Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Voor alle zin en onzin, dus camperplekken, je kanariepietje heeft een ei gelegd, muziek enz.
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door lleoo »

gloeibougies vervangen dus kan weer starten op een normale manier :)
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
peter k
Berichten: 32
Lid geworden op: do jul 28, 2016 7:48 pm
Locatie: midwolda

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door peter k »

Eigenlijk gisteren al,

Even de camper naar een hoger niveau getild, zodat ik er beter onder kan werken.
De motor ligt er inmiddels weer in, die heeft een kop revisie gehad, beetje onderhoud hier en daar en nieuwe distributie.
Nu de bak er weer achter, maar dat word dit jaar niet meer :)


Ik wens iedereen een gezond en gelukkig 2017.
camper hoog.jpg
camper hoog.jpg (35.89 KiB) 7534 keer bekeken
Monsterslag
Berichten: 15
Lid geworden op: do feb 18, 2016 4:38 pm

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Monsterslag »

Vandaag de eerste laagjes verf op m'n nieuw te bouwen interieur gerold. zal zeker niet het laatste laagje verf zijn gok ik.
Monsterslag
Berichten: 15
Lid geworden op: do feb 18, 2016 4:38 pm

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Monsterslag »

Erachter gekomen dat m'n LT koelvloeistof lekt. Ik dus gewapend met veel keukenpapier en een zaklamp onder de motorkap gedoken, opzoek naar een speld in een hooiberg. Gelukkig praat je wel over een flinke speld als het systeem al ruim 2 liter kwijt is en er een plas onder ligt :mrgreen: Morgen maar even die hele verzameling aan kappen eronder vandaan schroeven. Ik zie vanaf boven al dat er een laagje vloeistof staat in de radiatorkap. Vrees een beetje voor m'n radiator dus, maar we zien het morgen wel.
Monsterslag
Berichten: 15
Lid geworden op: do feb 18, 2016 4:38 pm

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Monsterslag »

Jahoor, een mooi lek op een akelige plek (aan de zijkant, bij het frame.) Binnenkort even een rondje in de omgeving maken (met een andere auto :wink: ) om te kijken of het nog te repareren is maar ik vrees het ergste.
Harrie Drenth
Berichten: 230
Lid geworden op: za feb 15, 2014 9:58 pm

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Harrie Drenth »

Gaspedaal en cardanas gerepareerd . Mijn gaspedaal was al wat langer nogal wankel en een kneep met de waterpomptang had al es verbetering gebracht maar je weet dan dat het slechts uitstel van executie is , zo was ik in November in Engeland waar het spul dan ook uit elkaar viel . Even prutsen en zolang ik het pedaal niet naar rechts liet gaan bleef het functioneren , kort daarna moest ik naar Duitsland , we zijn niet van den bange en omdat er toch ook geen tijd was maar met hetzelfde wankele pedaal af naar Bayern , op de terugweg net voorbij kassel brak dan ook het overgebleven linker oog af dus nu werd het wat lastig . Na wat pogingen kon er weer gas gegeven worden al was het nu wel erg wankel , voet stil houden zolang je kon was het motto en tot mijn verbazing bleef het hele pedaal haken op zo ongeveer 90km snelheid . Het was al laat in de nacht en weinig verkeer op de snelweg maar met een stuk provinciale weg met stoplicht te gaan werd het toch wat spannender , afremmen ver voor stoplichten gaf meestal het geluk dat ze tijdig op groen sprongen en anders het contact uit en stoppen . Het pedaal kon ik nieuw niet krijgen dus af naar de bouwmarkt voor een buisje , schuifmaat en pedaal mee daar aangekomen bleek een doodnormale huisdeur scharnier uitkomst te brengen waar oogjes aan zaten van het juiste diameter 1 + 1 en een Lasapparaat is niet 2 of 3 maar een gerepareerd gaspedaal ! wel een asje er in steken om de oogjes in lijn te houden bij het lassen , nieuwe pen en borgveer er in en hij is weer als nieuw . Een ander probleem wat ik had was stotend optrekken en laatst kwam er een trilling bij 80km bij dus maar es onder de bus gekropen en het rubber van het cardanaslager had een scheur . De as maar gedemonteerd en geïnspecteerd en de middelste kruiskop zat bijna vast , nieuwe kruiskop , lager en rubber en ook dat functioneert weer prima , nu ook zonder stotend optrekken . De bus gaat zo zachtjesaan op de 1.000.000 km af en dus mag er af en toe wat gerepareerd worden :-)
Gebruikersavatar
Gijs & Kim
Berichten: 93
Lid geworden op: do aug 11, 2016 11:25 pm
Locatie: Bodegraven

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door Gijs & Kim »

Het mooiste wat er is Knuttsel! :mrgreen:
Ik kan niet wachten tot maart!
Ben natuurlijk wel een paar keer naar de stalling gegaan... (even over de bullbar aaien. niet door vertellen ok?!) :mrgreen:

gr. Gijs
WillemS
Berichten: 292
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 11:05 pm
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door WillemS »

tja, kon het niet laten...toch even de LT gestart en een rondje gemaakt......
VW LT 28D verlengde uitvoering bj 1983
https://www.facebook.com/groups/1612558285737772/
peter k
Berichten: 32
Lid geworden op: do jul 28, 2016 7:48 pm
Locatie: midwolda

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door peter k »

Hij loopt weer JOEHOE :D ...morgen nog beetje bedrading vernieuwen en alles nalopen en dan een testritje maken. Ik ben blij :lol:
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door lleoo »

massakabel vervangen starten gaat nu dus ook weer vlekkeloos bij min 10 graden celsius
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
ger
Berichten: 890
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 11:23 pm
Locatie: alverna

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door ger »

zo zie je maar wat een draadje voor een verschil kan zorgen :lol:
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door lleoo »

Ja ger nooit gemerkt maar de moer waar hij op vast zit in de koken van de cabine is denkelijk afgebroken, zit nu een andere naar een andere massa plaats en dat werkt als een tierelier, heb veel gedaan al met die dingen als oude lt's maar dit zelf nog niet eerder mee gemaakt.
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
ger
Berichten: 890
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 11:23 pm
Locatie: alverna

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door ger »

ik heb het een keer gehad bij mijn eerste Perkins en bij een 4 cilinder benzine de massa kabel van het blok naar de balk.
als hij moeilijk start even controleren en het is niet altijd de oorzaak maar alles uitsluiten is makkelijker met zoeken :D
Gebruikersavatar
lleoo
Site Admin
Berichten: 3166
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 8:32 pm
Locatie: veendam
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door lleoo »

massa kabel van blok naar balk was en is prima, ach eens moet de eerste keer zijn en die van het blok naar de balk ben ik wel eens vergeten aan te sluiten, de eerste keer dat ik langs de weg een blok vervangen heb, was in belgie. Kwam er rap achter en an montage deed hij het prima
De doler is geschiedenis, we gaan verder als de heks op wielen met de hollandse heksenbus
Gebruikersavatar
oscar f1
Berichten: 479
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 11:14 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan 't LTtje gedaan .

Bericht door oscar f1 »

lleoo schreef:massa kabel van blok naar balk was en is prima, ach eens moet de eerste keer zijn en die van het blok naar de balk ben ik wel eens vergeten aan te sluiten, de eerste keer dat ik langs de weg een blok vervangen heb, was in belgie. Kwam er rap achter en an montage deed hij het prima
Zijn die massa kabels nog gewoon te bestellen?
Waar ?
Plaats reactie