Pagina 1 van 1
Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: zo feb 03, 2013 11:46 pm
door Melvin
Beste LT rijders
Ik ben samen met mijn neef bezig een vw LT31 ex veewagen te verbouwen tot oprijwagen voor ons bedrijf.
We hadden in principe een kant een klare oprijwagen kunnen kopen maar aangezien we veel aan audi / volkswagens werken vonden we het ook wel leuk een oldtimer vw te bouwen en weer een nieuw leven te geven.
Ik zou in een geschikt topic het project verder uitleggen en evt. een aantal vragen willen stellen.
M.v.g. Melvin & Ramon
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: ma feb 04, 2013 12:00 am
door Melvin
Zo haalden we 'm op:
Zo zag het chassis er uit:
Aan de slag met het frame voor de oprijbak:
De eerste kokerbalk gelast:
Nog wat lassen:
En nog meer lassen:
Het resultaat na de eerste dag hard werken:
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: ma feb 04, 2013 8:24 pm
door Melvin
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: ma feb 04, 2013 10:10 pm
door _Johan_
Hoeveel is je totaal gewicht op kenteken ? Ik heb een lt40 oprijwagen en mag op papier maar 1300 kg laden tot 3500 kg, als een lt31 maar 3100 kg mag wegen hoeveel mg je dan nog laden ?
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: ma feb 04, 2013 11:19 pm
door Melvin
Op papier mogen wij laden tot 3440kg we moeten de LT nog omkeuren naar vervoer voertuigen bij de RDW.
Voordat het zover is laten we hem wel even wegen zodat we het totale laadvermogen te weten komen.
Ik denk dat 1500 Kilo laden makkelijk moet lukken.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: di feb 05, 2013 9:15 pm
door benno
Advies , zet er niet teveel op nu .
Eerst omkeuren want daarbij word de wagen bij het RDW gewogen .
Dan heb je op papier je Eigen gewicht staan en wat je mag laden .
Kun je altijd als de wagen toch nog iets zwaarder word zeggen dat je
op het kenteken van de te vervoeren wagen heb gekeken of je niet te
zwaar word .
Als je nog een trekhaak wilt heb je waarschijnlijk ook een berekening
nodig om te zijn of alles sterk genoeg is .
Mij is verteld dat een construktiebedrijf dit ook kan of een carroseriebouwer .
Ziet er in ieder geval al goed uit .
Sucses
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: di feb 05, 2013 10:44 pm
door mrp
Ziet er al strak uit!
De achterlichten zijn wel van een aanhanger zie ik, krijg je volgens mij waarschijnlijk problemen mee met de apk. Drie hoekige achterlichten mogen alleen (verplicht) op een aanhanger zitten.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: wo feb 06, 2013 1:55 am
door _Johan_
Dacht dat voor een personen / bedrijfswagen niet omschreven staat wat de vorm van de reflector moet zijn voor APK, al is het wel verwarrend
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: wo feb 06, 2013 9:31 am
door Melvin
De vorm van de reflectoren zou inderdaad geen driehoek mogen zijn, maar dat moet ik nog helemaal uitzoeken. Een stuk ducktape of verf over de bovenste punt is dan overigens voldoende, dan is het geen driehoek meer en is de oppervlakte van de reflector ook nog voldoende
Omkeuren gaan we zeker nog doen. Op kenteken woog de wagen als veewagen 2160 kilo en mocht ie 1280 kilo vervoeren, aangezien de opbouw van een veewagen veel zwaarder weegt dan de balken en de houten platen die we er op hebben gemaakt (96 kilo) houd ik voorlopig tot de omkeuring 1200 kilo aan, wat prima is voor ons omdat we kleine auto's vervoeren welke meestal niet meer dan 900 kilo wegen.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: wo feb 06, 2013 10:32 am
door Melvin
Ik heb even gezocht. De reflectoren moeten in het ergste geval een type goedkeuring hebben, de volledige tekst m.b.t. de keuringseisen is hier te vinden:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/v ... rtikel5130
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: vr mar 29, 2013 8:21 pm
door Melvin
Het heeft even geduurd, maar hier dan de rest van de foto's.
De oprijwagen is inmiddels af, dieselmotor er in gebouwd en omgekeurd bij de RDW. De eerste brokken zijn ook gemaakt
maar dat was binnen 2 dagen verholpen met de onderdelen van mensen hier op het forum!
We vonden een mooie CP dieselmotor met bak en radiateur op marktplaats en aangezien we toch bezig waren....
De diesel, 6 cil. 2.4L:
Benzine motor er uit:
De nieuwe versnellingsbak:
Nu de diesel er in hangen:
En de versnellingsbak er onder:
En nu kijken hoe we de nieuwe motorsteunen moeten maken:
Dus weer er uit en de nieuwe motorsteunen gefabriceerd:
Motor weer er in:
Steun gemaakt voor het expansievat:
Uitlaat aansluiten, stukje er tussen gelast:
Olie van differentieel vervangen:
Toch maar de achterlichten vervangen voor de RDW keuring:
Dekvuldup voor het tanken:
Eerste beladen testrit:
En dan de keuring bij de RDW in Venlo:
Goedgekeurd!
De LT weegt 1670 kilo, we mogen 1770 kilo laden en dat is al meerdere malen getest
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: vr mar 29, 2013 8:30 pm
door Melvin
Was ik toch bijna de brokken vergeten.... Deze kruiskoppeling (achter op de diff) brak af na ongeveer 500km er mee gereden te hebben:
Het resultaat:
Gebroken versnellingsbak, gebroken as in de versnellingsbak etc.:
De nieuwe versnellingsbak en de nieuwe cardanas/tussenas zit er al weer een goede 1000km onder zonder problemen gelukkig...
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: vr mar 29, 2013 10:08 pm
door sciroccoracer
WAUW veel werk in een korte tijd verricht.
en ook al panne ermee gehad zit jullie niet mee.
maar toch weer klaar gemaakt en nu veel fijne kilometers en plezier er mee.
Re: Voorstellen project LT31 2.0 oprijwagen (1977)
Geplaatst: za mar 30, 2013 10:38 pm
door Melvin
Bedankt, dat gaat wel lukken