzones in van de tüv en als ik ergens parkeer dan moet er een copy kentekenbewijs achter de ruit...en dat zal niet gebeuren omdat ik grote steden als de pest vermijd...ben op vakantie dan en wat moet ik dan in de stad
VW LT 28D verlengde uitvoering bj 1983
https://www.facebook.com/groups/1612558285737772/
Gebruikersavatar
Gijs & Kim
Berichten: 93
Lid geworden op: do aug 11, 2016 11:25 pm
Locatie: Bodegraven

Re: Benzine verbruik LT28A

Bericht door Gijs & Kim »

Hi Chris,

Ik ben trotse bezitter van een LT 28 met 2 ltr benzine motor.
Het verbruik weet ik niet. Zou ik eens moeten meten.
Ik heb de LT nu ruim 6 maanden en we hebben er sindsdien rond 800 km mee gereden, uitjes ritjes weekendjes je kent het wel.

Ik heb juist voor benzine gekozen omdat het techniek is wat ik begrijp en ervaring mee heb (brommers van vroeger en motorfiets).
Er zit geen injectie, computer of high tech in en dat maakt het leuk om zelf te doen. Ik heb er een boek van Haynes bij gekocht waarin veel informatie en plaatjes staan. Het is Engels maar heel goed te volgen.

Voor mij gaat het om de beleving en de fun. Zowel de roadtrip als de klusjes.

Wegenbelasting € 120 per jaar (3 mnd niet rijden dec, jan feb)
Verzekering €9 per maand
Stalling € 250 per jaar
Fun and living the dreams € onbetaalbaar

Succes met je keuze !

Gr. Gijs
Plaats reactie