Siemi: VW LT oprijwagen

Stel jezelf voor aan de andere gebruikers van dit forum.

Plaats reactie
Siemi
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:06 pm

Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Siemi »

Ik weet ook niet helemaal wat me bezield, maar ik heb me hier aangemeld op het forum om wat meer info op te duikelen over de LT. Een paar uur later zit ik hier als eigenaar van een VW LT. Over 1 nacht ijs gesproken. Meer midden in de zomer over het ijs willen lopen.

Wat is het nou precies?
Helemaal precies weet ik het eigenlijk ook niet. Het is in ieder geval een LT van 1977 welke een opbouw heeft voor auto transport. De motor die er in zit is een 2.4d VW motor. Volgens de wiki niet de motor die in 77 werd geleverd. Verder is die mat zwart ge.....eh......maakt. Het lijkt wel of ze de verf er gewoon tegenaan gegooid hebben. Ook loopt ie niet lekker, wat volgens iemand die ik niet gesproken heb een verstuiver zou kunnen zijn. In ieder geval rookt ie erger als een Turks stoombad.

Wat wil ik er mee?
Ik heb een (hobby) autobedrijfje waarmee ik vooral auto's in Nederland koop met BPM teruggave en die verkoop in Duitsland. Mijn halletje staat in Nederland en eenmaal geexporteerd kan ik er in Duitsland niet mee rijden. Dat levert praktische problemen op. Deze LT heeft een mooi laag eigen gewicht, waardoor er tegen de 1700 kg op geladen mag worden.

Opknapplannen?
Motor netjes laten lopen of een andere er in hangen. Ik ben zelf geen begnadigd sleutelaar, maar ik ken wel wat Polen die voor weinig..... :mrgreen: Als die fatsoenlijk loopt, langere oprijplaten en dan fatsoeneren.

Wie ben ik?
Oh ja, het is een voorsteltopic. Ik ben Michel en de meeste mensen kennen me van mijn website http://www.bpmberekenen.com. Als je dus vragen hebt mbt import, schiet me gewoon aan. Ik woon in Duitsland, maar heb mijn autobedrijfje in Ooij. Overdag werk ik bij een grote bank, wat mijn echte werk is. De auto's zijn mijn uitlaatklep :-). Ik heb 3 kinderen en ben getrouwd.
Wat andere informatieve sites van mij:
http://www.usa-auto-import.nl
http://www.autohandelblog.nl (over hoe een autohandel te beginnen).

Dit is hem, hier ook al getoond door Puppy Power, degene van wie ik hem gekocht heb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mcm
Berichten: 1670
Lid geworden op: di jul 07, 2009 10:28 pm
Locatie: Aalten

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door mcm »

Welkom op het forum van de VW LT club.
Nu zonder het mobieLTje, een LT35d met een Home-Car 532 alkoof-opbouw

We kennen geen domme vragen, enkel domme antwoorden...
Siemi
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:06 pm

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Siemi »

Dank je.

Het was even zoeken, maar ik heb hem in zijn betere jaren gevonden:
http://www.vwltclub.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6353
Afbeelding
Volgens de NAP heeft hij sindsdien niet zo heel veel gereden, dus ga ik er van uit dat de motor in de basis goed is. Komend weekend dus maar eens kijken of ik kan vinden wat er mee loos is, of als alternatief de buurman even laten kijken (a 45 euro per uur :cry: ).
Op dit moment loop hij wat zagend, is er een licht tikkend geluid en rookt hij wel erg blauw. Een eerdere kijker had vastgesteld dat er een verstuiver defect is. Dat past wel bij de gebreken.
Ronaldlt
Berichten: 61
Lid geworden op: vr okt 23, 2015 8:24 am

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Ronaldlt »

http://www.vwltclub.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6353

volgens mij een linkje naar deze lt van de ombouw? leuk om te zien wat een lt zoal meemaakt in zijn leven :wink:
Siemi
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:06 pm

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Siemi »

Ik kan ook niet wachten om er een blokje mee rond te gaan. Nu durf ik dat nog niet aan. Er zitten wat slangen op het blok die met tape zijn dichtgemaakt. Zaterdag maar eens een rondje over het industrieterrein maken en kijken waar wat lekt (olie/water/diesel). De verkoper heeft hier op het forum gemeld een waterprobleem te hebben (gehad?) en de de APK maakt melding van diesellekkage.
Ronaldlt
Berichten: 61
Lid geworden op: vr okt 23, 2015 8:24 am

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Ronaldlt »

leuk project! succes en ik volg je berichten. altijd leuk om te zien dat er weer een lt de weg op komt/gaat. gr ronald
Siemi
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:06 pm

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Siemi »

Altijd leuk, even de geschiedenis napluizen. Hij heeft al een aardig rijtje eigenaren gehad. Tussen kerstdiner en het vuurwerk door is hij op 28-12-1984 in Nederland ingevoerd. Degene die hem heeft omgebouwd tot oprijwagen, heeft hem op 28-01-2013 gekocht. Toen nog als veewagen. Na een dik jaar hebben ze hem verkocht aan een particulier, die hem 1,5 jaar heeft gehad. Toen kwam hij bij een erkend bedrijf, welke hem na 42 dagen heeft verkocht aan de vorige eigenaar. Die heeft op 02-09-2015 een nieuwe APK gekregen, waarmee hij 2 jaar vooruit kan. Na 67 dagen heeft deze particulier hem aan mij verkocht.

Enneh, leuk detail, gister was mijn oudste dochter 17 geworden en de LT 38 jaar oud.
Siemi
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:06 pm

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Siemi »

Grappig. We zijn er nog lichtjaren van verwijderd, maar kom ik in een ander topic hier een foto tegen van de kleur hoe ik hem ook wel hebben. Dus ooit moet mijn LT er zo gaan uit zien, maar dan wel met het dak van de cabine wit:
Afbeelding
Siemi
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:06 pm

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Siemi »

en hij staat op marktplaats :cry: chronisch tijdgebrek, in combinatie met de beoogde donor die niet doorging en dat ik per 1 april weer in loondienst ga, maakt dat hij niet meer nodig is.
Siemi
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:06 pm

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Siemi »

Dat ging wel heel snel. Hij is nu met de nieuwe eigenaar onderweg naar zijn nieuwe thuis. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Joost
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 15, 2017 1:16 pm

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Joost »

Siemi
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:06 pm

Re: Siemi: VW LT oprijwagen

Bericht door Siemi »

Super!
Plaats reactie